AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.104

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 10 av 19
Perkka
Hangaround: Jag har löst det hela ja....

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

"If everything seems under control, you`re just not going fast enough!"
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
Fladdermus /trimmad moped
Älg /V 144-73
Hare /N Maxima -90

Bmw-boy
Visa användare
76
Speeedy
Audi a6 avant -13
Mb 200kompressor -04
men inte minst..
Rådjur /Golf cab -90 i 110km/h (sönderslafsat med ett antal "bebisar" från magen utspridda här o var)

Mysigare saker har man sett

Bmw-boy
jag o en polare klippte en harpalt då vi var uppe i fjälls förra sommarn med en "vä sutti", polaren tog den med höger framhjul. vi stannade av och kollade vad som hänt, såg man haren ligga på vägkanten flämtande med ganska stora sår. tog resolut fram yxan och sen ja ni kan ju lista ut resten själv

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson
Perkka
Vet av en kille som bor i en mindre by i norra Sverige som körde på en katt... Pang, sa det och han stannade bilen för att titta om kattstackarn levde.. Mkt riktigt levde katten, den låg där vid sidan av vägen.. På något sätt slog han ihjäl katten och åkte till ägaren och berättade vad som hänt.. Sedan körde han till den lokala macken och skulle tanka lr dylikt.. Där var det en gubbe som sa "Du har ju kört på en katt", och killen undrade hur i allsin dar gubben såg det... Då pekade gubben någonstans fram på bilen, och där hängde det en död katt! Så den katt som låg vid sidan av vägen var inte alls döende, utan livs levande.. Han hade slagit ihjäl en katt i onödan =/ Så då fick han fara till ännu en kattägare och berätta att han bragt deras husdjur om livet...

Ska man skratta lr gråta?

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Perkka -> Den luktade modern myt à la hamster-under-mattan-storyn: en hantverkare fick huset för sig själv en vecka medan han la in heltäckningsmattor. Sista dagen tänkte han fira med en cigg och letade efter paketet - han kunde inte hitta det, men i ett av rummen såg han en bula under mattan som han hade lagt in. Han tyckte det var förargligt att han hade tappat paketet, och tog fram hammaren för att banka ned bulan. Han gjorde det och reste hem med gott samvete. En vecka senare ringde familjen som ägde huset och undrade om han hade sett familjens hamster...

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Ra
385
Rammstein
523 e39 '99 Biarritzblå met
Perkka -> Jag tror dig, jag bara konstaterade att det lät som moderna myter brukar göra, med en schysst twist på slutet.

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Fjelliz
Djur o djur... har krockat med en gammal fårrd, fast det var inte med BMW:n, det var med epan... :D *LoL*
NOLL7NOLL
Perkka: man måste ju skratta :D
St
16
Stefan A
740iL -99
BMW Z3 1,8 - 97
1 hare
1 katt
Nästan en hund i söndags.
Perkka
070: Hehe tror nästan det :)

Mvh Per

www.ztreetghozt.com

Nilssen
Rottweiler...55-kg cirka.Määäään!Den studsade iväg som om den vägde 1kg-hihihihihi!!!
Typ 5 miljoner mygg varje sommar.

Länk
Pa
67
Patrik141
325iA Coupe -92
körde i typ 70-80 så fick jag 2st skator i framrutan.. som tur va sprack inte rutan... va många djur alla lyckats köra på
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
10 år gammal, en underbar ljus sommarkväll, splitterny cykel, en orange Mustang med limpa, handbroms och hastighetsmätare. Fullt koncentrerad, med blicken fäst på hastighetsmätaren under ett av otaliga försök att sätta nytt personbästa, upptäckte jag älgkon allt för sent och dundrade rakt in i sidan på henne. Studsade lika fort bakåt som jag färdats framåt. Trots att detta hände för cykelhjälmarnas förlovade tid gick det ganska bra. Några skrubbsår på undertecknad och ett avbrutet handbromshandtag på pärlan.

Nästa älg träffade jag 8 år senare med pappas Volvo. Gick också lyckligt, tur man satt i en "stridsvagn". Var mest orolig över vad pappas skulle säga om bilen.

För 3 år sen blev det en ren mindre i Norrbotten, ny huv, framskärm, vindruta och framlykta blev det på 855:an.

Sen så har ett antal fåglar av varierande storlek förpassats till himlen, samt ett antal harar, ekorrar, möss osv osv. Kör man 6000 mil per år runt Norrbotten blir det fort ett antal djur på ens samvete.

=) Hans Olof
BMWCS #5381
Si
765
Simon01
120dM -08
hehe.. cykla in i en älg, rätt ovanlig bedrift : )
Ho
355
Hoppe
E91 320d Xdrive -12
Joo, en bedrift man är ganska ensam om. Älgen förpassades senare till de sälla jaktmarkerna av den lokal ordningsmakten. Älgkon var mer eller mindre tam och härjade i bostadsområdet, käkade upp buskar och träd, skrämde slag på oss kids när vi retade den.

=) Hans Olof
BMWCS #5381
Si
765
Simon01
120dM -08
en kille härfrån byggden lyckade "cykla ihjäl" en älgtjur, inte heller helt vanligt. Älgen blev iallafall skraj för honom och halkade till, landade på huvudet och bröt nacken. Det skulle man vilja ha på film : )
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.