|
|
|
|---|---|
Cartén |
Jag antar att du har monterat titaniuminlägg på din bil. Jag ska nämligen montera mina i helgen och skulle vara väldigt tacksam för lite hjälp. Har du möjlighet att skriva ner lite kort hur du gjorde när du monterade. Tack på förhand Carte´n Ps är det en E46 Ci du har Ds |
|
Carten: Köper du dom på bmw eller på nfs (bmw orginal) så medföljer en alldeles utmärkt beskrivning på hur man gör. annars finns en bra howto här: Länk Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Är dessa inlägg likadana till formen för faceliftade modellen vs gamla E46an? /Dominik P.S Läste på www.e46fanatics.com att några där även målat de befintliga inläggen med gott resultat. |
|
|
Dominik: De kan bli ganska varmt därframme, skulle inte rekomendera att spraya själv, ser nog lite trist ut, klarglas är ju ändock klarglas. Vet ej om de är samma på och efter facelift, ja vet dock att de är andra framlampor och därmed misstänker ja att de är olika. Men de sitter ju standard på 330 så de finns ju. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
|
Cartén: Hej, ledsen att det tog lite tid att svara. Använder datorn på jobbet och tog faktiskt lördagen ledigt - det ska inte hända igen! :) Monteringen. Som Wendtan skrev så följer det med en bra beskrivning om du köper BMW original, däremot finns det ett starkt tips: Se till att ha en tom behållare till spolarvätskan!!! Min bil hade inte någon backventil, så när jag lossade munstyckte så fick kompisen 5 liter spolarvätska på garagegolvet. Annars står det ganska ingående hur du ska gå till väga. Krävs inte någre speciella verktyg eller kunnande, utan är du skapt utan tummen mitt i handen så klarar du det. Se även till att du får rätt inlägg, det skiljet på Coupé och Sedan. Hör av dig om det är något du undrar över, och skulle det vara så att du inte har någon beskrivning så skicka ett mail så skriver jag mer ingående: MVH Tobias (tobias.vikberg@skf.com) Ps. Jag har en 323 Ci - 00. |
|
cartèn |
Såg när jag öppnade paketet att det fanns en mycket bra beskrivning. Tack för all hjälp ändå. Mvh Cartèn |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.