AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
45.105

Vilka djur har ni krockat med?

Sida 1 av 19
Mr Apex
En sen sommarkväll cyklade ner för en backe i hög fart. Plötsligt hörde jag ett grymtande ljud i ett buskage bredvid vägen. Till min stora förvåning kom en grävling utlunkande framför cykelns framhjul. Jag hann inte bromsa innan smällen var ett faktum. Grävlingen sa: "offhhhhhh" och vällte på sidan när hjulet träffade sidan av kroppen. Jag slutade att vara cyklist och flög vidare i sommarnatten. Någon sekund senare landade jag omjukt på asfalten.

Man har ju hört att grävlingar kan vara farliga. Jag tog mig upp, beredd att fegt fly fighten. Grävlingen var lika kamprädd och sprang in under en parkerad bil.

Har ni också haft oturen att träffa djur vid fel tidpunkt?

Mr Apex
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Låg i 220 km/h på E6'an (med min f.d 735) en sensommarkväll då det kom en fågel från nånstans och fick för sig att bli mossad på min vindruta ;)

Utöver den fågeln har jag faktiskt "smällt" ett flertal andra fåglar av varierande art. Konstigt nog dras dom till mina bilar

bl
17
blemman
518i -87
Älg,med en 2002 -75.. snyft!
2st rådjur
1st katt
1st grävling
1st koltrast

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
1st rådjur
1st fasan
ett par harar
3 miljoner flugor....

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Fick en älgkalv i knäet när jag var 13, farsan körde.
Körde över en grävling för 10 år sen, gick i 90 men grävlingsfan bara kilade vidar på vägen som om ingenting hade hänt.

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
En fågel i framrutan 150 km/h
En skata som rensade kylaren på min Alfa 75:a,3 dar efter klippte ytterligare en skata 300 m därifrån med lånad Bmw 318(fick köpa ny M3 spoiler åt han jippie!!!)
Rådjur mitt i natten (och skogen med för den delen)
Ro
1.708
Roffa
520D Xdrive -20
Krockat och krockat..en hare har kutat ut framför bilen..men inget pajja.

---------

Länk
52
42
528jeppe
528i -86
Två älgar
Åtta rådjur
X-antal katter Borde inte få finnas iallafall på vägen
En fasan
Några fåglar och ekorrar
Det går nog lite för fort i bland ett rådjur körde jag på pga att jag körde av vägen rätt ner i diket sen small det.

Full gas bara.
1-Räv
1-Grävling
1-Katt
1-Hare
Grävlingen blev klart dyrast då den krossade frontspoilern, sabbade ett stag och framvagninställningen...

MrMonzen
en massa flugor :-)

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
-RW-
Farsan körde på en vallhund i Italien. Han körde i 160+, jag satt bredvid. Minuterna innan sa jag till farsan sänk farten här finns det fårskock och diverse men han lyssnade inte och några minuter efter står en J*vla stor vallhund mitt i vägen, och farsan tutar som bara den utan att hunden rör sig och sen bara (((Pang))).

Bilen en Peugeot flyger på alla fyra. Jag kan säga att det blev inte mycket kvar av varken hunden eller bilens front.
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
en duvjävel som prompt skulle flyga in i mitt vänstra helljusglas i 150 knyck.
det var inte billigt... fick även kosta på en motortvätt.
fattar inte hur en duva kan innehålla så mycket....

Frazze
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Just det, jag har kört på en väglus oxå.... ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
he
438
henrik23d
540 touring M-sport -01
635 CSi, -85
haha!!!
Det här är ju roligste tråden på länge! Rolig läsning, trist med diverse trasiga fronter bara...
Själv kan kan jag glänsa med det hårdaste djuret av dem alla, ett betongfår!
Räknas lyktstolpar?

Mvh Henrik.
Paap Reeder
Hej!
1983 => BMW 3,0 SA -73 fart ca 70 kmh klockan 2330 5 mil Norr Mora.
Hann bromsa 13 meter (varav 5 m med älg på taket/ vindrutan) innan älgen satte sig på vindrutan. Minns än bromsspåren som blev bredare när däcken trycktes ihop med några 100- kilo älg på framvagnen.
Knäckte stötfångaren och vä ljusramp och litet på huven där älgbenet träffade. Inga övriga skador förutom vindrutan. Älgen hamnade till delar på taket. Tack vare taklucka blev det inte ens buckligt på taket.
Efter polisanmälan, avlivning och kontakt med jakträttsägaren köpte jag, tillsammans med två arbetskompisar som var jägare, älgen för 1000 :- kl 0100 på natten.
Vi flådde älgen o s v och det hela slutade med att jag fick bl a 50 kg älgkött varav 15 kg köttfärs som katten sedan åt upp.
Skall du köra fort på älgvägar - gör det aldrig utan bil med taklucka. Såg på den tiden föregångaren till Toya Celica som fick en älg på taket. Älgen rullade upp - vindrutan hel men jäkla va trångt det blev i kupén. P g a den låga hastigheten blev det inga personskador på kompisen.
På 70- talet körde jag på en räv med min MB 170S -52. Som tur var fanns det en 1 m lång vev i bilens originalutrustning. Räven var svårt skadad och låg och kved .... vad gör man.
Körde i ca 140 km/tim på en fasan som tog i hö "grill" på en Cheva -55 BelAir. V 8:an dog kort efter. Fasanen hade strimlats av de 4-kantiga hålen i grillen och fyllt luftrenaren med fjädrar. Det var fjädrar, fjädrar och åter fjädrar "t o m på tändstiften" skulle jag tro.
MVH /// Paap Reeder
En grävling vid 230km/h på mätaren, tyckte inte det var en trevlig upplevelse, försöker ta det lite lugnare nu.....

Mvh
Patrik
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har faktiskt klarat mig rätt bra hitills en näbbmus är det enda....

-----------------------
Min E30:
Länk
Ro
28
RobertF
525i -93
Har tappat räkningen hur många fåglar ja har kört på. På våren-hösten blir det ca 2-3 i månaden. Har även lyckats med bragden att köra på en fladdermus. Har kört på de flesta fåglar med lastbil, har tagit en med en Fiat Bravo. Fick en i rutan på en postbil, LT 35:a skåpbil, i ca 150. Trodde rutan skulle gå sönder men inte ett märke, blev värre med fågeln. Har varit jävligt nära med att krocka med ett antal rådjur men klarat att bromsa och svänga undan.
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej svejs på er
en tjäder
en fasan
ett par harar
och några myggor
och så har ett par fåglar flygit in i framrutan i hög hastighet höll på och skita ner mig..
En stor uggla
Visa användare
930
robgus
BMW 1M -12
En hund på autobahn och ett par fåglar, dock inte nuvarande bilen utan tidigare bilar.

//Robban
BMW CS #4729
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.