AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
783

Byte av silentblock e30

Hej
Undrar om det är någon som har bytt sina silentblock på en e30.Om det var jävligt eller ej,har ju hört att det kan vara ett helvete.
MVH Raffe
Visa användare
42
Marshal
Projjekt etretti
Jag har bytit ena bussningen på min o det var riktigt jälvigt. Jag har forfarande inte orkat göra det på andra sidan än, funderar på att lämna in den på en verkstad istället.
Lämna bort det é mitt tips. Det är inte blodigt dyrt, och blir riktigt gjort. Det finns en instruktion på gör-det-själv, men detta jobbet är inte kul= ett rent h**vete.
Jag har bytt bägge på Wölkes i GBG för 14-1600(har jag för mig det var ett tag sedan dock).

PeterB

Länk
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Min kompis lämnade bort det till aukt. BMW verkstad. Det tog dem "endast" 5 timmar på 2 pers. att byta! Detta på en rostfri Norrbottenbil.
Dessutom monterades Polyuretanbussningar, dvs monteringen gick fortare än med originalbussningar.

Kiip Spiiding!
Tack skall ni ha.
Det låter som att jag skall lämna in bilen, blir nog bäst så o enklast.
Deliq
>Spiifriik
Det är inte monteringen som tar tid utan demonteringen...

Jag gjorde monteringen av originalbussningarna själv på ca 15 minuter. :)
Däremot tog demonteringen av de gamla ca 8 timmar på ena sidan och 5-6 timmar på den andra. Var ett riktigt sattyg att få bort. :(
Rekommenderar ingen att göra det själv om man inte är helt utan pengar eller har något lämpligt hydraulverktyg för demonteringen.

M V H // Deliq

Aktuellt fordonsbestånd:
Länk
nyligen såld:
Länk

*** Utvecklingen är nu så snabb att vi snart lagt framtiden bakom oss ***
fr
79
froven
2002 tii -74
325ix -88
Jag bytte på vänstersidan på min förra helgen, man är ju nyfiken på hur j***a jobbigt det kan vara egentligen.
Det är verkligen verkligen verkligen jobbigt. Tog en stund. Ger mig på högersidan i mellandagarna.
//Peter

Jo
274
Jonne Mek
525tds Touring -93
Betalade 1260kr för jobb och delar MEN, det kan bli dyrare än så om man har bytt på fel sätt tidigare.
Då funkar det inte att jobba med specialverktygen som verkstäderna har. De får då ta till samma metod som mektipset här nämligen borra och bända. Bara en liten varning i all välmening.

spiidfriik! Var det samma pris på Polyuretanbussningarna som std. och är de bättre?
On
59
Onkel Micke
2000tilux 67-68 3st
1600-2 -68
2002ti -69
325iT -89
Oxå intresserad av polyurethanbussningarna!
Vem säljer dem? Och pris förståss.
mackan325
Här finns ett tips på hur du kan göra, är du dukitg på att svetsa svänger du nog ihop ett sånt verktyg snabbt?! Länk
Sp
2.188
Spiidfriik
BMW F31 335d -14
Nissan Skyline GT-R -95
BMW E21 323i -82
+ några till.
Min kompis köpte sina poly-bussningar av Bildelsimporten. De är dyrare och bättre än original samt lär ska hålla längre.

Kiip Spiiding!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.