|
Sida 2 av 19
|
|
|---|---|
|
Brorsan har krockat med en grävling som fick en smäll så den blev helt virrig och föll ihop, vi kom tillbaka till platsen 5 minuter efter, då hade den tagit sig därifrån. Jag har också varit med om att ett rådjur har sprungit in i sidan av bilen, precis vid dörrlåset på passagerarsidan. Det var kvar lite hår från djuret som fick tvättas bort. Jag tycker att många djur verkligen klarar sig bättre än vad man tror att de ska göra. //Schnitzer |
|
|
En styck hare. En styck skata. (Ej kvinnlig gångtrafikant utan den flygande varianten...) Min bilskolelärare sa till mig att vara mycket försiktig med att tvärnita för djur mindre/lägre än stötfångarhöjd. "Risken är större att du blir påkörd bakifrån och skadas för livet. Vilket väljer du - whiplash eller en död hare?" Än idag är svaret väldigt enkelt... Gör det med stil. |
|
|
1 vildkatt= Rieger frontläpp knäcktes lös och hamnade under bilen. Några skogsfåglar och ett antal harar. Skräcken är att stämma träff med en 20taggars älgtjur,som jägare inser man hur stort ett sådant djur är. 540ia-96 |
|
|
Kul tråd :D Jag har lyckats döda en fågel när jag cyklade, fågeln (modell sparv eller nåt) flög rakt igenom framhjulet. Han dog, eller tuppade iaf av, han låg på marken efter smällen, den stackarn... MVH Niklas [ÖVNINGSKÖR] ICQ: 85989541 |
|
| Skulle väja för en katt och då sprang den tyvärr in i höger främre hjulhus. | |
| Första dagen med nya mc:n VL1500(numera såld) så körde jag över en katt,annars så är det bara en fasan som har kommit ivägen med sambons gamla starlet, det small så pass att blinkersen gick åt pipan. | |
|
Schnitzer: Bara för att djuret inte ligger kvar i vägkanten betyder det inte att det inte är skadat. Det kan likaväl ligga med brutna revben och stora köttsår under en buske ett par hundra meter in i skogen, inget vidare slut på livet.... Mvh Patrik |
|
|
Med bil: en hund, två harar. Med cykel: En stenmur. (inget djur, men ändå...) Jag cyklade hem från en fest och somnade på cykeln i nedförsbacke. Jag for som en vante i muren och blev sedan liggande på asfalten en stund, hade så ont att jag inte kunde resa mig på ca 5-10 minuter! Lite kul så här efteråt kanske, men tänk om man smällt med en bil! Och ja, jag hade druckit lite pilsner den kvällen. Detta kanske låter konstigt, men jag kan ju tillägga att det inte gick många sekunder mellan att jag "slocknade" och muren. Farten var i alla fall ganska hög. Jag ville väl hem och lägga mig :-) |
|
Esa |
Ett jävla ämne det här var, lite som att se hängning på TV. ///M3 Fan vad det är lång till våren!!! |
|
Man slipper krocka/köra på djur bara man följer min 'ÄLGTEORI'! Det går ut på att köra så fort att man redan har passerat när älgen kommer upp på vägen! Om man kör på en älg har man mao kört för långsamt. Har alltid klarat mig från fortkörningsböter när jag dragit älgteorin för poliserna. jr |
|
|
Det är inte alltid teorin funkar i praktiken.... Mvh Patrik |
|
|
Djur 1: Gråsparv, Fordon: Zündapp 125:a, pling in i framhjulet bara. Djur 2: Hare, Fordon: FMCK's Java 250cc, zickzack i ljusskenet under en nattorientering ut i mörkret och jag gasar på och så kommer den tillbaks. De skriker! Djur 3: Tjäder, Fordon: Volvo 164E -73 blod och fjädrar överallt inga skador på fordonet. Djur 4: Ren, Fordon Ford Granada Kombi -76 Möte, mörkt osv. Avskurna öron och slängd i diket så lapparna inte får betalt för den (preskriberat). 5 extraljus åt h-vete och intryckt front mosad kylare mm mm tur att bilen bara kostade 4000kr då... fixade den med hönsnät(grill) ½kg lödtenn(kylare) och ett brett Kawasaki klistermärke över huven där den var skadad. Fick 1600kr för Fårrden vid försäljningen. Djur 5: Hare, Fordon: Honda VF1000R med passagerare 160km/h haren tog i ljuddämparen 10cm från min frus fot. Resulterade i fetställ på raksträcka med 2 returkast. Ingen vurpa... puls på 200... Sen så har man ju haft några close encounters men rubriken var ju djur vi kört på. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
2 rådjur 1 igelkott Oräkneliga svalor |
|
|
1:svala 170km/h in i framrutan bara en fett fläck på rutan. 2:en fet svart "bonnakatt" !!! och där flög min cittra gt spoiler åt skogen 100 km/h gick dock att spackla ihop till skillnad från katten. !!!! ******************************************************************************* Min gammla bil ! Länk Mvh/ Daniel ****************************************************************************** Önskar köpa m3 front + kjolar inga fantasi priser även oz mito samt el-hiss knapp !!!!!!!!!! |
|
|
Magnus M, Bra initiativ med öronen. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Tack, men det var olagligt. --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Jag vet, men jag har lite svårt för folk som släpper ut sina djur i naturen och sen vill ha betalt för diverse förluster... såsom påkörda, uppätna av rovdjur, uppstrålade till ufo'n eller vad det nu kan vara. mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Grävling, 2 st Räv, 1 st Hare, 4 st (en som gömde sig vid bogseröglan på en 240, inne i spoilern som sprack, äckligt att ta bort) Rådjur, 1 st (och nära många) Katt, 3 st Hund i koppel, 1 st fåglar av varierande storlekar, 4 st, varav en med mobiltelefonantennen. x antal grodor och möss/råttor. Snyggaste "liket" jag sett var en gråsparv på en polares Ford Granada som han hade klippt i grillen under flykt, dvs den såg ut att flyga ut ur grillen med vingarna utspretandes. _____________________ #232 i E28 registret Länk Länk Det går att ha kul med en snik-modell !!! |
|
|
Med min Golf GTI: En Fasan i typ 100 km/h flyger den rakt in i min framruta/tak jag har aldrig sett så mycket fjädrar i hela mitt liv, molnet fick bilarna bakom att sakta in för dom inte såg nått. Bucklan i taket rättade sig själv efter 5 min :) Men min E36 323:a en duva i högerframs strålkastare, i mototvägsfart + moms, fruktansvärd smäll men inget hände med bilen, massor med tvätt efter bara. Med hyrbil Volvo S60, en korkad blandras hund som ja vejade för så ja höll på o köra av vägen, han fick en mindre smäll över framkroppen men ställde sig upp titta på mig ruskade lite på sig o sen sprang iväg. Prata med ägaren och han kunde bara beklaga. bilen klara sig. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Fågelflock längs E4:an. Alla fåglar väjer åt vänster när jag susar fram i 140 km/h, utom en. Dumt av den. Blev bara en våt fläck på rutan. Mygg och småflugor har det ju blivit en del. Nära att klippa några cyklister också. Men så jobbar man ju i Uppsala... Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.