|
|
|
|---|---|
|
Kolla på Länk Om ni tittar under Nya Produkter so hittar ni kromade blinkerslampor som tydligen fungerar som så att det ser ut som kromad metal när det inte blinkar men som vanlig blinkers när det blinkar. Jag kan lungt tänka mig att ha sånt på sidoblinkersen om det är lagligt... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk | |
| Det tror jag att det är lagligt... så länga det är vanligt ljus när man använder det... vore lite coolt... | |
| det finns väl olika sorters färger på blinkersglas, så jag tror bara om man har gul blinkerslampa så ska det vara lagligt. | |
|
Om de är E-märkta är de godkända för bruk i europa (EU)! Mvh |
|
|
jag slängde i väg ett mail till dem, får se vad dem säger... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
f98jsc |
Enda regeln angående blinkers är att det ska LYSA ORANGE när det lyser. Går väl även bra med gul-orange men inte vitt eller rött. Rött får man endast ha på importerade jänkare... Så det BÖR vara TILLÅTET!! |
|
f98jsc: Det är ju en sanning med modifikation. Hade helröd bakljusen (blinkers inkluderat) min gamla Amazon. Mvh Magnus Finns det andra bilar än BMW!? |
|
|
Blinkersglas skall vara E-märkta. Är dom det så är dom godkända annars inte. Men vem skall kolla? --------------- Magnus M, BMWcs NORD 4047 --------------- 325iX -87 Opel Sintra 2,2 DTI -98 Länk Nuvarande åk:Länk Gamla bettan: Länk |
|
|
Det ska någon på Bilprovningen eller en inspektör vid en flygande besiktningen. Glaset måste som sagt vara märkt på ett korrekt sätt, annars är det inte tillåtet... Importerade "jänkare" måste följa samma regler som alla andra bilar förutsatt att det inte rör sig om flyttgods. Jeppe |
|
|
Gäller det även sidoblinkers eller bara fram/bak blinkers? Har för mig att många bilar har inga sidoblinkers alls... _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Alla bilar av årsmodell 1986 eller senare ska ha sidokörriktningsvisare, undantaget är flyttsak. Jeppe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.