AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.118

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 14 av 19
Mötande bilisten körde på en älg presis när vi passerade varann,
så älgen studsade från hans bil på min, även bilisten bakom mig
fick den enorma älgen på sig..

Älgen klippte alla 3 bilarna, det gick i ca 90 km/h!

Bara att skrota hela bilen.. Nåja!
E3
1.828
E36
USA bilar
Hmm
1 ren
2 harar
ett antal råttor
pippifåglar.. bla en mås!

Inte jag men flickvännen:
1 UTTER! alldeles nyligt.. där for spoilern, dimljusen och främsta "bukplåten" med div periferidetaljer... Som tur var överlevde olkekylaren och allt annat under..
J
193
J Power
Väntar på M5 F10!
Med bil: Har haft körkort i 14 år och har klarat mig hittills tack och lov. Ett rådjur hoppade förvisso mer eller mindre rakt över motorhuven på min gamla 316 (E36) en gång i tiden. Men det räknas ju inte som en krock.

Med cykel: En råtta som sprang precis under pedalerna och sedan mosades av bakhjulet.

En kompis hävdar att han cyklade på en mörk skogsväg en gång och plötsligt tog det tvärstopp. Han hade cylkat rakt in i sidan på en älg som råmande sprang in i skogen. Huruvida detta är sant eller en lögn låter jag vara osagt. Till historien hör att min vän är något av en överdrifternas mästare så jag har givetvis mina tvivel. Om det är sant måste det dock vara en utav historiens sjukaste "cykelincidenter".

Kan också tillägga att samma vän (denna gång till fots) skulle ta en genväg över en fårhage, fastnade i taggtråden och blev biten i rumpan av ett får. Maken till udda upplevelser har sällan skådats. :)
1 rådjur
1 älg
En herrans massa flugor, insekter mm
Några fåglar
Visa användare
1.504
Sigdarve
X3 3.0i -04.
Har faktiskt bara kört ihjäl en dum fasan. Måste vara den mest korkade fågel som finns. En annan gång for en katt upp från ett dike, men jag lyckades faktiskt gränsla den och såg sedan i backspegeln att den sprang iväg.
/Anders
Visa användare
198
manowar
523i -97
1 st älg (tur att de gick vägen)
2 st renjävlar i samma smäll
1 st katt
1 st fågel
1 st räv

Låter ju inte som man e någon bra förare när man kör på en massa djur så här, men så lätt är det ju inte. Och som i allt annat det kostar att ligga på topp.

#Man and machine the evil of a dream#
Ug-Lee
En hare, med min Kadett i ca180.
Den bet loss en bit från spoilern.

Här kan man skriva nåt!!!
Kan nu fylla på min tidigare väldigt glesa lista med en katt.
Gick tyvärr inte att gränsla som Sigdarve gjorde...min är för låg. Istället blev det en spricka i spoiler och tusen bitar av dimljusglaset...precis monterat tillbaka allt efter lagning...

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B, därför kör jag BMW!
Ett par fåglar har det blivit för min del, min bror däremot har smällt 3st kängurus i australien!! De dumma djuren blir tydligen "hypnotiserade" av strålkastarna och siktar på dom, men alla 3 hoppade in i sidan på bilen.
Samma känguru körde han på 2 ggr då han vände tillbaka för att se hur det gick med den, då gjorde den samma sak igen och hoppade in i sidan!
Min fd. flickväns far...(:

Visa användare
233
CoSmoZ
BMW 750iL
VW typ1 400hk
Porsche 356 Speedster
VW Buss-69 "Slammed"
Suzuki GSXR 1000
jag har backat på

1 alkis på cykel precis på ett övergångställe "hmm var stressad"
1 somalier när jag skulle backa ut från parkeringen

Jag har nog inte kört på så mycket djur! men en ganska stor sten, tog jag när jag skulle gena lite.. det var bara ut & putta

& så var jag med om en knasig sak.. satt i kön till powermeet
när bilen framför en stylad Golf2 började rulla i mot oss. & visst han dunkade i vår front & ut hoppar en 18åring & skriker att vi körde på hans bil.. hmm

ma
301
madmax05
320i E90 M-sport
Räknas syskonen??? i såfall syrran..lite bara inte hårt...(inte med meningen)
KR
1.360
KRAFTWERK
BMW 530iA -07
MINI Cooper Lounge -15
*Ett paket tinade räkor.....fy fan....
*En hare
*Ett rådjur
*En Strawberry Daiquiri i glas!!!....i Åre 1988, med en vit Audi 100CS Quattro -85!!!

/Anders

BMW - Liebe auf den ersten blick...
Ek
496
Ekan
323i Coupe -00
Har nog kört på lite blandad småvilt.

I stormen som var nu härförleden var jag dock ruggit när på att köra på en parabolantenn som flög över vägen.
körde på en duvhök mitt iframrutan halv fem en tisdagmorgon i mörkaste värmland, men rutan höll och kallingarna var rena.
Med mobilkran på 45 ton tog jag ett rådjur och det var nummer 8 i ordningen som dom sprang över vägen efter 4 trodde jag inte det skulle komma fler.

Och utanför skavsta flygplats i ca 140 med en alfa 33 han jag väja för ett jävla vildsvin.
si
44
silentdog
530D -14
Cheyenne -92
Bubbla -64

R1200GS -10
ZX14 -07
Meanstreak -02
GPZ900r -85
ett rådjur samma dag som jag var på väg hem med min nya caprice -91 i 120...bonk, kroppen slängdes upp mot förardörren och skadorna gick på 60000 men bilen gick felfritt att köra hem. Rådjuret utplånades.

silence speaks
si
44
silentdog
530D -14
Cheyenne -92
Bubbla -64

R1200GS -10
ZX14 -07
Meanstreak -02
GPZ900r -85
haha. jag glömde den gången det var kö på efyran och en ford scorpio stod stilla när jag kasade in i den med låst bakhjul, (harley night train -99) Jag o hojen stannade bara lite hastigt mot bilen men scorpions stötfångare klövs och trillade av..

silence speaks
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Kan uppdatera: Klippte mitt 1:a och sista rådjur rätt nyligen. Som tur var hade jag tjänstebilen Golf V och inte ngn av mina fina BMW´s. Rådjuret flög tillbaka 10 meter till platsen i diket det kom ifrån . slut

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Körde på en liten fågel av obestämd art i min kompis M3 Cab -98 för två-tre år sedan. Vet inte om den klarade sig eftersom det var tät trafik och jag inte hade någon som helst möjlighet att stanna. Har märkligt nog inte haft några andra incidenter med djur trots att jag kört rätt mycket.

En sommarkväll för några år sedan upptäckte jag en igelkott som höll på att ta sig över en gata i Varberg. Jag stannade snabbt bilen och sprang ut och lyfte det lilla livet till andra sidan och släppte in den i ett buskage. Kände mig bra nöjd efteråt :)

/Masten

"En Z-träff utan Masten är som en fest utan OLW"
En fågel i ca 180km/h med min Golf V5...inte ett märke i vindrutan...bara en massa kladd! Även en orm med morsans 230E nere i Oman. Jag backade tillbaks o burnade sönder den så den inte skulle lida...

The Seven Series...Cause I ride with pride!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.