|
Sida 3 av 19
|
|
|---|---|
|
Uppsala + cycklister = för jävligt!!! mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
| Renskötseln är en dårskap utan dess like! Att köra in i en ren-skock blir dyrt för bilägaren då alla renar skall ersättas. I själva verket borde bilägaren ersättas av renägaren. Det är inte helt ovanligt att äpplen placeras på järnvägsspåren för att få ersättning för renarna av SJ. | |
|
Jag har faktist haft oturen att krocka med en häst med ryttarinna på. Bilen Saab 900 -87, blev ganska demolerad. Tjejen kommer ridande i full galopp på fel sida av vägen och jag åker dit på vårdslöshet i trafik... Tjejen flög över bilen och slog sig lite i baken, men hästen välte över och tryckte in hela fronten o skärmen o taket o dörren o bakflygel o... Poliserna som kom till platsen var bekanta med tjejens far och utredningen såg ut därefter. Jag åker till platsen en vecka efter med en kompis till min far som är polis och sågar itu polisrapporten del för del(tex vägbredd, bromssträckans längd var såpass att man omöjligt skulle kunna se ens olycksplatsen. etc etc.), men denna lämnade rätten utan hänseende! Bilen blev inte inlöst, utan den reparerades!! |
|
|
1 st hare i typ 120 km/h på vintern.. Min stackars 735a var helt täckt av fastfrusen hare.. 1 st fågelunge, fick en redig utskällning av tjejen efter det.. hehe.. /Jimmy Länk www.aspwebb.com |
|
|
Pompe: Vilken sida red hon på? Du vet väl att man skall rida på höger sida? Så är det faktiskt. Jag håller på en del med hästar, och därför vet jag att man skall ta det väldigt lungt när man möter/kör om en häst. Men, jag säger inte att du gjorde något fel. Det var ju väldigt dumt av henne att rida efter en trafikerad väg i full galopp. Men tyvärr är det ju så att bilisterna nästan alltid får fel. Hur gick det med hästen? Min skrothög: Länk |
|
|
ang.om hästar på vägarna så tittade jag på trafikmagasinet nu i höstas, då nämnde de att om man kör på en häst så är nästan föraren nästan alltid skyldig. Vad som gäller är att man kör väldigt försiktigt förbi ett hästekipage i sådan hastighet så att hästarna inte blir skrämda.... Hoppas inte mitt minne sviker men jag tror att det var på det viset. |
|
|
Klapp en iller med min Honda, var tvungen att gå ut och slå ijhäl den stackarn, hela baken var krossad, och som den skrek. Tvi, jag åt inte mycket den kvällen... Sen körde jag på en grävling, var nog oxå med Honda'n, fast där vågade jag faktiskt inte gå ut och kolla efter den. De bits ju ordentligt de rackarna. En hare fick mista livet när jag kom farandes i en polares Volvo 142, kan garantera att den haren mådde inte bra efteråt, för den ena styrstaget såg ut som ett U, och det är inga klena grejor på en gammel Volvo. En kråka dunsade i framrutan på min SAAB, såg i backspegeln hur den krashlandade på asfalten bakom. Trampar på bromsen och tänker stanna och kolla hur det gick. Men hinner inte mer än att tänka tanken förrän en stor Cheva van klämmer fågeln klockrent med ena framdäcket. Fredrik M - Z3 2.8 Länk |
|
Mr Apex |
RobertF: Vet du vad fladdermus heter på latin? Vagina mobile... Mr Apex |
jannebmw |
utöver svenska faunan har jag dragit en och annan sosse |
| En koltrast. | |
|
Imponerande kunskap Gunneriusson. Hon red på vänster sida i full galopp... I mina egna undersökningar efter olyckan kom jag fram till att det är mycket få människor som vet vilken sida som är den korrekta att rida på. Jag fick tala med minst fem(!) olika poliser, som var insatta i dessa regler för att få korrekt information. Hästen bröt höger framben, så den fick tyvärr avlivas. Tur i oturen var att ryttarinnan klarade sig så lindrigt undan. |
|
|
Man gör ett halvårs uppehåll från forumet på läkares ordination, för att återkomma till det här. Riktigt roligt ämne! Ska man räkna de djur man klippt med bil - oavsett märke, eller under den tid man kört BMW? :-) Det har väl varit en del... Äh, för att inte göra det till en roman nämner jag de mest spektakulära fallen jag varit delaktig i. 19 år gammal och nybliven körkortstagare; lånade pappas bil för att hälsa på en kompis lite utanför stan. Med smilgropar djupa som Marinergraven drog jag på rätt friskt - och smällde ett rådjur. Sedan körde jag rätt lugnt några år och fick den goda mogna körstil som jag har idag. Det såg inte vackert ut vill jag lova. Hemskt. När jag köpte min första bil; BMW Compact '00 drog jag på rätt friskt förbi pampaslänken. Strax innan lyfte en familj gråsparvar från Karlbergsparken men de kanske hade flygträning med småttingarna för de orienterade sig nära marknivån. Någon slog emot A-balken och resten tog fronten hand om. Blod spår och snusk med långa röda strimmor över huven fick mig att använda högtryckstvätten direkt mot lacken för första gången. Ja, 2 gråsparvar var faktiskt fortfarande intryckta i nedre frontspoilerns breda galler. Buhuu. MVH KJELLE - Back from the hospital |
|
|
Välkommen tillbaka Powerkjell! Upplys oss varför du varit borta så länge, du har varit saknad. Bytte M3 oken mot en Sparcostol förresten. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Fåglar, rådjur.. Det sjukaste hände då jag råkade köra på ett rådjur på egen jaktmark (inte under jakt - vägen råkar bara gå förbi där). Stackarn levde fortfarande och jag rotade i baklucka efter något att avliva det med. Då kommer en italienskregistrerad bil från motsatta hållet. Italienaren stannar och kommer fram till mig. Utan ett ord tar han domkraften jag håller i från mig och börjar banka på rådjuret allt han kan, sen slänger han in domkraften i bakluckan och drar. Maffiatorped??? Sjukt men sant.. /S PS! Bilen sabbades en del, men vad gjorde det - det var en volvo :-). Dessvärre var rådjuret för mosat för att lägga i frysen. |
|
|
Räknas betong-gris...??:- ) I så fall har jag tagit en sån!! Visserligen i extremt låg fart (backade på en sån) men ändå. Inte så begåvat, men nytaget körkort och inte så uppmärksam, så var det ett faktum. Blev inga skador på bilen då smällen tog på bogseröglan. På med lite färg, så syntes det inte:- ) Ibland ska man ha tur. Just det, har dragit en betong-gris utmed sidan på min första bil också... Blev en lång repa (2 cm djup) på båda dörrnederdelarna. Fick möte när jag körde ut från en smal parkering och tog svängen för snävt. Polaren i baksätet (ganska packad) öppnade dörren och sa - Nä, det syns inget!! Visst... Blev till att rikta och lacka om nederdelarna. Shit happens... Några "riktiga" djur har jag aldrig haft oturen att köra på. Möjligen en fågel, men inget jag minns i så fall. /Kidde Hjärtat säger fortfarande BMW... |
|
|
Låg i ytterfilen på E4:an och pressade bilen framför så att man kunde ta sig förbi bilen i innerfilen nån gång, bilen framför mig vek av till innerfilen, då låg helt plötsligt en räv framför mig på vägen, den fick känna på min sänkta E30 *klonk* Vore kul på besiktningen om den hade fastnat: "du har en räv här som ligger och myser runt kardanaxeln" =) |
|
dansguru |
en fd klasskompis berättade en morgon att han hade krockat med ett rådjur. han körde enligt honom själv en puch dakota -96. enligt mej var det en ommålad 67:a. |
|
Kör dagligen genom "Bokskogen" här nere i Skåne. Vägen genom den trafikeras livligt av korkade rådjur som bara måste springa ut på vägen för att se efter vad det är som lyser och väsnas så mycket. När de väl är ute på vägen och ser att det är en bil så blir de så till sig att de inte förmår sig att röra sig en milimeter. Alternativet är att de står vid kanten tills man är fem meter ifrån dem och då kastar de sig ut i vägen. Min teori är följande: 1. Rådjur är bilälskare precis som vi. De måste bara se vad det är som kommer körande. 2. De är fullkomligt från vettet. 3. De är lundastudenter utan cykel som gillar att befinna sig på fel ställe vid fel tidpunkt. För övrigt så måste jag ha rekordet i antal överkörda fåglar på en gång. Som alla vet gillar fåglar rönnbär. När rönnbär ligger i solen ett tag så jäser de. När rönnbär jäser bildas etanol, alkohol. Följande ekvation uppkommer. Rönnbär på vägen + sol = J*vligt många fulla fåglar helt utan fruktan. Detta ger upphov till följande: Fulla fåglar i massor + 2.2 ton Fullsize-gjutjärn = Ett ljud som påminde som ett smatterband och 17 döda fyllerister. // Rantzow som borde krama kudden. |
|
|
Rantzow: hahahahahaha :))) |
|
|
Toppade en M 5 då det helt plötsligt dök upp 3 antiloper på vägen. Åjaba´, åsenba´, åviba´, så jäääla nära, fast det fixade sig för pooolarn e ju jägare va. Så nu har jag tre antilophuvuden i min skalpsamling....Nääää, nu satt jag allt och ljög. Har väl klippt en katt, några småbirdies och lite flugor. God jul och gott nytt år önskar Copy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.