AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.119

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 16 av 19
ma
38
mackangbg
BMW Z4 2,5 SI 08
1 liten ekorre och en grävling (kändes som att köra på en sten)

Däremot satt jag som passagerare på väg till krogen för ca 1 år sedan när min vän plötsligt klipper ett rådjur. Lagom sliriga (inte föraren) hoppar jag och dom andra ur bilen för att kolla hur det gick . Vi börjar gå framför bilen samtidigt som min polare i förebyggande syft hämtar domkraften och mycket riktigt ligger det ett råddjur i diket dock mycket mindre än det vi körde på....men va fan vi kan ju sett fel...sagt och gjort det verkar inte skadat utan bara chockat men för att inte ta det osäkra för det säkra så tar han som är fullast initiativet och börjar slå ihjäl råddjuret samtidigt som jag rapporterar in olyckan till polisen.

På väg tillbaka kommer en bil körandes bakom oss och det är då vi får se det stora rådjuret ligga på vägen 20 m bakom bilen och flämta... min kompis tog två liv med domkraften den natten...
det var antagligen det chockade "barnet" vi hade slagit ihjäl först därefter mamman

Behöver jag nämna att polisen trodde jag var bakom flötet när jag för andra gången ringde in och sa att nu hade vi tagit livet av ytterligare ett rådjur...

Nu i efterhand kan man ju skratt åt det :-)

//Mackan
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Körde på en fjäril härom veckan.
Med min första bil. en Amazon, veckan efter att jag tog körkortet klippte jag en stor mås på västkusten och trodde den landade in vindrutan med värdens brak. När jag stannat och tittade ut var radioantennen på vänster framflygel böjd 90 grader precis i höjd med taket

Jag höll drygt 100 km/h så måsen vart nog rätt klyvd misstänker jag !
ol
62
olal
Audi A3 2011
Med BMW 520: En räv (sprucket dimljus som resultat).
Med Volvo 240: Ett rådjur (inga synliga skador på bilen).
Med Renault 19: En fågel.

/Ola
En svala, han eller hon fastnade i spoilern på min 323ci där kilade den fast sig rätt bra. Mindre trevligt att ta bort.

En grävling snuddade jag, det satt en massa hårstrån fast mellan däck och fälgkant, rätt fräckt och en jäkla smäll...

No More Limits!
Kompisen kom med mopeden åkande över en bro i stan. En duva satt mellan staketpinnarna och kastade sig rätt in i hans framhjul

Rena självmords-duvan som blev halshuggen
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
En bild efter 17 mils körning till Gävle (via Gysinge/Rörberg).

Länk
Visa användare
28
Slugger
633 csi -79
Har kört på en katt med snöskotern och en massa fåglar....
Har dock än bara kört på insekter med bilen..
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Körde på en tjäder fjädrarna flög all världens väg, lite pinsamt och köra på den trodde den skulle hinna över vägen men jag körde rätt på den.
1st Rådjur med en Nissan Primera, min fd blev skogstokig då hon är en stor djurvän.
Xantal Snokar och huggormar.
1st Granne då jag på fyllan fick för mig att cykla med slutna ögon på fyllan(ute på landet).
1st Grävlig med en Scania 93´a i lumpen.
1st Mink med båt.
JAha, en edit funktion hade ju varit trevligt.
1st Granne då jag på fyllan fick för mig att cykla med slutna ögon(ute på landet), skulle det stå.
Le
431
Lelle
520d touring -15
118d -08
325i cab. -02
http://www.garaget.org/bmwlelle
klippte en grävling med min gamla m535;a i 90 knyck ca, small ju till som f-n, saktade in och stannade och tänkte detta kan inte gått bra,men bara en plastkopa i frontspoilern som hängde och dinglade, så det var bara till att trycka dit den igen och köra vidare, ibland har man flyt ;-)

Lelle
BMWCS 03900
Visa användare
566
Oljekyld
335it-07
Fick en sprav i huvudet när jag körde hoj förra året, jag hann nästan ducka innan han träffade ovansidan på hjälmen, stackars sparv :( . I övrigt är jag nog krockfri från djur, än.....

Min bil: Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Då kan man lägga till ett vildsvin på listan... Dock inte med BMW´n utan med jobbarbilen. 90km/t ger rätt bra smäll. Svinet sprang 30 m och dog.

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Rådjur den 13 september!
Körde på en fågel med E46 coupen och den kilades fast i spoilern, jättefräscht att plocka bort sen...

Ett antal möss, om det nu räknas..

Keep Your Distance!
Amethyst
Körde över en utspringande katt för ca 3år sen. Den bröt typ ryggraden och sprang konstigt iväg och gömde sig under en lada.

BOOM BOOM BASS
Länk
BMW_M3
massa flugor.
Förutom de traditionella myggen, flugorna och andra flygfän så har det blivit..

- 1 Älg med motorcykel, la ned hojen för att inte fronta och cykeln klippte benen på den..
- 6 renar, med TGB11
- Några rabbisar (små kaniner) på Gotland.. (med cykel, motorcykel och bil)
- Gjort en BFD och en BFC (Bosnian Flat Dog/Cat) med GW
- 1 dromedar.. Med STOR Scania i AFG

T
zupra1
En Rottweiler...den sprang ut rakt framför bilen...klapp den rätt så ordentligt...den studsade iväg en bra bit framför bilen.Grannens hund...typiskt.

Den klarade sig med ett par brutna ben i kroppen...en tuff j*kel!

Dcok så slutade den att hälsa på mig efter det.Klandrar honom inte.

Vidare...en grävling...katt...kanin...och en ekorre...osäker på den sista då kadavret var så illa tilltyglat.
Glömde.. renarna var vid samma tillfälle!

T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.