|
|
|
|---|---|
|
jag har ett jobbit fel på min 323a tomgången stiger från 1.5 upp till 2.5 tusen varv men varför?? :( Jag gasar tills det rasar!! | |
|
kolla luftmassemätaren om den ok. /DALLO |
|
|
och vart sitter den då? inte så het på såna grejor:) //HampZZ Jag gasar tills det rasar!! |
|
|
Kan vara tillsatsluftsliden, prova att nypa åt luftslangen till eller från den när motorn är varm, blir tomgången bra då är det den som är fel. Har en nästan ny som du kan köpa av mig för 400:-. Tillsatsluftsliden är en grej i aluminium som sitter under grenröret och har två kylvattensalngar och två luftslangar anslutna. ///Fredrik |
|
M3 wanabe |
Det bästa är att ringa en BMW verkstad! |
|
Tjena Hampzz Har lika problem med min bil.Min tomgång går upp till runt 2000 rpm när den är kall och ligger vid ca 1500 när den är varm,vilket är ganska irriterande när man står tex i drive in:en... Funderande om den drog tjuvluft så jag sputade med startgas,men ingen skillnad.Verkar vara den där luftsliden eller vad den kallas...Vad kostar en sådan ny?.. Verkar vara ett vanligt fel på M20 motorn.Har haft samma fel på 2 av mina bmw. Mvh David |
|
|
Tillsatsluftsliden kostar 1100 kronor ny. Prova den genom att klämma åt en av luftslangarna när motorn är varm, då ska den inte släppa genom någon luft om den är frisk... /// Fredrik |
|
|
Jag ska kolla när jag får tid!! tack för tipzen:) Jag gasar tills det rasar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.