|
|
|
|---|---|
E28:an |
Hej ni som äger 540ia och 530ia vad kostar servicen på era bilar och typ delar mot tex 525i 523i 528i.Det jag skulle vilja veta är typ vad inspektion 1 och 2 kostar allmänt + vad drar dom i soppa ,typ i stan blandad körning jag är nu ingen rödljuskung utan mer en glidare som uppskattar vridet och ljudet av en V8. Snälla ge mig bra (ärliga)svar för frugan vill ha en S**b 9-5 aero så att hon blir överbevisad att det är "hyfsat " ekonomiskt att att köra BMW V8. Pleeeeeze Ta vara på dagen =åk BMW Mvh Thomas |
|
Du kanske kan få en liten vink om servicepriser via denna sidan. Länk Titta under Information. Lite krass info ang. E39 dock. Soppa m m hittar du under modellguiden här på siten väl? Får nog säga att 530 drar mindre än vad jag trodde, ingen rödljuskung heller men ibland stampar man ju till ändå.. Plantera frugan i en Saab och sedan i en BMW V8:a så löser sig nog dilemmat ang. bilval till din fördel;-D Lycka till med bilvalet!! |
|
goobledigook nu är det så här att hon gillar saab mer än bmw hon tror att bmw är snordyr i service + soppa det är ju v8 säger hon. Ta vara på dagen =åk BMW Mvh Thomas |
sebbe_bmw |
Gratis!=) Sebbe |
|
Kanske slå upp en exorcist i gula sidorna.... Skämt åsido är det ju faktiskt lite problematiskt verkar det som. Frugans ord väger ju tungt trots allt. Har ni provat S**B och BMW, samt vilka årgångar pratar vi om? Servicen på BMW är inte snordyr - beror ju på körsätt m m. Saaben vet jag inte - kan tänka mig att servicekostnad är ungefär samma. Aero är ju lite top-of-the-line på SAAB och gudarna skall ju veta att de måste dra in pengar på någonting t ex service. Med egen erfarenhet av Rååverns turbomotor vet jag att det kan bli ett litet guldberg som försvinner om turbo m m börjar krångla :-% Köp en flaska gott rödvin samt laga en gastronomisk middag...vid 23:00 drar du fram det i förväg utskrivna avtalet er emellan om att köpa en BMW...vips saken är biff ;-D Nä, faktiskt låter det som om ni får grunna på detta noga och sedan bestämma er, det kunde ju varit så att din fruga gillade värre bilar t ex Håndaj.... |
|
|
Surfa in på min sida så hittar du massor med info om min 530 iaf. _____ Micke Länk |
|
>Goobledigook jag gillar verkligen dina ideér ska nog testa med det.Ska även gå in på din sida Micke olsson. Mvh Thomas Ta vara på dagen =åk BMW Mvh Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.