|
Sida 18 av 19
|
|
|---|---|
|
Har turligt nog aldrig kört på någonting med någon BMW. Däremot har jag lyckats med en del annat... VW Caravelle vs. Grävling. 1-0. I lumpen. Fem stycken laddade AK-5:or hoppade ur vapenstället i bilen... :) Ford Sierra vs. Rådjur. 1-1. Strålkastare, blinkers, stötfångare och lite annat gick åt på Forden. Långtradaren som låg bakom mig gjorde slut på rådjuret. Volvo FH12 vs. Duva. 1-0. Duvan promenerade in under hjulen för mig! Gick inge bra för den... Scania 124-470 vs. Grävling. 1-0. POFF sa det... Scania 124-470 vs. Kronhjort. 1-0. Hade 32 ton betong lastat på ekipaget, drygt 80 km/h gick det. Fick spetta loss kronhjorten från höger innerskärm. Inte roligt... Blev en liten buckla i grillen på lastbilen. The speed is always OK, but sometimes the corner can be too tight. |
|
|
Jag har endast en igelkott på mitt samvete mha en Opel Astra-94. Körde på en större, muskulös hund en gång med en Mondeo-94, mådde kasst i veckor efteråt. Kom farande på en tajt 50-väg inne i stan utan någon som helst väggren, mötte en stadsbuss, och precis bakom den kommer den farande över vägen. Just i det ögonblicket hade jag rutan nere så jag fick höra hur den stackars hunden gnydde precis då Fååården träffade den. Glömmer det aldrig. Jag såg i backspegeln hur den sprang iväg haltande, jag stannade bilen och gick ut för att leta men hunden var försvunnen. Blir så jävla förbannad på värdelösa jävla hundägare. Enda spåret på Mondeon var fradga på huven. Astran fick punka. Fast vid ett annat tillfälle. |
|
| Farsan och jag kom åkandes i morsans gamla XC90 i 130km/h. Då kommer herr älgtjur upp på vägen. Farsan styr ner i diket och upp på vägen igen och tjuren springer in i dragkroken som blev lite sne. Trots draget var vi ganska nöjda ändå.... | |
|
Jag har bara kört på 2 st harar. Första gången körde jag min mors Skoda Felicia. Då flög det plastbitar om bilen (hastigheten var ca 130km/h). Andra gången körde jag min gamla E38 740 -97b, och då gick det väl dryga 150km/h, och jag hörde bara en dov duns. Jag fick några repor i lacken, men ingenting gick sönder. =D Bortsett den stackars haren dock. =( MVH Morgan. |
|
|
Sommaren är på väg i år igen! Länk |
|
|
med förra bilen (mini one) tog jag livet av MÅNGA flugor, getingar och humlor under de 9000 milen på 3 år den rullade. Avverkade även 3 rutor pga sprickor från stenskott. (har en hypotes om att rutan på Mini är FÖR upprätt, och att vinden inte avleder småsten coh annat lika bra som en ruta med mer lutning) Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
|
Apropå cykel och grävling, så hörde jag ett grymtande när jag en kväll cyklade mitt inne i stan... Blev rejält förvånad när jag såg en grävling springa längs gatan... Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
| Typ 156 grodor, mosat 5 ekorrar och klippte en grävling i röven som sprang vidare trots att det small rätt bra. | |
|
Tog en stabbig hare på volley en gång med en 240. 1-0 till Volvon, fast med honnör för haren då grillen sprack doktigt. I övrigt - och därmed också med BMW - har jag varit förskonad. Knock, knock... |
|
|
Körde på en älg med motorcykeln (Suzuki Gsxr 1000 -02) 2004 och har varit sjukskriven snart 4,5 år, har börjat arbetsträna 2 timmar om dagen nu äntligen men många sjukhusvistelser och operationer (7st) har det blivit. /Micke Länk |
|
| Jag fick en skata mellan taket på min Saab 9-5 och takboxen härom året. Det gick illa för skatan men bilen och boxen klarade sig. | |
|
MB 250D -88 vs. rådjur 1-0, hade övningskört 2 månader då. Ett plastfäste till höger strålkastare sprack. Impreza vs. Igelkott 1-0, hann helt enkelt inte med att reagera då bilen framför grenslade den, jag tog den klockrent med vänster hjulpar. 525tdsa -93 vs. rådjur 0-0, puttade omkull rådjuret som studsade upp igen och hoppade iväg. 525tdsa vs räv 1-0, studsade upp ur ett dike och virrade fram och tbax en stund för att sen titta närmre på min front och äta dimljus. 320d -01 vs Katt 1-1, körde över katten som först nockade plast och dimljus i fronten. 320d vs hund 1-1, front, innerskärm, sidokjol med mera gick åt. Hundvakten hade precis släppt hunden som sen fick syn på något på andra sidan vägen och sprang ut bakom en buske. Cocker spanieln var 8mån, söt svart valp. 320d vs harar 3-1, galler i fronten som värst. Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Tror inte jag kört på något större än en björktrast när tråden skapades, men sedan dess har det hänt desto mer. 318iS -88 vs. grävling 0-1: Jag tvärnitar för grävlingen som springer ut mitt framför och bilj-veln låser upp höger bak varvid jag snurrar 180 grader och ner i diket på motsatt sida. Bilen dras upp senare på dagen och klarade sig rätt bra. Knycklad plåt under främre kofångaren bara. Tur att tjälen just gått ur marken. Som ni ser av resultatet så klarade grävlingen sig. Står väl och hånskrattar i skogen än idag. 320i 2.5 -87 vs. hare 1-0: Harar är som vi vet riktigt dumma djur, jag har vid andra tillfällen kört om dem då de vägrar springa av vägen! Denna gång körde jag över harens bakre delar med höger bakhjul. Haren fick jag ha ihjäl själv, inget kul. 320i 2.5 -87 vs. ormvråk 0-1: Den stora ormvråken dyker ner mitt framför bilen, och jag kör fort denna gång. Hinner bromsa ner till ca 100km/h och klipper vråken med a-stolpen. Ser i backspegeln att den klarade sig för den flög vidare. När jag kommer hem ser jag att vråken sketit på sig i smällen. Hela baksätet är fullt med fågelskit då jag hade sidorutan nervevad. Tre timmars saneringsarbete. Saab 99 GL -84 vs. rådjur 1-0: Även rådjur är extremt korkade djur som bara måste springa ut framför saker som väsnas och lyser på vägen. Bauta-kofångaren dödar effektivt rådjuret och det enda som pajar är vänster framlykta trots 70km/h vid kollisionen. BMW 320i 2.5 -87 vs rådjur 1-1: Hinner väl bromsa ner till 80-90km/h. När bilen stannat ligger rådjuret ytterligare 50m framför bilen. Bilens hela front, kylare m.m. pajade och jag sålde tyvärr denna roliga bil p.g.a. detta då jag bara hade halvförsäkring på den och inte hade tid att göra i ordning den. BMW 530iA -93 vs. grävling 1-1: Satt och spejade efter fartkamera när grävlingen dök upp. Körde över den med vänster framhjul men den hann spräcka kofångare och dimljus innan dess. BMW 530iA -93 vs. rådjur 1-0: Rådjuret springer in i sidan på bilen som klarar sig helt utan märken och skadar sig så illa att den inte kan gå på bakbenen. Polisen ber mig slå ihjäl den om jag kan, då jägare kanske inte kommer förrän på morgonen. Detta var vid ett på natten. Efter att ha frågat om jag verkligen får göra det så stannar helt lämpligt en annan gammal sliten BMW med mysko folk i. Den slitna, rökande kvinnan sliter upp en skiftnyckel modell stor ur röran på golvet framför hennes stol. Jag gör det som ska göras, torkar avblodet på skiftnyckeln i snön och tackar för lånet. Nästa bil stannar, jag förklarar att läget är ok och just då reser sig rådjuret upp och brölar! Herregud, den lever ännu trots smällen från skiftnyckeln. Tyvärr är personen som stannat stirrigare än jag så det tar tyvärr alltför lång stund innan jag får fatt i en stor sten i stället. Snacka om att jag mådde dåligt efter det här, och gör det än idag när jag tänker på det. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Glömde haren jag tog förra veckan. BMW 528i -97 vs hare 1-0: Den dumma f-n skulle tvunget ut framför bilen och så gick det som det gick trots att jag tvärnitade. Inga skador på bilen. ------ BMW CS #04839 |
|
|
Ett rådjur är det största. Har varit mycket nära ett par älgar men klarat det. Sedan följer fasan, en glada, småfåglar, harar, en katt och kaniner. I Holland körde jag en varm vårdag in i en blomflugeinvasion - hela vindrutan målades gulgrön på ett par sekunder och spolarvätskan tog slut. Geggan fick skrapas av med CD-fodral. När jag stog där så kom nästa moln. Det kändes som dom drogs mot sina döda kamrater. Känns lustigt nu men inte där och då. Insekternas skräckfilm #1: "Vindrutans återkomst" Oo=00=oO |
|
| 2 st feta grodor och en refug + lyktstolpe | |
| körde 160 km/ h i tjecken, körde körde på 16 igelkottar kanske. | |
| Oscarr, refugen och lyktstolpen var väl egentligen en groda det med?;) | |
|
En igelkott och en fasan + en julgran har det bara blivit än så länge =) Trodde först att jag han bromsa för fasanen men sen klippte hajnosen den. Hade jag haft en normalt sluttande front på bilen hade jag nog missat den. Tvärdog tyvärr inte så det blev till att plocka fram bultkorset och avsluta jobbet. =/ |
|
|
buzzen haha ja vad exakt vad du menar så händer det ibland.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.