AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.111

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 17 av 19
Länk

/Martin
Länk
Jag krockade med en torsk förra sommaren.
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Mudak..torsk..fisk eller människa? =)
2e
35
2eazy
Bmw 318i e46-98
fåglar,

men tråkigaste är när jag träffade skogsharen som pajade hela fronten på min fars nya toyota avensis:/
mygg
har för snabba reflexer för att krocka med nå annat

"Bättre pengar på banken än i tanken,bmw dieselpower"
Li
31
Lille SKUTT
535i-87 528 -77 518 -81
körde hem sent en kväll låg på xxx km/h ( alldeles för fort ) när en katt jagad av 4 rävungar sprang upp framför bilen väjde så långt till höger jag kunde för att ta mig bakom dom då vände dom framför mot mig å sprang in framför bilen igen , hade inte en chans att väja igen utan körde på alla 5 ingen av dom överleve å mitt ena dimmljus sprack ( bmw 535e34)

en annan kväll( 2 år senare) samma väg ca 500 meter närmare hemmet kutade en utter upp mellan bilen framför mig och mig hann aldrig med att veja utan körde på den med höger framhjul ( den står troligtvis på naturhistoriska riksmuseet nu för det var vad polisen sa dom skulle göra med den för det var så ovanligt att dom fick in uttrar )
Visa användare
136
glidarn e30
535I-91(e34)
Knockade en humla för nåt år sedan... i 100knyck
Han studsa mot framrutan och fortsatte in i skogen...

glidarn e30
BMWfever4ever
1 st rådjur materialiserade sig ur tomma intet. Han dog inte av smällen, men blev så illa skadad att jag beslutade att själv göra slut på hans lidande. En stark upplevelse för någon som aldrig dödat något större än en insekt. Bilen klarade sig utan ett märke dock.
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Ett vildsvin in i sidan på fronten på Hemglass MBn för många år sen. Det blev bucklingt och djuret lite platt...
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Asken

Djuret blev lite platt.. la mig dubbelvikt när jag läset det.. betoning på lite platt :D

Länk
Jag hade otur när jag körde på ett rådjur med en 320 e30 för 15 år sedan. Helt plötsligt hoppade det ut 10 meter framför bilen och eftersom jag höll 120km/h så var det bara att vänta på smällen. Otroligt nog så lyckades rådjuret kila fast sig framför höger framdäck så all styrförmåga upphörde. Bilen drog sig obönhörligen mot höger dikeskant samtidigt som jag slet i ratten för att få kontroll över bilen.

Väl nere i diket så lossnade rådjuret och jag fick ett våldsamt kast i ratten åt vänster. Bilen flög upp och över vägen, ner i ett krondike på andra sidan där det blev tvärstopp för fronten. Nu gjorde bilen ett antal framlänges volter innan den stannade 50 meter ut på en åker.

När jag såg bilen efteråt var jag glad att jag levde, taket var delvis intryckt, alla däck hade krängt av fälgarna och alla rutor var borta.

Jag är tacksam för att BMW är hårda i plåten!

Anders
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
"Helt plötsligt hoppade det ut 10 meter framför bilen och eftersom jag höll 120km/h så var det bara att vänta på smällen"

Hehe, inte såå mycket du behövde vänta va?

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Känguru i Australien
En häst i Honduras som sprang in i sidan
En alkis i Guatemala, han klarade sig turligt nog. Den dåren stod och tjurfäktade bilar med sin röda tröja i en kurivg bergsväg mitt på natten. En slagen matador alltså.
Inget "riktigt" djur i Sverige
In
799
InfiniteObscurity
E61 520d -08
F11 520d -11
Har klarat BMW'n faktiskt, nog mest pga av köregenskaperna. Varit nära en del gånger med rådjur och en gång 2 älgar.

Men med vinterbilen som bara låser ett hjul och med blankslitna terrängdäck har jag kört "över" ett antal djur. Tacka fan för att bilen är hög. "bonk" säger det i den hemmaförstärkta stötfångaren när de slår i huvudet och de stackars djuren försvinner sedan in under bilen. Hararna ser man bara till att inte få under hjulen så klarar de sig om de bara duckar för bakaxeln :)

Med polarens e28 så körde jag på 3 fåglar under en 7 mila tur klockan 5 på morgonen en sommardag. Eller så var det dom som flög in i mig. *Splaff* var då iaf ett bekant ljud.
Visa användare
108
Clemens
325 coupe
Fick en spricka i rutan efter kört på en fågelfan =/
Nån som vart med om det??
Kanske kan ta det på viltskada ist för glasförsäkringen=)

Krockade med en fladdermus en gång. den fastnade av fartvinden mot ena vindrutetorkaren. Jag var nästan hemma så jag stannade inte utan stannade först hemma på uppfarten. Sade till ungarna att komma ut och titta. Det gjorde dom och dom tyckte synd om den, så jag lade den på lite mjukt papper på trappan till huset. Jodå den levde och verkade inte skadad men om tumlad. Vi gick in i huset en stund. Efter ca 15 minuter ville barnen titta igen och vi gick ut och fick se en tom pappersbit. den hade troligen flugit iväg igen eller krypit. Det var ju mörkt ute så vi såg den inte någonstans.

En annan gång på samma väg och vid ungefär samma ställe fick jag efter en kurva se ett rådjur stå mitt på vägen (det var vinter och ganska halt på vägen) Jag körde inte så fort utan hann stanna innan jag kom fram till det. Rådjuret blev skrämt och försökte springa iväg men det var för halt så benen sprallade bara på det och sen lade den sig pladask mitt på vägen precis som Bambi på isen i "Jul-kalle anka programmet" Gissa om jag skrattade det såg så förbaskat kul ut. Jag satt lugnt kvar tills rådjuret samlat ihop benen och lyckades ta sig av vägen.

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Älg!

Mvh Janne.
Krockat å krockat, har plattat till en ekorre och en mus inom loppet av två dagar.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Platta mus är väl inte så tokigt? :)
Listan:
1. Knockat ihjäl en skogshare genom att klippa till skallen med oljetråget på en Volvo.
2. Duva mot huvkant på en 900 Aero. (Såg ut som ett kuddkrig i backspegeln)
3. Satt snurr på en katt under en Merca. Han missade hjulen och kanske rök bara ett av de nio liven.
4. Bromsar för ett rådjur med samma Merca, men inser att jag inte kan stanna utan måste skynda mig förbi. Skyndar sig gör även rådjuret som springer in i bakskärmen..
5. Katt springer in i bakdörren på BMW,n med en smäll för ett par veckor sedan. Pälstussar bakom sidolisten. Ett av tio liv där med.

En ekorre, nån skogsmus och groda har nog också fått Michelinmönstret inpräglat tyvärr..
Co
159
Cornholio
E34 540 iA -94
Hare, rådjur, fiskmås, cyklist.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.