|
|
|
|---|---|
|
Ni som bytt stötdämpare bak på en E36:a nyligen, vad använde ni för packning vid övre stötdämparfästet, dvs mellan stötdämparen och karossen. Den jag köpte på BMW var mycket tunn, tror att det var något som liknar tjockt papper. Detta leder till ett mycket enerverande klonkljud varje gång jag kör över ett gupp/grop. Det borde vara en något tjockare gummipackning där istället. Vad använde ni för packning? Mvh Henrik. | |
|
Jag kör utan packning, om du har dragit muttrarna lagom hårt ska det inte glappa så att ljud uppstår. Troligtvis är det stötdämparfästet upptill som är dåligt. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Kan oxo vara bärarms bussningen som sitter där armen är fäst i karossen framför hjulet, vanligt på E36... /// fredrik |
|
|
KONI: Muttrarna är hårt dragna, man kan väl inte dra dessa för hårt? Bytte även till nya övre stötdämparfästen. Fredrik Olsson: Tror inte heller på att det kan vara bärarmsbussningen. Eftersom detta ljud uppkom direkt efter stöddämpar/fjäderbytet. Mvh Henrik. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.