|
|
|
|---|---|
|
Har fått all dokumentation på en 528 Touring och bilen är M-testad för två månader sedan. Följande punkter påpekades: ÄR I BEHOV AV REPARATION: Parkeringsbroms: För kort spakvägsreserv Extraljus felaktig inställning höger sida Avgassystem: Värmeledningsplåt saknas /lös: främre Barkrutetorkare ur funktion Bilbälte, airba: SRS lampa lyser ANMÄRKNING: Yttre skick motor: Oljefukt Yttre skick motor: Svetslagad vid AC hållare höger sida Stötdämpare fram: Skadat dammskydd höger sida Framskärm: övre skruv saknas Upplysning (bra att känna till) Lackering, allm, skick: Delvis omlackerat Som jag kan utläsa det så har någonting hänt med höger framsida. Alla fel är ju illa på en bil men är det något av ovanstående som direkt säger att man ska se efter annat objekt. Priset på bilen är lite högt och jag har ännu inte börjat diskutera det men med tanke på ovanstående fel hur mycket skulle det kosta (mellan tummen och pekfingret) att få allt reparerat. Vad är ett relevant avdrag för dessa fel i samband med ett bilköp? Säljaren begär 189.000:- men anser själv (innan jag fick se M-testet) att jag ska kunna få den runt 10% billigare. | |
|
Tjenare. Kolla upp varför SRS-lampan lyser först. Svårt och ge ett ung pris då du inte anger årsmodell, miltal, utrustning mm. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
|
Jag menade mest vad dessa reparationer/åtgärder kan kosta för rimligtvis borde man kunna pruta ner priset rejält i och med att den ska lagas upp samt att den troligtvis varit med om en smäll. |
|
|
Intressant hade väl varit att veta vad som blivit omlackat. Är det höger fram så låter det ju lite som en fusklagning eller i varje fall lite slarvigt gjort. En riktig krockreparation lämnar ju tvärtom spår pga av att det sitter nya delar där. Som bumper säger, kolla upp varför SRS-lampan lyser och kolla även på BMW vad det kostar att byta torkare bak. Kan vara torkarmotorn som är bränd. |
|
| Stout: Du har mail... | |
| got it and replied... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.