|
|
|
|---|---|
smocky |
Har fått ett mysko knak å knarr i bakvagnen som hörs när jag ska åka iväg och när jag ska backa. har bytt bakvagns bussningar.. har kollat bussningarna till slutväxeln och de är helt ok.. vad göra????? |
|
tjena smocky. har samma problem på min 89:a, ljudet hörs mest precis när man har startat, men det hörs med samma intervall även när man ökar farten...? så det är väl ingen del som roterar.. jag har letat i ett halvår,så säg till om du får bort det/ "Tvåan är först av förlorarna." |
|
|
100% Svingarmsbussningarna är slut. |
|
| jag tror att det kan även vara bromsarna som kan liga i mot har det problemt på min bil och sen glapar min back vang också som fan..sen tror jag också som PLAYER skriver..men men du får leta på.... | |
smocky |
Nej Svingarms bussningarna är nya (bakvagnsbussningar,silentblock) så sorry Player det är ngt annat. Detta är ngt helt annat ljud än som när bussningarna är slut... |
|
Har något liknande problem med min 325ia med... När man ska köra iväg hörs det precis som en fjäder släpper.. Ärd et samma ljud som vi tänker på? Jag skulle också gärna vilja veta vad det är. Mvh Ola |
|
|
Olesch, enligt tidigare inlägg kom vi fram till (om det nu är rätt) att det är ABS:en som gör en s.k check för att kolla att den fungerar. Om du någon gång fått ABS-lampan att lysa vet du att den oftast börjat lysa precis när man rullat iväg en meter eller två. Det kanske var det ljudet smocky menade också? Mvh Anders S. |
|
smocky |
NEJ NEJ NEJ! det är INTE ngt med bromsarna eller abs test!!!!!!! detta är ett knarr som hörs från BAK VAGNEN...... behöver jag skriva det en gång till???? Har nu redan fått reda på vad det är och det var en utav bussningarna till ramen för slutväxeln som hade lossnat ur sitt fäste... broms fel?! |
|
Du skrev ju själv att du hade kollat slutväxeln! Ingen skriver i det här forumet annat än för att hjälpa (med få undantag). Vill du ha hjälp i fortsättningen så vänligen lugna ner lite... Mvh Anders S. |
|
|
Anders. Jag tror inte att det är ABS en. För att problemet har kommit nu nyligen tror jag och det känns som att det kommer från vänster hjul fram. Vill bara säga att jag är väldigt tacksam för alla svar man får på sina frågor. Det får en novis kille på meckar kunskaper att lära sig. Mvh Ola |
|
smocky |
Ja anders jag hade kollat bussningarna till slutväxeln men inte till RAMEN till slutväxeln.... vilket var området där det felade! Med bibehållet lugn så tackar jag för det visade intresset. |
|
Olesch, Om problemet med knarret så är det just från vänster fram det kommer, även på min. Eftersom jag vid ett fåtal tillfällen även fått ABS-lampan att lysa (av någon okänd anledning) vet jag också att det är just när man kör iväg en meter ungefär, just när det knarrar till. Kan hända att det är något annat men jag tror ändå att det är den. Iof så brukar jag inte höra det varje gång jag kör iväg så det kanske inte är så konstigt att du inte uppmärksammat det förrän nu. Tacksam om du kommer tillbaka om det skulle vara något annat. Mvh Anders S. |
|
|
Jag kollade nu när jag körde iväg, ABS lampan lyser bara kort efter att jag startat bilen sen släcks den. Det hörs precis som en fjäder.. Hoppas det är som du säger så det inte är nått alvarligt fel. Mvh Ola |
|
| Har också det ljudet alldeles efter att jag startat bilen... låter precis som en fjäder som "tjongar" till. Men endast vid start, | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.