AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.126

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 15 av 19
Visa användare
329
Sikkan
540iA -95
Seven: hahhaha..börnade sönder..det lät ju..snällt :D
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
Ett gäng fåglar
En ekorre som hamnade precis under bilen o snurrade som faen av vinddraget för att sedan springa av vägen ( såg i backspegeln )

och en huggorms unge =)

Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD
Sikkan: jo, jag hade lite dåligt samvete...men bättre än att låta den ligga kvar och lida:).

The Seven Series...Cause I ride with pride!
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
Hehe...Litet out of topic, men ändå en krock...

Jag har faktiskt gjort en riktigt "snygg" grej, på åttiotalet. Jag var ute och cyklade med en kompis, och vi var väl bägge litet disträ, och samtalade om en massa saker. Vi cyklar i bredd längs en mindre villagata och jag ligger "innerst" sas. PLÖTSLIGT står det en vit Volvo 245 GL parkerad längs trottoarkanten...jag ser bilen i samma ögonblick som mitt framhjul träffar bakre kofångaren med full kraft, varvid jag flyger över styret (bockstyre o 12vxl-80-tals räcer), krossar bakrutan och fortsätter in i bilens lastutrymme... HAHA!!! :-DDD. Detta är faktiskt sant! Jag får VÄLDIGT ont i skallen, samt några mindre skärsår i ansiktet, men är annars helt OK!

Ni skulle sett minen på min kompis!!!! Helt obetalbar! Det enda vi kan göra är att bara vika oss av skratt, samt sedan naturligtvis gå och söka rätt på ägaren o förklara vad som hänt... Jag behövde faktiskt inte betala en enda krona, då han var mycket förstående, och tog skadan på försäkringen, samt var mest orolig över huruvida jag verkligen mådde bra.... Sådana människor borde det finnas fler av!

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
BTW, Jag har även kört på min morbror i garaget....Herregud...!

/Anders

BMW - Luxus Hotel, Rote Lippen, Heckler & Koch...(auf der flucht...)

HAHAHAHA!! Svårt att kunna tänka mig att visa samma förståelse om en cycklist fläskat in i min 728a :)

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Ni
28
NiklasV
M535 -85

Jag skulle som fjunig 15-åring testa toppfarten på min nytrimmade moped i byns brantaste backe då en katt sprang ut framför mig. Hade inte en chans att väja eller bromsa. Det studsade till rätt rejält....
Visa användare
386
Mattias Eriksson
E28 M535i -87
E36 323i Coupé -98
Och ett par icke BMW...
En grävling med en av försvarsmaktens folkabussar.

Ett rådjur som förstörde halva fronten på en Ford Sierra jag hade en gång i tiden.
mr
482
mr.christian
318i-89 x 2st
Jag har krockat med en potatis!!!???!!!
Jag kan ju säga att den överlevde inte... Träffade så perfekt både njuren och ena plastgrillshalvan och gick rätt igenom och stannade vid kylaren. Fick skrapa mos... Låter lite kul när man tänker "vad gjorde den ute och sprang...?" men det var faktiskt en lastbil framför mig som "tappade?" den.
Pa
124
Palm
325i 87:a Rieger-cab
Schnitzer S3 94:a baserad på M3
på väg hem igår från V-vik till Vmo så
satt en fågel på vägen och försökte flyga iväg men träffade ena framljuset studdsade som faen

30 minuter senare så låg det en död hare på vägen
farten va inte av den sorten att det va nån ide att väjjja i den mörka skogen så det blev att rensa harrester under bilen idag
hängde lite hare och släpade i marken på slutdämparen "vassa kanter på Schnitzer"

"En olycka kommer sällan ensam" =)

Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD
jag han stanna för en katt här på gatan men F*N skapet vart så rädd att han sprang rätt in i kofångaren, tror det va en självmords benägen katt, finns tydligen såna oxå=)
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Kan nu lägga till en kråka, hmm eller möjligtvis råka. I går på 50 vägen flög den rakt ut, gömd bakom en buske.

DÅ är jag uppe i en kråka, en kanin och en igelkott.
Hmm någon storviltsjägare är man ju inte direkt fast i just detta sammanhanget känns det extra positivt.
AC
288
AC Cobra
535dT X-Drive 2013
Med snöskoter:

2 st möss/råttor

Och sen när jag var ute och körde en mörk kväll, kom över ett krön, lyset pekade ju rakt upp först, sen när det blev plant igen så riktades ljuset mot en stor älg ko, låste mattan å gled frammåt, som tur var sprang den iväg från spåret. satan vilken puls man fick alltså... för dom är ju inte direkt små :)
En fjäril tyvärr satt den på en lyktstolpe fan hur bakskärmen ser ut.
En regnig natt ute på en asfalterad väg i skogen drog jag över en massa grodor som satt stilla på körbanan. Jag hörde hur det slafsade under däcken och jag skulle tro att jag förkortade livet på minst 30-40 stycken tyvärr.

Har också kört på en och samma fasan tre gånger, någon duva samt en ekorre.

När jag var liten cyklade jag över en katt.

/Martin
Länk
BM
683
BMW-Båstad
BMW 502 -57
BMW 2800 CS -70
BMW 635 CSI -79
BMW 850 ia -92
BMW M3 (325)-93
BMW 530 Touring -94
BMW 745 -02
Alpina B12 5.0 #243
Kul tråd :-) Jag klippte en kungspudel med en BMW 735 IaL för några år sedan. Pudeln kunde inte bestämma sig om den skulle springa i högerfilen eller i vänsterfilen på motorvägen och den bytte till vänsterfil rakt framför mig och det var bilar i högerfilen och jag hade bilar bakom så det var inte lönt att bromsa hårt.

mångfaceterad arbetsmyra, med motorsport som främsta hobby.
Körde på ett rådjur mitt i natten som artonåring. Ringde Polisen som skickade dit jourhavande jägare. Han hittade tyvärr ej rådjuret som hade haltat tillbaka in i skogen igen, trots att min front på bilen blev halvmosad och helt blodig så hade fanskapet tydligen överlevt.
Kolla även länken i denna tråden...
Länk

/Martin
Länk
Tvärtom för mig. Jag har blivit påsprungen av en hare. Var ute å körde mitt i natten så springer en hare ut på vägen. Tvärnitar och som tur var körde jag inte särskillt snabbt så jag hann stanna innan så den klarade sig men harens polare (hare nr 2 alltså) kommer precis efteråt och springer rätt in i sidan av bilen i ca 200knyck.. Det kom en massa ludd men haren verkade klarat sig ganska bra, han måste dock haft en rejäl huvudverk efteråt.
Visa användare
35
Thomas H
320i -85
Med Moto Guzzi 850 GT: En fiskmås med höger knä i 120km/h. Kändes.
Med Citroen CX25TRI: (skitkul extraterrestriell bil men alltid trasig) En svart katt.
Med Volvo 745: Ett rådjur.
Med Pajero 2800 TDI: En kråka. Stor glaskaskad från X-ljuset
Med MB 200: En hel renhjord! Gaaaaah! Big kalabalik, två tvärdog och Gud vet hur många skadade som linkade in i skogen. Hela fronten mos, fästmön nervvrak, bilen inlöst av försäkringsbolaget för en spottstyver; stick o brinn Salus Ansvar...
Med BMW 320i: 7.348.793.455.799 insekter av varierande arter and still working on...

Thz
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.