|
|
|
|---|---|
|
Jag har som många andra lite problem att se vad datorn klagar på när det plingar i bilen för att displayen som ska berätta detta inte fungerar till 100%. Nu undrar jag hur jag ska bära mig åt med tanke på att jag har Airbag på ratten. Vad ska jag göra? Hur länge måste bilen vara strömlös OM den måste vara strömlös? Jag har hört både 15 minuter och 24 timmar. Vad brukar det vanligaste felet vara på dessa displayerna, det funkar bättre ibland och sämre ibland. Alla tips är välkomna | |
| Detta är ett typfel på alla E38:or. Finns mängder av tidigare inlägg om detta. Säkraste tipset är att byta displayen som kostar runt 3000:- | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Batteriet av i 30 minuter modeller före 93 efter 93= 15 sekunder.Enligt BMWs specar. MVH Hasso Länk |
|
Hej. Visst är det det bästa att skaffa ny mätare men jag är ganska glad för att pilla själv. Vad brukar det vanligaste felet vara? Glapp i några kontakter eller? |
|
|
Kontakten mellan punktmatris-displayen och flatkabeln är huvudproblemet: Länk |
|
| Tack powertoy för länken men jag undrar; vad gör man med kontakterna? Är det kontaktspray som gäller eller? Min Tyska är inte vad den borde vara så om DU har möjlighet att hjälpa mig med en del av översättningen? | |
Scheckheft |
Hej, ska försöka hjälpa med översättningen. Det är framför allt bild 3 som är den intressanta. Det som sägs är att man ska ta en rem som sitter runt kartonger eller paket (av plast el. nylon)och klämma den under displayen. Remmen måste vara lite kortare än själva displayen. För att kunna klämma fast remsan måste du förts lossa metallfixeringen (gula pilen). Detta kan du göra med vanlig skruvmejsel. Syftet med denna reparation är att genom en plastrem öka trycket mot displayen så att siffrorna blir synliga igen. /Scheckheft |
|
Okay... umm..låter klurigt men det ska nog fixa sig. Tackar så mycket. |
|
Scheckheft |
Hej, mr-bear, först lossar du de övre skruvarna och drar ut hela cockpiten. Tar bort kabeln och elektronikboxen. Lägg hela cockpiten på nånting mjukt. Lossar sen 5 stift (markerat med rött 1-5) med hjälp av en tång. Drar upp baksidan av cockpiten försiktigt med fingrarna (bild 1). Akta bara de två fästen (markerat med två röda ringar) vid demontering så att de inte går sönder (bild 2). /Scheckheft |
|
Länk Mvh Björn |
|
|
I am bouging and thanking everybody (Jag bugar och tackar alla)påsvengelska. balmgren Har du fortfarande inte fått igång det? |
|
|
Nej tyvärr inte, men jag har gett upp nu - skruttkonstrution. Vissa dagar är det bra, andra inte. Mvh Björn |
|
|
Det bästa du kan göra är att komma ner till Löddeköpinge och byta in bilen mot en Volvo 360 GLS -84 med mkt lite elektronik (förgasaremotor) och slanta en liten slant imellan den har gått ca 16000 problemfria mil men du kan ju jobba av mellanskillnaden genom att tvätta lite bilar MVH/AUTOCITY BENNY OLSSON |
|
|
*LOL* Tack för erbjudandet men tror inte det ;) Mvh Björn |
|
|
Hej. Långt om länge så testade jag; först med att trycka in spännband för att klämma displayen men det hjälpte inte. Det andra var så klart att rycka isönder allt och så gjorde jag. Efter ca fem timmars arbete vart allt ihopa igen och det bästa var att ALLT funka.. Lyckans jag tyckte jag då... Sex timmar senare (1 timmes användning) var allt normalt igen... Alltså displayen såg ut som den gjorde INNAN jag började mecka. Snacka om att men spenderade tiden väl den dagen... Men, men... jag kommer att lösa det så småning om.. Jag har lite ideér. Vi hörs.. Med vänliga hälsningar Patrik A |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.