AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
374

Sänkning, eller snarare höjning?

Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Hur får man reda på hur mycket ens bil är sänkt (för det är den)?
Någon som har en osänkt med original dimension på hjulen som kan mäta från mark till underkant på spoiler fram och bak? Mät gärna mitt på.
Det är så bökigt att inte komma över vägbulor, in i gds hallar m.m.
Jag vill nämligen ha den lite sänkt men inte så mycket som nu, så då vill jag veta hur mycket det är nu för att kunna bedömma hur mycket högre jag vill ha den.
Visa användare
400
XiOUS
318is 16V E30 1990

BMW CS #05432
BMW SC #180
Om jag förstått det rätt skilljer bilarna sig lite åt t.o.m. med orginalfjädrar/dämpare, varje bil är en individ. Så du bör nog få in ett par mätningar för att kunna uppskatta orginalhöjd.

Kan be brorsan mäta sin E36 328i om du vill (den är orginal vad jag vet)

--------
Det känns gott att dra 320i med min 318iS! :)
Min 318iS finns på Länk
Köpes: väghållningskit till min bil (maila)
Vilken motorolja anv. du? Länk
Visa användare
115
TG_Rossi
BMW 318is 16v -90
Mät från fälgens centrum till skärmkant, då spelar det ingen roll vilka däck som sitter på!! Ett tips bara.
Ni
861
Nike_Boy
520d Xdrive G30 - 2017
Varför vill man sänka den så mycket att man inte kommer över tex. vägbulor? OK, det kanske är snyggt men man ska väl kunna köra med bilen oxå.

///
Nicke
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Nike-boy: Ja det var ju liksom därför jag undrar.
Köpte bilen nu i höstas och då var den sänkt, underbar att köra på lite slingriga vägar, men som du själv nämner - opraktisk då man får planera vart man ska köra för att inte bli hängande över en bula.
Fick dessutom plocka bort frontläppen för den skrapade i överallt + agerade snöplog när första snön kom. (sitter c:a 3cm från marken).
Xious: be jättegärna bror din mäta sin bil, ta då från skärmkanter till hjulcentrum som TG-rossi sa.
Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.