|
|
|
|---|---|
|
Är det nån som har problem med fader/balans inställningen på sin originalstereo i e39-an varje gång man startar bilen? | |
kinander |
Jag har samma problem. Fader/balans samt ljudvolym startas upp i något defaultläge. Om jag ställer om det behålls det endast till bilen stängs av :( Mycket surt med tanke på att min ljudvolym startar på nästan max ! |
|
Prova att ställa in fader/balans ETT! snäpp åt höger eller vänster (från mitten alltså).Då verkar den behålla inställningen. Det funkade på min 528 -96. //Marin |
|
kinander |
Har samma prblem. Mycket irriterande ! har pratat med BMW och deras åsikt är att den måste bytas !?! För 5000:- + arbete. Eftersom flera har problem med det borde dom satan mig stå för det ! Har en "Business RDS" stereo. Skall testa med Marin's tips. |
|
samma här... och det jag hört är också att hela prylen är kaputt och att det bara är att köpa ny => 5000spänn+jobb som kinander säger. Tycker ju att det måste gå att bara byta ut en del och inte hela burken. hur störigt som helst..................... jag provade Marins tips, och det funkar en liten stund... men när bilen stått avstängd länge så är det samma visa igen. :-/ /Micke 523i -96 |
|
kinander |
Provade Marins sips vilket fungerade. Det är iof inte dom inställningarna jag vill ha men ändå. Största problemet är dock volymen, den i default läget är på nästa max. Lite jobbigt varje gång man startar bilen att volymen maxar fullt..... |
|
Hej pojkar, Det här felet verkar bara drabba -96 års modell. Har jag fel? Mvh Marin |
|
|
det är möjligt, jag har en 96:a iaf. /Micke 523i -96 |
|
kinander |
Har också en 96 ! |
|
Hej, jag tror att det kan vara minnesbatteriet som bråkar! Dessa brukar inte hålla mycke längre än 6 år! Jag har nämligen samma problem! Tänkte jag skulle lämna in den till nån bilstereo handlare o kolla vad det kostar. 528iA -96:a |
|
| Hade samma fel på min 528 96-an och fick höra på BMW att det är en typfel och skall bytas på garanti | |
|
Om ni nu måste byta stereo på egen bekostnad så är det väl bättre att köpa en "vanlig" stereo som t.ex. en sony. Man får ju en mycket bra och snygg sådan för under 3000:-. Jag tycker personligen att det är snyggare med en sådan cd, än en sådan här "originalare". Men det är ju vad jag tycker. "Orginalaren" är väl större på höjden än en "vanlig", men det finns ju täckluckor att köpa. Dom borde inte vara så dyra. |
|
|
Gunneriusson, jag är mycket tveksam om en en "vanlig" stereo överhuvudtaget går att sätta in i en e39:a Simon |
|
|
Jo då, det går alldeles utmärkt. Med Sony kan du även styra rattfjärren :) Mvh Ingo E39 med 19" |
|
|
Nån som hittade en vettig lösning på problemet med stereon i default? Johan |
|
|
Har samma problem. Ställer in Balansen på ett snätt åt vänster Fade ett snäpp åt höger. Då håller inställningarna, någon skillnad hörs knappt så jag kan leva med det. Det är ju ändå skit ljud i bilen. 540 -96. |
|
|
Ljudet blir bra mycket bättre om man byter ut fram högtalarna till något bra typ DLS eller så (sitter ju Nokia orginal). Vill man ha lite mer basdunk kan jag rekomendra att installera en Pioneer TS-WX20LPA i skuffen den går att koppla in både på låg/högnivå. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.