|
|
|
|---|---|
aaltoma |
Dum fråga kanske men var är bränslefiltret beläget i en 525i? Jag har problem med att starta min bil, måste alltid köra startmotorn en ganska lång tid före den kommer igång. Har hört av en vän som hade samma problem med en Mercedes att de är bränslefiltret som bråkar? Tacksam för svar! |
|
Sitter med pumpen under bilen. Snett innanför höger bakhjul. Om du ska byta far då in på bmw först och köp gummibussningarna (3st) som håller pumpbryggan. Dessa brukar alltid gå sönder då man plockar ned detta. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
de e inte filtret utan backventilen |
|
|
Är det alltid så eller skiljer det på kall å varm motor? Är det backventilen som lappen säger så kan du testa å slå på tändningen, vänta 4-5 sekunder så att pumpen bygger upp tryck å starta sedan. //Ticco www.ticco.com |
|
Paap Reeder |
Hej "Ticco"! Jag lever i följande tro: B-pumpen får inte snurra i läge "ON" (annat än att motorn först gått igång). Tror att det är så att b-pumpen inte får gå igång annat än i läge start-motor. När motorn slutar snurra så stängs b-pumpen också av. Säkerhetsgrej för att undvika brand vid exvis krock då varm motor stannat och Motronicen i så fall skulle fortsätta att "spruta ut soppa". Därför är b-pumpreläet speciellt konstruerat för denna "intelligens". Så är det på min M 30. På M 70:an är det ännu fler kriterier som skall vara uppfyllda för att pumparna skall få snurra. MVH /// Paap R |
|
Okey, kanske är det så på e28'an. På min e28 så hör jag inte pumpen så det är mycket möjligt att du har rätt. På min e30 så är det inte så, slår på tändningen å pumpen surrar i gång direkt. När den har pumpat upp tryck (1-2 sekunder) så stannar den. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Samma på min E28.... MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
aaltoma |
Ja kan på samma gång också fråga var jag skulle få tag i en 525i E28 reparations manual? Jag har inte hittat en ända som är tillräckligt specifik. Ja har bara hittat sådana som sträcker sig över E12-E28. |
Paap Reeder |
Hej Bensinare! Har idag gjort en litet research på min M535:a. 1. b-pumpen går inte igång vid läge "ON". Tror fortfarande att det inte får vara så att en b-pump snurrar när inte motorn går. Har man ett "vanligt" ljusrelä som b-pumprelä kan det kanske bli så. Jag tror det är en uppenbar säkerhetsrisk om b-pumpen går i läge "ON" om motorn står stilla. 2. Mitt tryck är 2,8 efter start. Borde vara väl 3,0. Efter 2 min stiger det till 3,0. När jag stänger motorn sjunker det till 2,8 för att sedan efter 2 min ÅTER stiga till 3,0 och det då med motorn avstängd?? Trycket sjunker 1 bar på 2 tim. Ingen trycksänkning den första halvtimmen. MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.