|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Bläddrade vidare bland bilderna som länkades och hittade den här BMW:n. Roligt med många bildskärmar men vem skall kolla på de två längst bak? Ere jag som e korkad eller? Länk //Erik// |
|
|
immer: Nja, föredrar den blå e30 M3'an. Lite kass passform på plastbitarna på den röda :) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Codriver, det fattar du väl, De två skärmarna i bak e ju toppen om man bogserar!!! :) mvh//Erik Ancilla, face mea laganum! |
|
|
Codriver: Så gör man när man skiter pengar ;) //Ticco www.ticco.com |
|
|
oj, man ska kanske byta till Porshe? Länk _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Svikare ;) //Ticco www.ticco.com |
|
JPM |
Hehe Porshe..... Juan Pablo Montoya For President |
|
guys, nä jag är inte feminist - och jag gillar också ibland att njuta av vackra kvinnor. Ska ändå förklara varför dylika bilder kan uppfattas som kvinnoförnedrande. De flesta kvinnor och tjejer vill inte bli värderade och uppskattade bara för deras kropp. Det brukar kallas objektifiering, dvs när män vi inte är intresserade av människan, hennes personlighet och intellekt utan endast hennes bröst och rumpa. De här bilderna är förnedrande för att de säger rakt ut "vi är bara intresserade av bilar, sex och kurvor." Inte av det motsatta könet som mänsklig tänkande varelse. Det reducerar kvinnor till leksaker utan hjärna. Tror inte att vi män skulle vilja bli sedda såsom hjärnlösa objekt. Tycker att man ska respektera motsatta könet. Sure, de gillar att visa sin sexighet och vi uppskattar den gärna med komplimanger. Men ingen kvinna vill höra att det enda som är intressant är hennes utseende, vilket är precis vad de här bilderna säger. Nu får det vara slut på dagens moralpredikan...;-) |
|
|
"Men ingen kvinna vill höra att det enda som är intressant är hennes utseende, vilket är precis vad de här bilderna säger" Hehe... Är du säker på det??? Jag känner iaf. ett x antal kvinnor som nöjer sig med det =) //Ticco www.ticco.com |
|
|
Du får kanske utöka umgänget lite Ticco ;-) Tror att få tjejer nöjer sig med att bara vara skyltdocka. Skönhet är förgängligt, vissa tjejer inser det tidigare - andra senare. Men alla når den insikten för eller senare. Det är jobbet när utseendet är enda konkurrensfördelen och den försvinner...då får du passa på de här tjejerna du känner Ticco så de inte tar repet. |
|
|
MDCruise, jag var precis på www.nissanmicrapower.nu , det är lungt, tjejerna har samma diskution som vi fast där var det brandkårens julkalender som var på tapeten. Märta tyckte att vi killar kan ta illa upp så hon ville lägga ner tråden men då klippte Bettan till och sa att det är inte alls manförnedrande.... *asg* ;-) _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Z3c: 1. PORR-sche heter det ju :DDDD 2. nissanmircapower.nu.... ROTFLMAO!!!!! :D :D :D mvh Kalle |
|
|
Z3c: hehe, men det är viktigt att inte bland bort korten bara för att det råkar gå en halvnaken man på 37897 halvnakna kvinnor. Det sägs att dinousariemän brukar få nöja sig med dinousariekvinnor...;-) |
|
|
Det finns en anledning till att vissa kvinnor inte tycker om sådana bilder. De skulle aldrig kunna vara med på sådana bilder av något skäl. De önskar att de kunde det. Avundsjukan är en av vår tids största och mest förödande kraft i samhället. Jag skulle inte vilja se folk som exempelvis Marit Paulsen eller Birgitta Dahl krängandes på en sprillans M3:a. Det skulle ju bli bucklor i huven exempelvis. OK att de skulle kunna få kränga omkring på en Skoda eller Volvo, för det skulle ju bara förstärka ironin. :) |
|
|
Ännu en lite för enkel förklaring. Men vi vill ju gärna att det ska vara så...Att tjejer bara är avundsjuka för att de inte ser lika bra ut själva. Min sambo både matchar och överglänser de bilder vi sett i den här tråden till utseende och kropp. MEN tänka sig, hon är inte intresserad av att vika ut sig ändå. OCH hon tycker den här typen av bilder är förnedrande. Mer förståligt gillar hon inte män som har en kvinna med tittar på andra kvinnor (även om det är svårt att låta bli ibland...). Hon tycker i hennes doktorandstudier och konsultande att det ibland är svårt att bli tagen på allvar av män på grund av utseende och sexig kropp. Hoppsan, det är kanske just DET som den här typen av bilder skapar. Jag är off topic och slutar den här tråden här för min del. |
|
|
Man måste ju ändå ställa sig frågan om denna och hundratusen andra events, mässor och bilder i övrigt: De är ju inte tvingade, det är ju bara att låta bli om man inte vill. Eller...? Slut. FP |
|
|
Undrar om Claudia Schiffer gråter hela vägen till banken för att män gillar att kolla på henne? Vill folk titta på tjejer som viker ut sig är det väl upp till var och en att göra det? Ung snygg man vs Gammal, skäggig gubbe har samma problem när det gäller att bli tagen på allvar. Det sitter nog djupare än att folk viker ut sig på bilmässor. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.