|
Sida 19 av 19
|
|
|---|---|
|
En fasandjävel, två katter och en labrador. Visst ja, hästen jag körde på dog visserligen inte men jag tror knappast att den travade in mer kosing till sin ägare. Ja jävlar... Mina bilar tog rätt mycket stryk också. Dyrt som fan. |
|
Gizzmo89 |
Ett par harar och några fåglar... en polare jag åkte med Körde in i ett rådjur i typ 120 knyck med sin volvo 740.... huven flög upp och krossade rutan och bulade taket, fronten blev helt mos,var bra nära att vi körde ner i diket... och kylaren blev så full av inälvor och hår att den kylde inget längre :P för bilen kokade flera gånger på hemvägen.. ja så kan det gå... inget jag vill uppleva med någon av mina bilar :( Äkta kärlek växer inte på träd... Den byggs i Tyskland --BMW-- |
|
Räknas grodor? Mellan Strängnäs och Mariefred på en landsväg har de en överfart där hundratals grodor kan hoppa över vägen samtidigt. Det går inte att undvika att mosa ett femtiotal. |
|
| En kråka med en Scania:-) | |
|
Med Mercedes E270 CDI taxi: 2x duvor innan jag lärde mig att de inte flyttar sig från vägen på morgonen oavsätt hur fort eller långsamt man kör nästan... Vad säger man no brain, no pain... Med Volvo XC70 D5 taxi: 3x fåglar av varierande art, en hare samt en katt (traktorn tog samtliga 9 liv från katten...) :-( BMW 4 Life |
|
|
En uggla. //Stefan |
|
|
1 Tofsvipa(fågel) med moppe, rätt in i framhjulet så smeten vart ett faktum. 2 katter med bil. 1 hund med bil. Fick själv gå ut och avsluta det hela. 1 Tjäderhöna mitt i grillen på min 240 Turbo i typ 140 så jag hade äggröra över hela motorrummet och slamsor fulla vindrutan. Konstiga blickar när jag rullade in i en automattvätt på Statoil i Gävle.. Luktade satan också. Vet inte om det räknas, men en höst så vart det någon form av grod-invasion. Det var tusentals grodor som nödvändigtvis skulle passera vägarna hemma. Det GICK helt enkelt inte att undvika dem, så det vart väl några hundra ungefär.. Efter ett tag vart det nästan roligt.. Grodor är väldigt hala och det kan ju vara skoj när man hade en bil som knappt klarade att slira på grus.. Grodor underlättade saken kan jag säga. Inget jag är stolt över, men gjort är gjort. Avtrubbad, javisst! ;) //Johan |
|
|
2 st Rådjur Den senaste i den skräckingivande hastigheten av 50 km/h... Hade för nått år sen funderingar på att skippa stort bilextra i försäkringen, dom planerna har jag skrinlagt för alltid. |
|
|
Länk /Udo Dirkelsniff |
|
|
Jag har lyckats köra över en liten terrier....med MOTORCYKEL!!! *Bump, bump....lite sladd....sen tvärnit" Jycken klarade sig för den försvann in i ett buskage och jag såg den vid ett senare tillfälle vid liv... Frasse |
|
|
1st rådjur och några småfåglar, men faktiskt aldrig med egen bil. Jag lyckas alltid när jag kör med någon annans bil.. Älg har varit riktigt nära FÖR många gånger. Bara väntar på att det ska smälla med en 12taggare.. Minst 3 dagar i veckan får jag bromsa för nåt som springer över vägen, när jag åker till jobbet på morgonen. Ända sen jakten drog igång har det varit helt hopplöst i skogen. |
|
| En ensam svart häst på motorväg är det djur jag har kört på. Nattetid. | |
|
Noterar att jag sedan mitt senaste inlägg inte kört på något djur på nästan ett år! Hoppas det håller i sig. ------ BMW CS #04839 |
|
BMW 528 |
1974 den 14 juni kl: 02.00 krockade jag med en stor älgko. Det gick mycket bra med mig TACK vare SÄKERHETSBÄLTET som jag hade på mig, då av den gamla typen som man satt i ett skruvstäd näst intill. Lag om säkerhetsbälte fram instiftades 1976. 2005 fick en grävling sätta livet till tyvärr, konstigt nog hände inget med bilen. Mvh /// Leif |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.