AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.059

Lite offtopic... Skolprojekt

Sida 1 av 2
Hejsan!

Har gjort klart ett projekt som jag har i "Hemsidesproduktion". Sidan skall presenteras nu på onsdag och det enda jag har kvar är att rätta lite gramatiska fel och eventuella "buggar" som kanske finns :-) Vore kul att få lite åsikter om sidan från er här på forumet! :-) Och om ni hittar någon bugg så säg gärna till!

Adressen är: Länk

Tackar på förhand!

Mvh Tobias
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Bra sida!
Men ta bort scrollen som går horisontalt. Dt ser verkligen dåligt ut med den scrollen där(iaf i upplösning 1024x768).

Hoppas det blir MVG ;)

Tack för svar! Ska fixa bakgrunden så den fungerar bra i 1024... Men vilken scroll menar du??? Under vilka sidor finns scrollen???

Mvh Tobbe
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ser helt ok ut. Bra jobbat.
Några anmärkningar...

Framsida
*Should be viewed in 800x600 meningen känns lite "fel"

My car
Gå igenom texten så hittar du ett par missar. Nå´t stavfel och lite grammatik.

History
Försök att stycka upp texten så blir den både snyggare och överskådligare. Innebörden av texten stämmer säkert, har inte så stor koll på E36...

Pictures
Saknar snygga bilder touringmodellen...

Models
Gå igenom texten så hittar du ett par missar. Nå´t stavfel och lite grammatik.

Media och länkar.
Enkelt och snyggt, går givetvis att fylla på i all oändlighet...
If you have any questions you can e-mail me at: Meningen känns lite "fel".

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tycker det såg finfint ut!

Försök, om du kan, att fixa så att sidan automatiskt kommer upp i ett fönster som är 800x600, så man slipper minska ner och greja. Om du förstår...

Snyggt jobbat annars!

Med vänlig hälsning
//Kalle H, BMW CS #5120
Annars så tycker jag att bilden under filen "media" men instrumentpanelen är ruskigt snygg! =)

Bra jobbat! =)
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Scrollen finns under alla sidor!
Inte den vanliga scrollen till höger utan den i botten av sidan. Det ser inte alls bra ut med den...

jo
1.756
jonasjonas
Tesla Y Performance
Tobbe,

Kolla mailen. :)
Tack för alla svar! =) Vet att det e mkt stavfel och tänkte ta detta sista av allt... Skrev texten i all hast! Ville bara få ned en massa meningar och då man skriver fort så blir det mkt fel :-) Vad gäller den horisontella scrollen så har jag försökt att fixa detta... Men det har inte gått att lösa hitills :-( Hur ska man göra??? Om jag smalnar av vänsterframen så går det men då försvinner en stor del av vänsterframen vilket inte e bra :-/ Och det går inte att minska marginalen på texten, scrollen blir kvar ändå =( Kan man kanske skriva "noscroll" eller ngt i koden??? Vore tacksam om ngn kunde hjälpa...

Mvh Tobias
Manray... Den bilden har jag plåtat! =)
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
De här med bilderna på din sida. Kanske inte en anmärkning men använd helst inte bilder du inte har tillåtelse till om det nu är ett skolarbete. Du kanske får anmärkning på de?

-------
Finns på icq: 60288954

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Tjena

Snygg sida!
Men länkfärgen (blå) på texten tyckte jag blev aningens svårläst mot bakgrunden...
scrolling="NO" skriver du i frameset för att få bort scrollen.

www.webdesignskolan.com är kanonbra site för hjälp att bygga sidor!

Jag har fått känslan att när man gör sidor som skolarbete så struntar läraren totalt i vart man tagit bilder etc. från. "I utbildningssyfte..."

Ha de !

///
Nicke
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
jag fick inte fram någon scroll-list!

Kör iofs 1600x1200....
Tack för all hjälp! Håller på att fixa till sidan nu... Men en sak som inte går är att när jag skriver Scrolling "no" så försvinner alla scrollar :-( T.o.m. den till höger :-/ Hur ska man göra så att bara den där nere försvinner???

Tack på förhand!

Mvh Tobias
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Tobias: Prova Länk och deras webforum. Eller kanske Länk forum eller Länk

Mvh
Kalle
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Ser helt OK ut!

Försökte titta i koden för att få fram vad det är för något som framkallar scroll-listen (något är för brett helt enkelt), men mina ögon brann upp när jag försökte läsa koden :D (Lite luft och radbrytningar är aldrig fel) (Kör du dreamweaver så kör guiden för att ta bort "nested tags" också.
Japp kör DW... Vad e nested tags???

Hoppas ngn kan hjälpa... Håller på att bli galen! =(

Mvh Tobbe
Visa användare
1.072
tompas
328i GT M-sport -14
635 CSiA -86
320i Cabrio -92
Tobias:
Enklast åtgärdar du problemet genom att minska tabellbredden. Ta exempelvis sidan pictures.htm och krymp tabellbredden lite.

Ändra skärminställningarna till 1024*768 på din dator och kolla hur det ser ut. Ett annat litet tips är ju att anpassa sidan till minst 1024-upplösningen då 800-upplösningen tappar användare för varje dag.

Hmmm... tror jag har försökt det... Eller jag minskade ned marginalerna så allt på sidan kom närmre mitten, men det gick att scrolla iallafall =( E det detta du menar eller e det ngt annat man ska ändra på? Om någon kunde skriva en liten htmlkod här som jag kan lägga in så blir ja glad =)

Tackar för alla tips hitills...

Mvh Tobbe
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Verkar som om du har gjort radbrytningen manuellt...

Det enklaste sättet att få texten att bli snyggt formaterad på sidan är att lägga allt i en stor tabell (med 1 cell). Gör tabellen centrerad på sidan och sätt width="90%" eller vilket värde du nu vill.

Ett tips är också att använda sk Style Sheets (eller enbart styletaggen istället för att ange fontegenskaper för varje objekt.
Hej igen!

Nu har jag uppdaterat sidan och det verkar som att Johans fina tips funkar :-) Tackar och bockar för det Johan! ;-) Hittar ni fler buggar så säg gärna till... Bara bakgrunden på första sidan som jag måste göra ngt åt...

Tack ska ni ha!

Mvh Tobbe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.