AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
474

dimljuslampa fram till E30 89:a, vilket wattal ?

yttryck
hej,
ena dilmjuslampan i framspoilern fram har slocknat,
ska byta den, vet någon vilken styrka den har ?
mvh

igor
to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
12v, 55watt eller minns jag fel....

Sålde min E30 för några år sedan!

Lycka till, mvh Tobbe
Fr
35
Fredrik Svensson
325im Touring -89
55w ska det vara.

Svempa
jag tippar på 12v, 55w också, mest eftersom att det är den vanligaste lampan, anstingen sockel h1 eller h3, men troligast är att det är h1 eftersom att bmw valt att använda dem i framlysena också

///M-power for the folks!!!
yttryck
tack för infot, köpte lampa idag och det var
mycket riktigt 55 watt
/Igor
hmm...hur får man ut lampan ?? har en liten lucka på baksidan, skall man nyttja den och isf hur öppnar man den ??

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Jag räds inte långmilare !

Länk
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Bmwfreaken:
Ska sitta en skruv till den luckan, men jag har sett på ett antal bilar att den skruven e av å då gar man siliconat igen locket.

//Ticco

www.ticco.com
Ticco: ok, tack för tipset...kom på hur man skulle göra nu!

fan vilken smidig lösning, man behöver inte ens skruva loss ljusen! (jag har skruvat fast mina hållare i kofångaren, då jag inte tror på orig. lösning)

om man tittar in i lampan framifrån så trodde jag att hela den stora saken som liknar en lampa skulle bytas ut först :) men när jag väl fick upp luckan så såg jag att det var en standardlampa :)

"Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999)

Länk
Ticco: ok, tack för tipset...kom på hur man skulle göra nu!

fan vilken smidig lösning, man behöver inte ens skruva loss ljusen! (jag har skruvat fast mina hållare i kofångaren, då jag inte tror på orig. lösning)

om man tittar in i lampan framifrån så trodde jag att hela den stora saken som liknar en lampa skulle bytas ut först :) men när jag väl fick upp luckan så såg jag att det var en standardlampa :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.