AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
579

60mm på orginalstötdämpare

Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Hej.

Jag funderar på om det går att ha fjädrar
som sänker 60mm på orginalstötdämparna ifram på en e36.
Blir det skrammel eller blir besiktningen svår?

Zodi@C
Orginaldämparna kommer inom en snar framtid att bli utslitna så du blir tvungen att riva allting igen eller köra omkring med en hemskt dålig väghållning.

Mvh
Patrik
Mu
205
Murdock
325iM sedan -06
Jag har sänkt med 60 runt om och med org. stöt dämp. men har kört nu ca 2 år ej vinter (går inte, för låg) och nu är dämparna fram slut... + det sliter för jävlit på spindellederna.. Men det är så jävla snyggt..
skulle absoult inte rekomendera org.dämpare me 60mm sänkningsfjädrar...sliter ut dämparna direkt + att de bli fel tyngtpunkt lr va de heter så annat också slits i hjulupphängningen
ErikNilsson
Att man sliter ut dämparna direkt är bullshit! Har 60mm på min med M-chassi och det har hållt hur bra som helst i 3 år. Väghållningen är kanon så jag undrar vad Sandgren har för erfarenhet av detta egentligen förutom i teorin?
Ch
230
Charlie_don
[-E30-][-325im-][-89-]
Erik:
Jaa.... hur mycket kör du /år?? 10mil? Det e inte utan anledning man byter dämpare till kortare. Sänker du 60 så betyder det enkelt förklarat att dämparens viloläge ändras med cirka 60mm. Alltså "arbetar" dämparen när bilen står stilla. Hade en fin diagram förut där det stog hur mycket i % dämparen arbetar mer med olika sänkningar. En gissning är att dämparna jobbar ca. 20% mer.
Zo
68
Zodiac
Bmw E36 sedan -91
Ok, då ska jag nog byta dämparna i samma vända. Tack för alla svar.

Zodi@C
Jo
635
Jojje
Bmw 428i Coupé M-sport 2016..
Erik..Om du har m-chassie,så har du väl andra dämpare också eller?
Tor inte att dämparna slits ut direkt,men mer än 40-50mm sänkning med org. dämpare ska man nog akta sig lite för..Jag har en e46 328i som är sänkt 50/30 och den har gått 2000 mil med detta utan att väghållning försämrats.Bilen har förövrigt rullat 9000 mil..

Före dettingar:325i-93,328iC-95,M3-94,320i-00,328i-98,328i-98,328i-99,323Ci-00...R.I.P
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Om ni nu ska sänka, med original dämpare, så går det nog bra att korta dämparna, dvs, svarva ner kolvstången. Gjorde de på en kompis bil, när han av ekonomiska skäl inte köpte riktiga kortade dämpare.

///air, BMW Club Finland #2150
MSN: luften@hotmail.com

325:an -> Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.