|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
.... om man skall tro på BMW Group i Solna. I dagens Metro finns en artikel om en kund som lämnade in sin M3 e36 pga. av missljud i motorn. BMW Group skyller på att kunden har övervarvat motorn och beräknade att det skulle kosta 35 000:- att fixa problemet. Efter en stund ringde kunden till verkstaden och undrade vad som hände, svaret han fick var att felet var mer omfattande än de trott från början. Prislappen åkte upp till 52 000:-, kunden accepterade priset men ville ha det skriftligt. Efter ytterliggare en stund sade BMW Group i Solna att det enklaste var att byta ut motorn till en begagnad, tyvärr var det i princip omöjligt att hitta en sådan och prislappen åkte upp till 100 000:-. Kunden vill då ha tillbaka bilen i det skick som han lämnade in den i, BMW Group vill ej skruva ihop en trasig motor (kunden hade ju kört bilen till Solna) utan han fick den i plockepinn, där det låg delar i skuffen och i baksätet samt en faktura på 15 000:- Kontentan: alla som har en M3 e36 kommer att inte kunna reparera sin motor om den t.ex. skär, det går ju inte få tag på delar enligt BMW Group i Solna. Nisse | |
|
Detta låter ju väldigt konstigt. Det ska mycket till för att man ska behöva byta motor, inte lite gnissel. Det mesta går ju att byta ut. Det måste ha varit motorblocket för allt annat är ju inga "problem". Skumt. |
|
zumpen |
fyyyfan säger jag bara... *tviii* |
|
Kan väl förstå att det är svårt att hitta en beg motor till M3:an men 100kkr ??? ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Bläddra till sid. 27 Länk |
|
|
Detta kan inte vara sant!!! 100tkr var väl och ta i någonstans måste man väl hitta en m3 motor om inte i sverige så måste det väl finnas kanske i tyskland. |
|
| Nu vet man ju inte till fullo vad som är sagt mellan BMW och "Günther". 15.000.- för jobbet. Ja, de har ju visserligen fått demontera en hel motor men om de lämnar ett pris, 55000.- så ska de ju gå efter det tycker man. Stackars kille.. Han måste ju plågat den rejält för att motorn ska ge sig. Står inget om att något ska gå på garantin. Köpte den ju i Solna på BMW också så det kan antingen varit JÄTTE länge sedan eller att han kört lite ovanligt grymt med bilen. | |
|
"Alla 6 vevstakarna hade gått av...." Kan man köra en bil med knäckta vevstakar?? Fruktansvärt förnedrande att få bilen med delar liggandes i BAKSÄTET!! Skäms, BMW! Om ägaren hade varit lite mer praktisk hade han skaffat en beggad 3,2:a för 20-25kkr (det finns mååånga smällda bilar) och låtit bmw eller nån annan byta den. Det är inte SÅÅ jättesvårt och tar inte jättemånga timmar att byta en motor om man har grejjer till det. Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Haha. Såg ni den ironiska lilla faktarutan till vänster? Länk "If everything seems under control, you're just not going fast enough." - Mario Andretti |
|
|
Usch jag får kalla kårar!! Stackars kille som sagt, ingen härifrån? Håller med Johan, försöka få tag på en komplett begagnad motor måste ju vara det bästa i det här läget! /Klas |
|
|
Maila till dom och säg vad ni tycker speciellt om ni har fått ett dåligt bemötande där. MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 Länk |
|
|
Testa maila Sverker. www.svt.se/plus ------- Söker trimmad M30-motor, helst Alpina B10 3,5 lit |
|
| Låter helt sjukt, mycket skumt som händer på Solna... | |
|
Verkar vara någon journalist som har skrivit ner BMW Solna a` det grövsta för alla sex vevstakar av och han har kört bilen dit....tänk själv??? Eller så har den intervjuade "kunden" överdrivit lite....? ---------BMW ///M3---------- |
|
|
Det finns 5st M3motorer till E36 på bildelsbasen, dock så har en en trasig kamkåpa och några var iallafall bara 3.0! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
328-Johan! Faktarutan var faktiskt väldigt roande =) _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
| Ytterligare ett bevis för att många skitskallar jobbar på BMW solna, undrar vad som hade hänt om detta hände i Tyskland? | |
| Suck, ja... ojojoj... det är ju bedrövligt. Stackars kille! Vafan ska man säga? Jag saknar ord... nu ska jag grina en skvätt över hur jävla taskigt man får bete sig. | |
ant |
är det bara jag som inte kan hitta sidan 27? den verkar var borta. sidan 26 och 28 finns.. ===== Länk |
Paap Reeder |
Hej! Skrev under en annan tråd om denna topic att jag "håller med BMW Solna" i just detta ärende. Mitt underlag är den mot BMW illa vinklade artikeln i Metro. (De har kanske bara Jappsar på redaktionen?) Gör vi en ytlig analys av läget så är det så att BMW (5-ser) och Mazda (626) ligger tydligen på topp omdömesmässigt hos ägarna. Här avses service, kostnader, funktion o s v antar jag. 5- ser tydligen ett flertal år. Om detta läste jag bara för ngn dag sedan i DN. Detta är mum mum superreklam för dessa firmor. En helsida i DN/SvD på söndagar då man får se E 39 i fartfyllda poser kostar > 100´. Skulle man då ge sig till att medvetet jäklas och försöka köra upp en annan kund i en M3:a? Kommer det till pressens kännedom (vilket det ju gjorde denna gången) är man "blåst på minst ett halvårs reklam" i DN/SvD. Så agerar ingen vettig affärsman. Eftersom det rör sig om rel nya bilmodeller är det många presumtiva kunder "som lyssnar". Även 745- kunder. Dock måste alla firmor se om sitt hus inom vissa gränser. Man hade tydligen dessutom försökt "ragga upp" en beg motor. Om det nu är så att "stakarna gått" - vilket tydligen är lätt hänt på denna bil/ hur kan man annars få ut 100hk/lit utan turbo om man inte ligger och tangerar materielgränserna - så blir det sannolikt skador på hela kitet: vev, lagerlägen, arborrningar av block o s v. Eftersom bara tändkablarna till min M 70 kostar 6087:- (det kan jag däremot MORRA om!!) så springer delarna snart i väg till kanske > 50-70´. Sedan skall alltihopa plockas ihop, trimmas in o s v. Vad tar det i tid? 2 arbdagar á 1250:-/ tim? Det springer iväg. Med den info jag har från Metro i ärendet så undrar jag fortfarande "vad fanken hade Du gjort som vst-chef"?? Lämnat motorn i svart sopsäck istf att lägga upp prylarna i bagaget?. Sätta ihop den trasiga motorn? Debitera kunden ytterligare 15´ för det (för det är väl inte gratis vst- tid att sätta ihop. Killen i overallen måste ha sin lön oavsett han tar isär eller plockar ihop). Vill på intet sätt försvara bilverkstäder (mina tändkablar till V 12:an piskar mig fortfarande samt att man inte får tillgång till progkoderna i boxarna när man väl köpt bilen) men min fråga är fortfarande: vad borde vst ha gjort i detta fallet? MVH /// Paap R |
|
hmm måste bara säga att skall kunden ej ha reparerat den. så kostar det ju lika mycket /h att sätta ihop motorn igen. Är vevstakarna paj fattar jag ej varför verkstaden skule montera ihop motorn och ta betalt för den tiden. För att någon annan sedan skulle montera ner den igen. Och montera ihop en motor med pajade vevstakar e nog ej så lätt. varfan skull eman göra av kolvar och så? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.