|
|
|
|---|---|
|
Har Kommit över en 325 M50 motor jäkligt billigt. så nu har jag haft fundringar på att skita i mitt projekt och istället kanske ta o byta o sätta i denna i min 320 istället och isåfall undra jag följande: Kan jag Byta endast blocket o behålla det andra?? Vilket är det enklaste?? Vilka delar passar rakt av?? Mvh: Ste | |
|
Enklast är väl att byta hela motorn för den passar rakt av. Det kräver dock 325:ans luftmängdmätare och databox samt kabelhärvan. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
| Är det krångligt att byta Kabelhärvan samt datorboxen?? låter jobbigt. just därför jag helst hade velat slippa detta. | |
|
Är enklare att byta kablarna än att byta delar av motorn. Härvan sitter bara i en eller två bajonettfattningar och några fästskruvar vid torpeden sedan är den lös. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
Ok. Då får jag tackar. inget annat man kanske skulle ta o passa på att göra när man ändå är på G. Byter väl hela Motorn istället. Fick den nämligen med Kabelhärva o rubbet till.. Mvh: Ste |
|
|
Byt koppling till en 325:as för 320:n har en klenare tryckplatta, jag nötte ner min på 700 mil. Annars passar allt annat rakt på. ______________________________ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 Kemora 1.27:86 Understeer is where you hit the wall with the front of the car and oversteer is where you hit it with the back |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.