AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
694

kapad lastbils IC eller bygga egen måttanpassad?

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Någon som mätt verkningsgraden på en kapad lastbil-ic gemfört med en bil-ic med samma mått. Vilken funkar bäst?

Diesel-räsern
Vet att några av mina polare kör med modifierad Scania IC och IC ifrån en Volvo Dumpers, Volvo och Audi, och det verkar vara grymt effektivt! Vet inte om det kan vara bättre flöde i en så stor pjäs? Iallafall så blev det ju myyycket billigare än att köpa en färdig för respektive bil.

Mvh
Patrik
Satsa på en intercooler från en dumper...
Hur stor vill du ha,kan fixa en kanske för rätta pengar..

Bengan
max f
kolla scania i hovsjö södertälje dom säljer billigt men du får montera ner ic själv men det är inte svårt alls rena barnleken.
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Bengan:
maila mig pris på en dumper ic,vill ha 25cm bit,kan du ordna det?Skulle vara skitbra!!!
MVH Andreas

Jag har annars en bit av en Scania, men antar att den blir för liten för dig Andreas!!!, om den inte ska bli vattenkyld dvs!!?? den är väl strax under 80 över gavlarna tror typ 72över cellpaketet, och runt 25hög och 6.5cm tjock, kanske kan va intressant?? Om nån neråt är intresserad så kan jag ta ner den till västerås efter nyår!!

Söker efter MSD 6 , wastegate/ämne
bmw-andreas:

Skall kolla upp det i veckan!!
Jag har sålt flera intercoolrar till Avesta redan..mycket turbo BMWn där just nu..

bengan
bm
2.125
bmw-andreas
M3E30 963hk@950nm
Pitebo:
Sån paket har jag redan,söker ett lite tjockare får plats med tjockare...
Men tack ändå!
MVH Andreas

ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
Får nog mäta och se lite vad som kan gå att få plats med...

Tänkte bygga en ny frontspoiler med extra plats för just en större IC =)

Diesel-räsern
Skulle vara intressant att ha tempmätare före och efter för att se hur mycket nytta det gör.

Läste i senaste bilsport om den där ford RS200. Den hade en ganska liten IC, men hade ändå >500 hk..
Ax
722
Axel_E30
325 IM 89 (fin)
325 tic 84 (kul)
325td 91 (bruksbil)
320 86 (junk)
Hur mycket är vättigt att ge för en lasbils ic? vart i södertälje har du skrot då? scaia bor ju överalt där. men vet att volvo-lastvagnar också bor där.. hur mycket för en hel IC? någon som vet? 1000 1500 eller?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.