|
|
|
|---|---|
|
Läste ni om M3 ägaren och BMW Solna i dagens Metro ? Om ej här är länken till pdf uplagan. det står på sidan 27. Länk Vad tycker ni? _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk | |
|
Inte någon smidig hantering men helt korrekt! Den enda kommentaren är att det inte går att avgöra i vilket skick den var i då han köpte den och hur länge sedan han det var. Mvh, Steaman |
|
|
...när motorn i höstas började knacka lämnade han in bilen till återförsäljaren för reparation.... ..... alla sex vevstakarna i motorn hade gått av... Borde resultera i lite mer än knackningar eller? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
tråden finns visst redan... Länk /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
Paap Reeder |
"flyttar min tråd hit"! Hej! Läste i Metro idag om killen som lämnade in en M 3 i Solna med krökta/spruckna stakar m m, sannolikt som en följd av en eller flera övervarvningar. Artikeln var illa vinklad mot BMW group tycker jag. Solna tog isär "salladen" - konstaterade skador och meddelade kunden prel nota á ca 100´pix. Kunden sade nej varvid verkstaden lade prylarna snyggt och prydligt i bagageluckan. Va´fanken skulle de annars gjort? Satt ihop salladen igen??? Nog för man kan hacka på bilverkstäder men någon jäkla måtta får det väl ändå vara. Jag tyckter faktiskt vst-chefen uttryckte sig helt OK i Metro. MVH /// Paap R IP: 195.67.243.27 |
|
hmm, på bilden ser inte det speciellt "prydligt" ut...och motordelar i baksättet? Inte det mest lämpliga ställe att lägga motordelar på... Det jag vänder mig emot är att man håller inte ingångna avtal. Har BMW gjort felvärdering på jobbet så ska dem hålla det man har sagt. Om dem nu har gjort en missbedåmning så måste dem enligt min mening utföra utlovade jobbet till utlovade priset. Hade dem sagt 100000 från början så hade han tackat nej från början. Nu har man sagt 35000 och då tyckte han att det var värt att lägga ut. I och med att förutsättningar öndrade sig så det ör klart att han ska inte stå för fel begångna av skaderegleraren. Tar killen det till domstol så vinner han enligt min oproffesionella mening. _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
Paap Reeder |
Hej "Z3c 4 ever"! Ja är det som Du säger så håller jag med Dig. A Deal is a Deal. Nu är det ju så att vi har bara ena sidans version. Den andra får vi väl se och höra i ngn juridisk insatans eller på TV hos han med soptunnan....bara han inte slänger en M 3 i tunnan. MVH /// Paap R |
|
japp, ingen lyssande journalistik precis... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det kostar att "leka"med maskineriet. Att kunna lämna ett pris innan man rivit maskinen och sett alla skador är ju en omöjlighet.Tycker Solna har agerat helt riktigt, dom pysslar ju inte med nån välgörenhet, och i detta fall så är det ju en maskinskadeförsäkring som borde gå in och täcka en sådan skada.Om den täcker för misshandel förstås?? MVH Hasso Länk |
|
Ser ut som om killen inte hade helförsäkringen. Märkligt med tanke på vilken bil det är...jag skulle aldrig våga att ha mindere än helförsäkring på en bil som kostar så mycket som M3... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
| Ett ha en m3 utan helförsäkring är ju väldigt dumt. Har man inte råd med det så borde man inte ha en m3. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Mycket som är osannolikt tycker jag och det måste vara en hel del fakta som inte stämmer.Går ej att köra en bil med vevslängarna av som också Kristian noterat. Därimot så om vevlagren gett sig så knackar det ju en del, man att de skulle ge sig samtidigt alla sex?? kört utan olja på högt varvtal är ju en möjlighet? Finns det inte övervarvningskydd på en M3?? chipchoppat= borttaget?? Många frågetecken som knappast en tidningsmurvel har nån koll på. Har övervarvningsskyddet aktiverats flera ggr borde det synas i DIS minne ?? Men det fanns nån tråd och länk till nån sida där det talades om rasade M3E46 motorer. MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.