AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
360

En avdelning om Service ställen kanske!?

Tjena!
Tänkte fråga/lägga förslag om att det borde finnas en "Service Guide" på sidan. Alltså en Guide där man skriver båda betyg och ett skriftligt omdömme om olika BMW verkstäder, båda Auktoriserade och icke. och även t ex Lackeringsfirmor och annat som kan vara "matnyttigt vid en kontakt med yrkes män"!

Nån annan som håller med?

MVH: Fredrik
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Hej!
Bra idé, men är det inte risk att det
strider mot PUL?

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
PUL = PERSONuppgiftslagen :)
mvh

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
En gång i tiden fanns här en lista som hette "Ris & Ros", men det ballade ur efter ett tag och stängdes.

Ytterst svårt att hålla en sån lista seriös och rättvis.
/Micke
vad sägs om en sån vinkel på dethär:
En sida där man låter auktoriserade BMW värkstäder att sätta upp priser själva genom att kontakta webmastern.
På så sätt så kan vi faktiskt pressa priserna i och med att dem har koll på varandra och vet att vi har koll på deras priser. Finns det bätre sätt att starta priskrig och konkurens som gynna oss BMW ägare? Det skulle kunna gälla inte bara för inspektioner men även för dem mest vanliga reperationer...vad tycks?

_________
More power! Vill ha kompressor jag med!
Länk
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Erik G:
PUL innebär långt mycket mer än personuppgifter.
Personuppgifter är egentligen den lilla delen av PUL. Tro mig, jobbar inom IT-branchen och vi har fått ganska många krav som PUL styr som inte har något med personuppgifter att göra.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
PERSONUPPGIFTSLAG
Syftet med lagen
1 § Syftet med denna lag är att skydda människor mot att deras personliga integritet kränks genom behandling av personuppgifter.

PUL gäller alltså endast en fysisk person, icke företag som det är frågan om här. Det är vad jag kan utröna av lagtexten, men en jurist kan säkert tolka texten på tusen olika sätt :)
Om ni vill läsa hela lagtexten så finns den här, Länk
Rätta mig gärna om jag har fel.

ps. önskar jag bodde i tysklan när jag läser mobile.de ...suck

mvh

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.