|
Sida 4 av 19
|
|
|---|---|
| hahahha bästa inlägget hittils rantzow den var bra :-) | |
| rantzow: den var för jäkla kul :D | |
|
=) Tyvärr så är det sant. Rådjur är helt sjuka i huvudet. Har haft close encounters med dem två gånger. En gång var det en som sprang in i sidan på min VR6:a. Han hade väl käkat för mycket rönnbär så att han inte hann ut framför bilen. Nästa gick det inte så bra för. Han kom ut framför min Cheva. Var tvungen att slå ihjäl honom med hjulkorset då han i princip saknade bakkropp men fortfarande levde. Inte en repa på Chevan men fronten behövde en sanering efter det, stabila grejer. |
|
|
En harung har jag kört över. En fågel precis i synfältet i rutan i bra fart, var nästan på väg att slänga bilen av vägen. Tydligen en fågel i ena gallret på frontspoilern eftersom gallret var väck o det var blod o äckelfjädrar överallt. Det värsta var väl även om man inte kan kalla det för att vi krockade men ändå. Det var när vi skulle ut o märka en kalv som fötts. När vi väl kom fram så var det en galen gammal ko som mötte oss och ville inte alls att vi skulle komma nära. Vi hoppade ur bedforden ändå och gick fram tog tag i kalven och märkte. Den skrek till och kon fick hispan så det var bara att lägga benen på ryggen och sätta sig i säkerhet i bilen. Kon efter och dundrade med full kraft in i passagerar dörren och vi försökte backa därifrån och då kom hon framifrån och dundrade rakt in i fronten och lyckades sätta hornen i kylaren så den sprang läck. Kan säga att kossan blev mindre långlivad. |
|
|
Hej! Har lyckats undvika det. Dock väjde jag för en katt en gång på en grusväg och parkerade pappas Colt (första bilen) uppe på ett stengärde. Den längsgående balken stod som ett V rakt ner i marken, men vi fick upp den en bit och sen körde vi och handlade glass, jag och kompisen som var med. Kom precis på att jag målade huven och framrutan med en duva på 730:n. Den tog precis på kanten på motorhuven i 120-125. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Rinkaby - militärt övningsfält på glada 80-talet. Nattkörning med "goggles" i elva-bil + suicidal kossa = tjong i medaljongen.... Vid lite senare övningar letade vi alltid efter en ko med elva-bilens reg.nr. över sidan ;-D Annars mest myror och flugor, samt en snok med cykel. God jul på er!!! |
|
Mr Apex |
Cyklade snoken? Mr Apex |
|
Mr. Apex: Dock inte, det var jag som satt ovanför pedalerna ;-D Tilläggas kan att det var under cykelfärd i Rantzows bokskog som nämndes innan. Snoken kanske gick på rönnbär... |
|
Boki |
5.hare 1.grävling kostnad: främreplåt-grill-kylare, har hänt i 150kmh 3 styck harar springer ut en var i luften så att den hamna rakt in i kylare andra två i främreplåten |
Tigerr |
Rantzows: Varför kör du inte lite saktare när du passerar bokskogen då? Det är juue så sött med dem små rådjuren som står och tittar längst med vägen! :) Själv brukar jag vara ute och brumma vid "baksidan" av Sturup (flygplatsen)! Där är också nån form av skog med vägar kors och tvärs (jag har glömt vad man ska köra efter/mot för att ta sig dit, ingen här som vet?) men iaf, där står också väldigt ofta rådjur och sånnt - Men jag sänker farten då. Roligare att titta på dem än att plöja över dem! Tigerr |
|
Rantzow: Roligt värre! Speciellt med lundastudenterna!! Hatat släkte bland oss bilförare i Lund... Tigerr: Troligtvis menar du vägarna runt Häckeberga. Kör till Genarp och därifrån mot Häckeberga slott. Annars kan man ta 102:an mellan Skurup och Veberöd. Ta av vänster strax före Stenberget så kommer du oxå rätt. Se upp för motorcyklarna på sommaren bara... BMWCS #04759 BMWCS Syd KAK |
|
|
jag vet inte varför ekorrar använder sig av övergångställen men nu har jag varit med om det tre gånger. Har lyckats bromsa precis då jag sett dem i sista sekunden. Har dock kört över en ekorre med bakhjulet på M5;an. Det var i en backe och det kom en hårboll rullandes efter med konstiga ryckningar i. Det var bara att backa och blunda så han slapp lida. Djurvän som man är. Hittade något som såg ut som en talgoxe i kylkanalen till generatorn i BMW;n. Antar att den suttit där en stund. En annan sak som hänt när jag åkte med min far var att helt plöttsligt så tvärnitar han utan någon tillsynes anledning alls. Bilen kommer kasandes på tvären och vi som sitter i bilen frågar i panik varför han gjorde så. Då svarar han bara - Såg ni inte näbbmusen där borta varpå alla vänder sig om och tittar på en liten självgod mus som fortsätter springa över vägen efter att ha hämtat sig från sin nära döden upplevelse. Då är man en sann djurvän. |
|
|
Körde på en lösdrivande tax en gång i 50 km/h. Taxen spräckte käcken och låg och skrek. Jag tog jycken slängde in den i backsätet och körde så snabbt som det går med en 316 till djursjukhuset med en skrikande/blödande hund i baksätet. När jag kom fram ville dom avliva den pga att den inte hade en ägare som kunde betala. 8000 kr fick avdrag) fattigare så har jag en ca 2 årig tax som vandrar omkring i huset och som fortfarande finns hos mig 1 år efter händelsen. Tillgiven liten gynnare som trots denna händelse gillar att åka bil :) Mvh Martin |
|
|
Antiloop: Cyklisterna tror verkligen att det äger staden. Förstår inte hur de kan tro att de har samma rättigheter som en buss i statstrafik. =/ Tigers: Man vill ju som med alla andra tro på bättring. Kanske de en dag lär sig =) |
|
|
W: Det var mycket fint gjort av dig! Blev lite rörd när jag läste din berättelse. :) Jag har klippt följande: 1 hare 3-4 småfåglar 1 gröngöling ________________________________________ Länk |
|
Tigerr |
Rantzow: Mobba mej för att jag råkade få med ett s när jag klistrade in ditt namn..! :P Nej nej, jag menade inte att klaga på dej llr så! Jag vet hur korkade dem är.. Speciellt när dem är på kanelen! Men vem är inte det egentligen? Tigerr |
|
Harar (hur många finns det? de skriker som små barn när de är skadade....otrevligt..) Rävar (Värkar gilla frontspoilers) Småfåglar(minst ett par dusssin vid ett å samma tillfälle, rassla fint i plåten) Duvor (var upptagna av sista måltiden) Skator(fåglar inte tanter) Grävlingar(en i hundrafemtio mellan vajerräckena, finns inte mycket att väja på, trodde jag skulle vicka) Fasan (fan va fjädrar de har?) Rådjur (körde på ett kid tre gånger på samma gång. Pang-flygtur-pang-flygtur-pang-flygtur....tror ni det dog då?....."suck". Andra gången blev jag på sprungen av X-antal då jag råkat parkera på deras genomfartsväg) Ligist (bestämde sej för att hoppsparka mot min grill när jag körde tretio...gissa om han fick ont?) |
|
|
Har tyvärr kört på ett antal djur av olika slag...Rådjur, hare, katt mm men den den "viltolycka" som för alltid etsat sig in i mitt minne är när jag en natt körde crosshoj på en skogsväg. Jag skulle tro att jag höll ca 70-80 km/h när plötsligt ett par älgar (ko&kalv) trevade ut på den lilla grusvägen ca 50 m framför mig, älgarna tvekade lite och började sedan springa i samma riktning som jag färdas men inte tillräckligt snabbt, konsekvensen blir att jag trasslar in framjulet bland älgkrakens bakben och ger honom en rejäl lårkaka med styret innan jag tillslut får stopp på mitt ekipage (som hade dåliga bromsar) Jag klarade mig dock utan att ens vurpa! :-) |
|
|
W. Du är en sann hjälte! Hälsa taxen god jul. Och föresten: God (h)jul på er allihopa. Min skrothög: Länk |
|
|
Har två fina troféer på mitt samvete. Om man bortser från alla korkade Harar som varit nära, och som fått sätta livet till så har inga större djur förpassats till de sälla jaktmarkerna. Nr.1 - Volvo 480ES, En Glada som satt och mumsade på ett harkadaver i vägkanten bestämde sig för att sista måltiden nu var över och lyfte tillräckligt högt för att landa i framrutan. Glador har väldigt bra vingspann och jag fick fettiga avtryck över hela framrutan = Död rovfågel. Nr.2 - BMW 318 i Cabrio, Räv som bestämt sig för att livet inte var värt att leva. Räven lyckades parkera sig i högersidan av frontspoilern. Den strök omedelbart med. Den lyckades dock bajsa ner hela högersidan på min bil innan den tog sitt sista andetag. R.I.P Mr Räv. Övriga - 1 st Grävling (semi-kollision). Vid ett möte körde mötande bil på en grävling vilket resulterade i att grävlingen landad på min väghalva, jag tvärbromsade och lyckades få ner hastigheten så mycket att endast grillgallret i frontspoilern strök med. Den mötande volvon var i stort behov av plasreprationer, och jag fick snällt skaffa nytt galler och fästen till nämnda galler. 3st harar, dom är ju så dumma att dom envist ska springa in framför bilen när det är mörkt ute. 2st vildkaniner, väldigt små och precis lika korkade som hararha. 1st bondkatt, lyckades väja varför katten istället lyckades springa in i hjulhuset bak på högersidan. Förstår fortfarande inte hur den kom in under däcket då min Volvo 480ES var väldigt låg. No more lives left Mr Cat, R.I.P X antal sommarfeta gråsparvar som tydligen trodde att min polares nytvättade mazda 323 var någonting man kunde flyga igenom. Lät typ *boff-boff* väldigt många gånger, och det var ett riktigt grisjobb att tvätta bort alla fjädrar. Satt t.o.m. lite tarmar på ena torkarbladet. Har dock lyckats väja för många större djur, min kompis däremot har inte haft lika stor tur på den punkten som jag haft. Han har 6 rådjur, 4 tyskharar, 3 vildsvin, 1 katt, och en svan på sitt samvete. Vildsvinen förpassade hans lilla Civic till de sälla jaktmarkerna för Hondor. Fanns verkligen ingenting kvar av fronten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.