|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
och även om det känns fel att betala 15k och ej få ngt så har det ju kostat så mycket att flesöka och plocka ner motorn i tid hos verkstaden. Skulle de felsöka och demonter motorn gratis? Många har svårt att acceptera att man måste ta betalt även om man ej hittar felet etc. Man har ändå lagt ner tid på bilen. Och jag tycker ej det verkar farligt. De har ju lagt ner delarna snyggt och fint. Tycker hela artikeln verkar vinklad. Och som sagt varför sätta ihop en trasig motor och sen debitera kunden för det också. |
|
|
Jag hade haft större förståelse för om en kund blev förbannad om en verkstad hade monterat ihop en motor med generalras i, vilken måste öppnas igen om den skall repareras! Hade de monterat ihop den trasiga motorn skulle det ju resulterat i att bilägaren åsamkades ytterligare kostnader. Bilägarens resonemang framstår inte som så "slugt"! Först betala för att riva motorn, sedan vilja att verkstaden sätter ihop den igen (med ny kostnad som följd) och sedan till sist betala en ny verkstad för att riva den igen..... Då är det väl bättre att ta den rivna motorn och låta någon annan verkstad reparera den, eftersom han inte vill att BMW-solna skall göra det! Som det är nu har han fått en tjänst utförd (isärtagning av motorn) och bör väl betala för det! Hela storyn verkar lite skum! Eller som Reefat el Sayed hade sagt: "Här ligger det en gravad hund!" Mvh |
|
Paap Reeder |
Hej! Sedan är det ju så att vi på BMW- power som bedömningsunderlag enbart har den ena sidans version. Solnas version får vi av naturliga affärsmässiga skäl inte läsa här i alla fall. MVH /// Paap R |
|
Jag tycker att bmw i solna borde göra nått åt alla sina poblem. Man läser ju tyvär ofta om ägare som har haft problem med den verkstan och mina personliga erfarenheter stämmer ganska bra med det man läser. Å det börjar väll bli dax att dom tar något ansvar för sina jobb och kunder. Länk |
|
|
Som MNS_M3 säger, om det hade t.ex. varit M-Bilar i Eskilstuna Metro hade skrivit om hade jag garanterat inte tagit upp denna "brandfackla". BMW Group i Solna vill ju verkligen synas (ironisk). Vi är ungeför 10 st som har BMW på jobbet och ingen av oss anlitar verkstaden i Solna längre (1 gång och aldrig mer). En av oss har till och med en släkting som jobbar där och min svåger har jobbat på reservdelar. Det vi läser om i press och här är bara toppen på ett isberg. Nisse |
|
|
Har praktiserat på denna verkstad för 4 år sedan(i och för sig),och det var ingen arbetsplats som jag skulle vilja jobba på.Stämmningen på golvet var inte speciellt trevlig. Det förekom utfrysning och ren mobbing mellan kollegor. Är det fortfarande samma kalla klimat där är jag inte ett dugg förvånad över att kunder i slutändan blir lidande. Har tyvärr inte hört mycket possitvt från denna verkstad. |
|
|
men det som jag finner mest konstigt är (som tidigare påpekat)att han körde dit bilen????? hur i f**n kunde han göra det med knäckta vevstakar det övergår mitt förstånd. Har ngn anställd "provat" bilen så att dom har gått sönder, för ngn "ljuger" här, verkstaden eller kunden. Mvh Peter A |
|
|
Har lite svårt att tro att ingen på BMW Solna besöker en sån prominent BMW forum som BMWpower.nu! Vore roligt med ett inlägg därifrån i denna debatt som kan kanske ge svar på en del frågor!! _________ More power! Vill ha kompressor jag med! Länk |
|
|
Skulle vara väldigt intressant att ha alla fakta om det inträffade. Som historien beskrivs i Metro är den ganska orimlig. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------------ Länk 1600/2-renovering... |
|
|
FYFAN! =( Blir så jäkla arg när jag läser detta! =( BMW Solna's verkstad är och förblir en skam! Hur i helvete kan de lägga halva motorn i baksätet/bagageutrymmet???? Stackaren lär ju ha fått olja i hela bilen! Detta bevisar ju bara vad det är för IDIOTER som jobbar där! Med ingen respekt till bilen så slänger de in oljiga delar i baksätet. Jag skulle fan stämma hela firman om det hände mig... Tur att detta gick ut i tidningen så att folk fattar att BMW Solna är helt värdelösa! Lite offtopic till denna tråd men kom å tänka på en sak. När min bror hade en 318is-90 för några år sen så lämnade han in den på service hos Solna. När han fick tillbaka bilen så sa de på verkstan att han servicebok blivit stulan! :-(((((( Det tackar man för! Där sjönk bilens värde 10000 kronor! =( Tack för mig! Mvh Tobbe |
|
M3-Mackan |
Hände en liknande sak för mig i sommras. Beg M3-motorer är inga problem att hitta. Hitta 3-5 st varav 3 på bilskrotar. Fick min för 14500:- utan grenrör och vattenpump. Sen fick jag sålt min gamla för 3500:- så 11000:- gick de lös på. Jobbet reklamerade jag till firman som jag köpte bilen av. Så jag klarade mig lindrigt undan. -Mackan- |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.