|
|
|
|---|---|
|
Å jäklar... Ringde run tlite till olika försäkringsbolag i dag för att kolla försäkring på en m3a från -98... Själv så är jag 27 år har 9 skadefria år bakom mig. Bor i bostadsrätt med carport i Vallentuna Stockholm. kör lite mera än 25 00 mil/år... Helförsäkring Trygghansa 26000 helförsäkring.... LF utgångs pris 90000 med rabatter runt 50000kr!!!!!! IF ca 30000, halv 20-23000kr... Totalt Crazy priser... Hur fan kan man ta 90000kr i helförsäkring/år. Är det nån annan från dessa trakter och ungerfär samma ålder, vilket försäkringsbolag använder ni? | |
sebbe |
Hejsan Svejsan!! Jag har Länsförsäkringar,eller rättare sagt min far har LF.Bilen är alltid avställd mellan 1:a okt-1:a Apr.Då jag har varmgarage så är den garageförsäkrad under den här perioden.Det kosta ca 400 kr.Den är enbart försäkrad i 7 fulla månader och det innebär full-försäkring+vilt+merförs.Hela kalaset kostar ungefär 4000kr.Ska kanske nämna att körsträckan är 1000 mil/år, sen har min far sin BMW försäkrad hos dom och huset likaså...Skulle jag mot förmodan råka krocka bilen eller det händer en olycka med mig bakom ratten så blir bara självrisken högre+att bonusen minskar, men enbart på M3:an... |
|
har min entusiastförskrad 1408:- helår & helförsäkring....men det går inte på M3 E36:an M3 E30 -90 |
|
|
Fredric: var har du entusiastförsäkrat din M3? LF? Då är det max 500 mil/år som gäller,va? Jag frågade Wasa/bilsport, men de sa nä. /// Ett halvårs abstinens... |
|
|
Bilsport & MC Moderna Försäkringar...men den måste vara absolut toppskick..e svårt som fan där annars & det är max 1000 mil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.