|
|
|
|---|---|
|
Det är ingen stor sak , jag vet. Men det är så oerhört irriterande. Undrar om det är någon som har haft samma sak på sin e28? Det knarrar alltid när man accelererar på låga hastigheter. Det låter som om det är från dörren men jag är inte 100 % säker. Tacksam för svar //Simon | |
f98jsc |
Jag har samma problem fast från båda dörrarna bak. Har smörjt lister osv... Började mest när det blev kallt nu i vinter... |
Paap Reeder |
Hej! Har så även på min M535:a. Särskilt hörs det vid små ojämnheter i vägbanan. Min slutsats: Om dörrlåsen "hänger" på fästet i stolpen samt att gummikudden är trött tror jag att "stolpen slår till mot dörren". Jag har justerat min vb- dörr och tycker att det blivit bättre. Skall på sikt byta kudden. MVH /// Paap R |
|
Det är bra att få höra lite åsikter om detta. Man kan ju inte höra speciellt bra vart det kommer ifrån när man sitter och kör. Men det låter ju troligt det där med att den hänger på fästet. ska kolla det i morgon. //simon |
|
| Det här har jag läst om tidigare i forumet, då var det någon som sa att det är gummikudden som styr in dörren på rätt ställe som har gjort sitt, det skulle visst gå att olja in den, eller låta den bada i olja ett tag. Det bästa är att byta ut den/dem som låter. | |
| Oljade in mina "gummikuddar", funkar faktiskt bra! | |
|
Ok, det låter som om man skall ta o testa det så fort man får hem bilen. Skall bli skönt att slippa höra oljudet!!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.