AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.104

Parkeringsskador på bar gärning

LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Hur tycker ni att man ska agera när man ser någon orsaka en parkeringsskada på era bilar med dörren?
Vad är det för bestämmelser vid sådana händelser?
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
ska jag vara ärligt, skulle jag nog ta nummret på båda bilarna, kolla upp ägare på den, och kontakta den som blev påkörd. Det är fegt att smita.
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Inte skrika, skälla eller slåss... utan ta det lugnt och fråga förövaren hur han/hon tänk lösa det dom ställt till med.
Bra saker att hålla koll på är tidpunkt, vittnen, reg.nr osv.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

------------
Länk 1600/2-renovering...
LE
120
LEXFOR
535i -91
3.0Si -75
528i -87
Det ligger nämligen till så här, att jag var fri från dessa typer av skador fram till för ett par dagar sedan. Ställde bilen på en parkringsplats med rutorna bredvid varandra . Brukar oftast undvika dessa typer av trånga P-platser i största möjliga mån. Jag parkerade så långt mot kanten på platsen längst ut (alltså ingen P-plats på ena sidan). Efter en kvart kommer jag ut till bilen och ser att en Citroen ställt sig j***igt nära trots att det fanns gott om plats. Ser med en gång att bilen fått sig en liten lackskada och liten buckla på vänster bakdörr. Vet med 100% säkerhet att jag inte haft denna skada innan. Får syn på att det sitter en ca 50 årig kvinna i baksätet på bilen, mumlar någonting som inte är lämpligt att ta upp här. Ålar mig ner i bilen för att köra ut och få en bättre uppfattning av skadan i bilen, hinner knappt ut förrän jag ser damen hoppa in i förarsätet i cittran och backa ut. Har för tillfället själv bråttom men av helt andra orsaker en damen i cittran kan jag tänka mig, bestämmer mig för att inte agera av två själ.
1. Har mig veterligen inga vittnen som sett händelsen.
2. Damen skulle aldrig erkänna varvid vi skulle ha en situation där ord står mot ord, vilken jag aldrig skulle få rätt i.
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Själv har jag nyligen fått en parkeringsskada på motorhuven, nån dum jävel som har backat in i mig. Skadan är precis på framkanten så den är nog inte lätt att rikta... :(
Det är då fan att folk inte kan se sig för!!!

mvh

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
namn, adress och skadeanmälan...ska det vara svårare än så?

ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
De e bara att öppna hennes dörr o kolla om den passar på skadan innan hon eller han hunnit flytta bilen!!!!!!
Sen e de bara att pynta omlack på den biten!!!

Du borde ha konfronterad kärringen!!!
Jag hade blivit skogstokig om det hände mig...

I höstas satt jag i bilen och läste tidningen. Helt plötsligt sa det "boom". Jag tittar up och det är en Saab som bakade rakt på mig och så tänkte kärringen dra. Jag hoppade ur bilen och lyckades stoppa henne. Det var en ordentlig bukla i spoilern så jag insisterade att hon sak vänta på polisen. Hade jag inte suttit i bilen så hade hon bara dragit.

Nu kommer det sjuka: min försäkringsbolag sa till mig att i och med att jag har kvar vagnskadegaranti så skickade dem skadeanmälan till DIAL. Det skulle vara biligare för IF att göra så än att utreda skadan...
Så tanten slapp bonus avdraget och allt besvärr med sin försäkringsbolag...

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.