AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
780

740iA -95 hur mycket?

Kristo
Har en 740iA-95 som ja funderar på att sälja...
Den e fulltutrustad utom navi o tv, nya vinterdäck, båda kattarna e bytta, samt mycket annat som oljepump mm. helt nylackad i somras och nedlackad.
nästan 18" mil.
import -98 av firma. ja e enda ägarn.
Den e som ny...

Hur mycket ska man begära om man nu vill sälja den?
Nu får jag väl e38 ägare på mig, men jag skulle tro att 120' är ett lämpligt annonspris, vad det slutar på sedan avgörs av hur bra skick bilen är (priset kan tom stiga då) och om man hittar en seriöst intresserad köpare.

Vill önska dig lycka till med din försäljning!

/Simon
Scheckheft
Hej, vad är fullutrustad? Det finns en hel del objekt till salu nu. Sedan beror det på dokumentationen. Sålde min för några veckor sedan 740iA -95 med TV/Navi. Fick strax över 130 000:-. Simons bedömning ligger nog rätt. 120 - 125 000:-. Sedan beror det på hur angelägen du är på att sälja bilen.

/Scheckheft
Scheckheft,

det måste vara mycket ovanligt med Navi på en 95:a väl? Var det orginal Navi?

/Simon
Scheckheft
Hej, det är original. BMW var först med TV/navi på sina E 38:or, tom före Mercedes :). Utrustningen fanns mao redan från -94 när E 38:an kom.
Kolla här:
Länk

/Scheckheft
Scheckheft,

intressant...jag har märkt att Navi är ganska vanligt på 740/750 96- men mycket ovanligt på 95or...

/Simon
120.000 kr är nog ett rimligt pris, ny hellack tar upp värdet enligt mitt sätt att se på det, nu håller den ju bättre för framtida äventyr, är så trött på att se alla stenskottsblästrade och repiga 7:or som åker omkring.

//Sniffer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.