AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.312

SKADEGÖRELSE PÅ MIN SKÖNHET

Sida 1 av 2
Ac
143
Acer
520i -89
Fint när man skulle åka iväg imorse, kommer till parkeringen och ser att nån har spräckt min vindruta och smällt 2 bucklor på bilen. Inga tecken på inbrott, bara skadegörelse :(

Varför, varför kan inte folk bara låta andras grejor vara ifred, blir så jävla förbannad på sånt här
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Därför att du antagligen är rik och har en bil som säker är värd en sisådär 600 000:- minst och då lätt har råd att fixa problemmet ;-) Brukar inte ha fördomar men jag gissar att de som gör sånt här inte äter kött, röstar på det röda laget och som grädde på moset är arbetslösa!

Ac
143
Acer
520i -89
danielb- Är du blind eller?????? Det står ju att jag äger en 520i -89!!! Jag e varken rik eller har råd att lägga pengar på sånt som andra orsakar
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
;-) = ironi

Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
danielb; jag håller med om alltihop!

BMW 7er-Burnouts is for wannabees!
Fick ett tag sen mina vinterdäck sönderskurna. Förstår mig inte på visst folk. "Ok" om man slår sönder rutan för att sno stereon eller dyl. för att sedan tjäna något på de men att repa en bil eller krossa nån ruta bara sådär är det dummaste jag vet! Hur kan man bli glad av att göra någon annan sur?

Riktigt tråkigt, Acer! =(

/Manray/
Acer.
Du har mina sympatier..
Jag har fått mina två senaste bilar vandaliserade på parkeringen hemma.
Den första lång "fin" repa och bula på bakluckan.
Nr 2 elantenn uppdragen och avbruten.
Vilken jävla tur att man bor "på hemväg från krogen"
Men det är ju fantastiskt att man inte får ha sina saker ifred bara för att man inte har en svenssonbil.
Pack finns det gott om. Och det blir bara mer och mer. De ger sig på allt och alla. Jag har (än så länge) ingen BMW, men gott och väl en gammal Volvo 440. Den tyckte någon skulle se bättre ut med en repa utmed hela högersidan. Kostade mig 1600:- i självrisk och en massa besvär plus att man alltid ser att bilen, som är klarröd, är omlackad på den sidan. Samma kväll hade det varit någon punk-gala i stan och de drog över samma parkering som min bil stod på då de skulle in till centrum. Har aldrig gillat punkare och tycker definitivt inte bättre om den nu.

Jag skulle gärna vilja träffa den fan som gjorde detta. "Träffa" med en yxa i ena knäskålen. Så att han ALLTID kommer att minnas det han en gång gjort.

Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan för sådana as. Jag är nog den mest fridsamma människa som finns. Jag har inga som helst våldstendenser, blir jag förbannad fräser jag till ett par gånger och tjurar lite, sedan är det bra igen. Men sådana här vandaler skulle jag så innerlig gärna vilja misshandla till den milda grad att en SS-vakt i ett fångläger skulle framstå som human.

"Orbes volantes existare"
och www.skrivihop.nu
fr
309
frazzeribba
525i-sedan 92
studenterna i Linköping hade för ett eller två år sedan SOKF (studentorkesterfestival) och under kvällen var det ett herrans liv, när jag dagen efter kom ut hade dom pissat ner tre BMW på parkeringen och då menar jag verkligen PISSAT, luktade as om hela bilen, shell har en utmärkt borstlös tvätt som fick jobba dubbla ggr och sedan en ORDENTLIG HANDTVÄTT i dom låga gummihandskarna.
Man ska inte dra alla över en kant men när jag ser en sån där jä**a overall så kryper det i kroppen!

Frazze
Om polisen kan bura in dig för det? Uj uj uj! Du kommer förmodligen få ett värre straff än vandalerna.

Dem är det ju "synd" om. Det är inte deras fel att de inte kan anpassa sig till våra normer och regler i samhället. Du som förmodligen är en hederlig och skötsam person har ingen rätt att leva ut din frustration på dessa "stackare" som livet gått så hårt fram med.

Det är faktiskt inte deras fel att de inte kan sluta knarka, klottra, misshandla, råna folk på mobiltelefoner eller bära sig illa åt i största allmänhet. Det är vårt fel - samhällets fel. Packet är offer, inte bilägaren.

Kan någon tala om vad vi, hederliga medborgare, gör för fel, ja då är jag den första att skärpa till mig och sluta göra på detta felaktiga vis.

Personligen vill jag att packet skall LIDA.

och www.skrivihop.nu
Dr_Mario
Hmm ja jag håller med er.. hade parkerat så fint en kväll när jag körde några kompisar på pubrunda. kommer ut till bilen runt 2 och ser att det är tre bucklor bak på bilen 2 på luckan och en under backljuset.. på luckan lyckades de träffa på kanten så lacken och allt sprack.. måste ringa till försökringsbolaget om det. FAAN Kan de inte slå sönder sina egna bilar istället?

Eller de kanske inte har några och tror typ att man är miljonär för att det står BMW på bakluckan.. Det blir inte kul för de som gjorde det om jag får reda på vilka det är...

Fast då åker väl jag dit, Man har ju ingen rätt att skydda sin egendom i det här landet
Tusan vet om det inte hade vart vaärt ett kortare fängelsestraff bara för att ha nöjet att ge detta pach en rejäl dagsedel. Jag säger som de gamla: "Di sa lära si å vassan (uttalas "vossna"), annars sa di ha ett ryggaslag så di inte vet va di heter". Fast å andra sidan är det nog inte mycket som är värt ett fängelsestraff med tanke på att resten av ens eländiga liv skulle bli ännu eländigare efter en volta.

BMW => lyxbil..? Näe, skulle inte tro det va. Bara för att en BMW 520 från -88 oftast ser fräschare ut än motsvarande Volvo eller Opel ger det inte per automatik att ägaren är ett girigt as.

Frågan är om detta pack har den intelligens som faktiskt krävs för att kunna avgöra hurvida en bil är av premium-klass eller inte. Möjligen om någon lärt dem hur en BMW-logga eller Mercedesstjärna ser ut. De har säkert en liten pocketbok med identifikationsbilder på de bilar som enligt deras "normer" är lovligt byte.

och www.skrivihop.nu
to
726
tommysbmw
BMW 330e xDrive

Va tror ni jag kände när 4 narkotikapåverkade pundare kör in i min bil som stod på garageuppfarten.
Går inte i ord beskriva.
Tur att lagens väktare fanns inom synhåll annars vet jag inte vad som kunde ha inträffat.

NoFear
to
141
tobbepersson
525i-90
318i-02 Touring
Ja fy fan för alla avundsjuka tattare som springer runt. Har själv fått en repa längs förardörren. Att ett varumärke kan reta "folk" så mycket. En Volvo som man kan få 10 st e34-or för stör ingen. Man ska ha respekt för andras grejer
tobbe

"Det är bakom ratten man förstår"
dayenn
Jag kan ju berätta min historia......har en 733:a, en gammal bil men i fint skick som jag verkligen tycker om. Självklart fanns en del rost som jag i många år önskade åtgärda samt nylacka. Slutligen infann sig ekonomin och lackeringen var ett faktum. Förra året - den dagen jag faktiskt skulle ställa in bilen för vinterförvaring gick jag ut till bilen. Vi bor på landet, hyr ett hus av två "bond-bröder". Den ena brodern har tre arbetshästar som har en liten hage i anslutning till både vår tomt samt till "garaget" där bilen brukar stå. Angränsningen i form av kraftiga träribbor var på ett ställe nerplockad för målning, därför hade inte hästarna varit där på ett tag. Men - av nå´n anledning hade bonden lämnat en häst där denna dagen......och det är ju inte hästens fel.......men vad gjorde den då? En buckla på förardörren där hästen bitit på dörrens översta list, 4 tjoooocka repor på huven och en lätt tuggad backspegel. Jag dog - men överlevde ändå och gock bort till bonden. Lugn som hab var sa han att det ska han ordna med hjälp av sitt försäkringsbolag. Efter några dagar kom han och sa att försäkringsbolaget hade sagt att de inte åtgärdar så´na småskador...mao han hade inte pratat med dem. Han ville inte betala en hög självrisk för något så´nt futtigt. han sa åxå att han kunde köpa en burk färg så kunde jag måla över......även bucklor går att måla över. En "fejd" började. Med dålig vetskap om hur jag borde gå tillväga la jag ner detta. Även om jag påtalade att staketet saknades på ett ställe så fick jag inget för det. En månad senare på morgonen när jag tittade ut stod den stora porten öppen in till bilen och jag visste att nå´t hänt igen.......Bilen står i en lada med en "klassisk" port som låses med hjälp av en träsnurra. Troligen har häst-fan backat in i dörren så att snurran släppt och dörren öppnats. Denna gång var bakpartiet tuggat på, anntennen var bortsliten samt repor på bakskärmen. Jag sprang bort till bonden och inledde med att skälla ut honom samt en massa annat. han sa att felet var mitt, ansvaret ligger på mig att se till att dörren ska stå pall. En längre fejd började. Jag talade vid ett tillfälle med advokat som sa att det var svårt att bedömma vem som står som ansvarig. All luft har se´n dess gått ur mig ang. denna bilen, jag hälsar inte på hyresvärdens bror och bilen står där skamsen. Det kostar ju ändå bara 20K att lacka om den igen. Längsta inlägget hittills, men sant.
sh
820
shu!
525i -91
"Jag dog - men överlevde ändå " - Haha ...

// Giv en olle! å gär`n rivar!
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
dayenn:
Usch vilken trist historia!!!! :((

Om du någon gång flyttar därifrån så tycker jag att det enda rätta vore att ha ihjäl gubbens hästj*vlar...förgifta dem eller något :(

Nu blev jag förbannad :(

Med vänlig hälsning
//Kalle H, BMW CS #5120
Lunken
323CIA e36
Jag fattar inte hur du kan bo kvar där.

För det första hade jag smugit ut och släppt loss hästarna varje kväll skitit i att betala hyra eller vad det nu vad du gjorde. Och då självklart sett till att smeta smält socker på bondens bil.

Sen hade jag bara stått där som ett fån och inte fattat något om hur hästarna kunde komma loss, men hade självklart gett bonden en antydan till vad som hänt!!!!!!!!!

Detta är ju dock att sjunka till dessa vandalers nivå.

But payback is payback.

"Detta är dock min högst personliga åsikt"
Wizard
Puh! Jag trodde jag var ensam om såna här jobbiga saker... :(
För typ 1 månad sen drog jag och hämtade brorsan, vi skulle dra och handla. När jag rullar upp till trottoarkanten säger han: Faan det e nån som kört på dig! Jag går ut och kollar, och minsann är det nån idiot som backat på mig i fram (bakom framhjulet på passagerarsidan) ,repor, föskutna lister samt en fet buckla. Det hade hänt nån gång kvällen innan, på min parkering.
Efter vi varit och handlat kommer jag tillbaks hem, förbannad som fan! Då kommer det en granne som bor i mitt hus och säger att han såg det hela och att han har reg-nr på bilen osv... Det finns även ett ytterligare vittne till händelsen.
Tar deras namn och persnr + telnr och även smitarens regnr, och skickar in till mitt försakrings bolag (vid det här laget känner jag mig jävligt nöjd). Efter några dar får jag svar, det står att jäveln som körde på mig kör oförsäkrat i sin sketna volvo740!
Jag vet att det är finska-zigenare som äger volvon, ni vet dom som det är synd om för att slla har fördomar emot dom...(undrar varför?) Dom hjälper inte direkt till att förhindra att "myten" bres på...

Nu måste jag söka stålar till att reparera skadan, ifrån Trafik försäkrings fonden (tror jag den heter!?)

Jag e bra sugen på att göra nån form utav åverkan mot en viss volvo740, så fort jag ser den.
Vad tycker ni?

Ozzman comet
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Trafikförsäkringsföreningen heter den.
Beträffande vad du ska göra, tja... jag tror att du får värre tillbaka om någon skulle se dig och tjalla, det är nog inga som man vill "leka" med.
Men en sten i ventilhatten och sedan skruva på så luften går ur är ju inte skadegörelse, bara jävligt jobbigt att fixa ny luft så man kommer därifrån. Gärna då på två hjul så det inte räcker att byta till reserven....
Var försiktig, dessa herrar håller sig inte riktigt inom lagens ramar.....
Wizard
Skulle aldrig tjalla på nån, inte ens dom där!
Släppa ner en giftorm i deras brevinkast?
Den e bra! Fast då klarar sig iofs bilen...

Ozzman comet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.