AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.116

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 13 av 19
Visa användare
47
Sprängarn
525 Tdsa -93
Man har väl lyckats oxå.....

En räv i ca 160 med min opel kadett som var max sänkt....räven körde jag över 3 ggr sen luktade de smaskens.

En ren med min opel Rekord 2.3D en knickare havererade...

2 katter med en scania 94G sopbil....dom hadde någonslags parningsdans på vägen....stackarna.....jag ogillar katter.

Gyttorp röd om katten själv får välja!
ma
8
masterpiece
m535i -87
jobbat som bonde, då jag körde slåttermaskin (en slags stor jävla gräsklippare som man dra efter traktorn) lå det en hel rådjursfamilj o tryckte i gräset.. dumma jävla djur de där.. o självklart låg dom kvar istället för o springa bort när jag kom i den extremt höga hastigheten av 7-8 km/h, de hacka till o man möttes av den trevliga synen av mosat djur när man vände på huvvet.. *smarta djur d där*
lu
8
lund
320i org. (2.3) -87
tog en råtta me 70 knyck på mätarn. Sen kom skatorna och tog hand om resten

\ lund
Mberg
Ett rådjur med min gamla Amzing,kylaren,högerskärm och blinkersglas åt helvete.Stackars rådjur.
En katt med min gamla Amzing.Stackars katt.
Körde ÖVER en hare med mammas Merca,bilen och haren klarde sig.Tur.
Världens största padda med men mammas Merca.Stackars padda.

1sec från att göra mig och en räv olycklig med BMW:n.

1 mygga
1fluga
1harkrank
1mal
1geting
1humla
orkar inte va dryg nå mer nu..hehe.. allvarligt så har jag lyckats klara mig ifrån allvarligare krockar..
jo
45
johnmm
318 -00
Köpte en sprillans ny Audi -97. På premiärturen (!) klippte jag en fiskmås som kalasade på ett kadaver. Måsen flög upp och träffades motorhuven. Inga skador på bilen, bara lite blodstänk från måsen.
ute å åkte bil med en kompis, en katt kommer från diket o kutar rätt in i sidan på bilen, kompisen bromsar, ser en katt springa över en gräsmatta, ser oskadd ut men låter jamar konstigt. en snabb tur till vetrinärn med kattens ägare visar brutet bäcken+tappad känsel resten kan ni räkna ut själv...............

___
Mvh
Patrik N.
med moped:
1 älg (gjorde riktigt ont ca 80 km/h ...moped och moped ;) )
bil:
2 rådjur
1 hare
2 katter
1 and
1 duva
1 cyklist
+ ett gäng småfåglar

jag är meddlem i denna förening och jag kan säga att det lönar sig

Länk

/Tony
ma
8
masterpiece
m535i -87
älgskadefonden... hehe.. täcker även krock med örn.... hehehe.. de kan ju inte va re vanligaste kanske.. även mufflonfår.. va fan e de egentligen...
er
375
erc
218i Active Tourer -16
Hur ska man komma i håg allt... Ett försök:

Tusen grodor i Tyskland. På en gång. Fordon: VW Golf. Fanns till och med varningsskylt med groda på. En halv decimeter grodpudding i hjulhusen. Urk.

Ett gäng kråkor/skator/kajor med en VW LT35 i full karriär. Fåglarna hade fullt upp med att kalas på nyligen överkörd räv eller liknande och hann inte undan. Enorma mängder fjädrar yrde över nejden.

Räv. I unga år toppade jag en relativt ny Corolla. Räven tycktes ha komprimerats till att tratta sig in genom dimljusuttaget i fronten för att sedan fullständigt trassa sönder innerskärmen. Kletigt att få loss innerskärmen för att kunna fortsätta färden.

Uggla. Nyligen, med en VW Golf Variant, på E6 någonstans mellan Göteborg och Helsingborg. Resultatet var ett torkarblad som såg ut som en korkskruv.

Vråk. Eller annan rovfågel. Incidenten kallas vråkskottet bland bekanta. Verkar ha träffat som en projektil raki i rutan på en VW Bora. Såg ut som någon skjutit med handeldvapen.

Fasan. Klev ut rakt framför mig på rv64, nuvarande rv26. Krossad front på en stycke ny Audi A6.

Grävling. Bonk. Grävlingen tassade vidare, om än rosslande. Stenskottet som förstört dimljusglaset på VW Polon blev snabbt en viltskada.

Två grävlingar. Sambon med dåvarande VW Lupon utför mord på hel grävlingsfamilj. Bonk. Oj. Bonk. Oj. Resultat: Ny katalysator(!).

I tät dimma, lyckade jag och en kompis åka slalom mellan minst 10 älgar som stod å såg vilsna ut på rv62. I verkligheten var det två, kanske tre älgar, men det var verkligen slalom. Bil: Opel Corsa...

Medelst Yamaha DT125LC, sekunden efter visiret fällts ned säger det Splatt och en humla krossas en centimeter framför ögonen. Tur man inte fick den i ansiktet.

Det man glömt nu är nog bara gråsparvar och insekter.

Den som inte tecknar vilttilläg till sin försäkring är dum. :)
Vad jag kommer ihåg är bara hare, kanin och fågel de djur man råkat platta till =(

MVH / Jacob
Bo
798
Bostedt
735iA -87
735il -91 (Manuell,diffbroms)
Chevrolet Blazer -99
Tog ett rådjur inatt med sierran,pajade frontspoiler ,strålkastare ,innerskärm ,dimljus ,blinkers och en stor bukla på huven:(tur att det inte var med bmw.n:)

en annan gång tog jag en duva med 735an i 140km/h,rakt på rutan,blev en jävla smäll...

Mvh Andreas
När man läste om de mer exoktiska varelserna som har tagits upp så kom jag osökt att tänka på min kusin som mötte en stor tamgris med flytväst på mitt ute i skogen.

Och NEJ, jag ljuger inte!!! Ägaren var rädd om grisen som brukade rymma och hade därför satt på den flytvästen som hade reflexer så att den inte skulle bli påkörd.

Jag har (peppar, peppar) inte stiftat närmare bekantskap med något vilt än. Fasar för den dagen. *brrrr*
Det värsta är väl de stora skalbaggarna som dammar i vindrutan så att man duckar rent instinktivt. =)
Mr Jim
Katt
Räv
Hund
Rådjur
Igelkott
Fågel
Grävling

Mvh/ Jim Profit
Bästa bilvårdsprodukterna:
www.hagmans.com
1st Huggorm
2st Blåmes
ca:129.000st Myggor/Getingar/humlor/flugor

Nr
8
Nr27
E46 318i -99
1 älg
1 rådjur
1 hare
1 fågel
1 mus

De tre övre i samband med övningskörning. :)
Ja
166
Jasmin.moberg
2004 BMW 545i
2004 Z4 2,5 Cab
1st Lejon när jag var med mina föräldrar på safari i Afrika.... Den klarade sig med lite skråmor men usch så otäckt det var.
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Körde över en liten Hare för ca 2 veckor sen med 540:in,haren dog direkt,då jag körde över den med ena framhjulet & bilen fick inga som helst skador(Tur det),kändes knappt inne i bilen :)
har också väjt från en annan hare med min gamla 520i -84 vilket resulterade med en bucklig framskärm + kofångare och bakaxlen lossnade,som sagt så reagerar man ju rent reflexmässigt när det kommer ut ett djur på vägen....Hoppas man slipper krascha bilen igen.

BMW CS Nr:05043
Mvh Ricke
ja
186
jarivan
BMW 530d X-drive -14
Audi A6 2.0 TFSI -07
En fet svart katt. Den tyckte jag synd om eftersom den blev nästan till köttfärs då jag körde i 190 km/h. Hann inte bromsa:( Blev rätt ledsen efteråt..men sånt händer:)
Farsan ringe nyss han hade monterat en älg i kofångaren på 320:n igår kväll inte mycke kvar av bilen sa han.....
Tidig död på den bilen han hämtade ut den i onsdags *snyft*
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.