AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
377

byta 98 mot 99!

sebbe
Hejsan

Jag har varit lite sugen på att byta upp mig en årsmodell.Jag undrar om det är lönt och i så fall hur mkt tycker ni att ska lägga emellan för en likvärdig bil med ungefär likvärdiga mil och utrustning..Vill helst ha en 99, för att det var sista årsmodellen av M3:ans E36-kaross.Men de är inte lätta att hitta.För att inte tala om hur svårt det är att hitta en rätt och ärlig M3:a..

Min M3:a är en 98 coupe SMG

Technoviolettmet
Beige,montana skinn,klima,stora färddatorn,4xairbags,4xelhissar,4xnackstöd,2xelspeglar,2xelstolar,ellucka,bmw cd-cäxlare(professional)6 skivorsväxlare,HiFi-Lautsprechersystem,stora träinredningen,pdc,armstöd,rollo,stolsvärme,strålkastarrengöring.Kommer inte på mer för tillfället.

Det tog mig ca 7 månader att hitta en M3:a som uppfyllde alla mina krav..Bilen har varit en Direktionswagen.Den har varit M-testad av firman som tog hem den på BMW i Helsingborg samt M-testad av mig själv på BMW.Bilen är uppkollad så mkt det bara går.Allt från motor,chassie till mätarställning och s-bok.Har intyg från BMW att bilen är helt felfri ovh att mätarställningen är verifierad o uppkollad,så att den och BMW-stämplarna är helt korrekta,där bilen varit inne för service.Har bytt vanos när den gått ca 9900 mil.Den har nu gått ca 10700 mil.Har haft den i 1 1/2 år.Köpte den när den gått 9300 mil..Har absolut inget att dölja angående den här bilen.Som sagt så var jag väldigt observant,petig och kräsen när jag köpte denna.Var o kollade på ca 20 st andra,men det var alltid nåt som inte kändes rätt.Fick även 2 veckors öppet köp på bilen när jag köpte den, för att kunna kolla upp historiken och allt därtill angående bilen...
Helt org,förrutom ett insats KN-filter.Alltid servad med Castrol tsw Racing olja.Lite mer än 200 kr litern för oljan.Endast handtvättad 2ggr/vecka...Kanonbil..
Hoppas att kanske kunna hitta en likvärdig bil men en 99.Hur mkt ska man lägga emellan tycker ni......Kom gärna med synpukter och råd
MVH:Sebbe

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
...Varför byta överhuvudtaget? Om du nu gjort dig sådan möda med att hitta rätt bil, verkar det ju konstigt att vilja gå igenom allt en gång till, när du nu har en fräsch o ärlig bil?! "Likvärdiga mil och utrustning"; ??? Och om du nu vill ha sista ÅM; jag har sett 00:or också, när de var producerade vet jag dock inte. Intyget du har från BMW; är det från BMW Deutchland eller Svedala? Vad tycker du om SMG:n annars? (Är själv ute efter en cab)
tycker inte att du skall byta...dels så är det _extremt_ svårt att hitta en -99:a med likvärdig utrustning och mil (samt skick) och det ger inte ngt nämnvärt att bara byta en årsmodell...hade det varit flera årsmodeller, 93 - 96 el liknande så kan det kanske vara lönt, eller från en 3.0 till en 3.2:a som är några årsmodeller senare....

behåll din bil !

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.