|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
| Har dom raderat den berömda tråden på hondaforumet nu..? | |
|
Tycker flera som skrev i tråden på Hondaklubbens forum bröt rejält mot denna paragraf § 13. Inte skriva inlägg som på något sätt kan skada Honda Performance Club. |
|
| Tror de flytta den till ngt privat forum så de kan fortsätta med bönemötet. ;) | |
KristianCRX |
Johann... Hmm.. 6 inlägg har du gjort i denna topicen - VARAV INGET snällt/positivt. Hur är du som person då? Känner du överhuvudtaget NÅGON som kör HONDA ? *svarar åt dig* Nee... Hur kan du bara skriva som du gör..... ? Fattar inte.. HAr ni inte Moderatorer på BMWPOWER ? Du klankar ner på vår väldigt omtyckta ORDFÖRANDE utan anledning.. För du menar väl inte att BMW klubbens ordförande skriver att - Hmm ja tyvärr.. men jag anser att SAAB är en "bra" bil - KOm igen NU... Trodde att BMW folket var bättre än så här faktiskt. Speciellt efter att ha varit medlem i BMWCS / SPORTCLUB tidigare. Jag har en stor mängd kompisar som är helt för BMW´s. Det är helt oki - då JAG VET att jag drar dem LÄTT så fort det börjar svänga LITE GRANN. (ett undantag är en trimmád E-30 M3) Jag har en bil som kostat mig 23700 kr. gör 0-100 på 6,86 sek Kinnekulle på 1,08 = SNABBT Säg den Beemer som gör detta för den kostnaden ? Länk Vänligen/ Kristian Snart UNDER 6 sekunder till 100 That car is 2 litre´s aint it ?... YES... & it´s turbocharged as well ??? YES... Well, you still couldn´t keep up. -Sagt till en IMPREZA förare på Kinnekulle. |
|
Alltid lika imponerad över alla intellegenta inlägg... (4 groggar och en halv flaska glögg senare.......) MVH Ingenjören |
|
|
Kristian, Du missade en sak, jag har faktiskt inte skrivit ett negativt ord om Honda. Och ja jag känner många som kör Honda, bl a många som rejsar med CTR på Ringen. Har bl a åkt med i samt kört en av killarnas gat-CTR, dvs inte racebilen, och var klart impad. Gillar även S2000 och NSX men tycker däremot CRX är lite gammal nu för min smak. De jag kommenterat är den blinda fanatism som även du verkar stå för där det verkar som enbart Honda gör bra bilar och att man inte överhuvvudtaget kan tänka sig att det finns bra bilar från andra märken, kanske till och med bättre, och att man ALDRIG skulle kunna tänka sig ngt annat. Det är väl inte märket i sig som räknas utan hur bra bilar det är? |
|
|
Kristian, Angående BMW Power kontra BMW-klubben så finns det ingen koppling. Sen vet jag att iaf BMW Sport Clubs ordförande tycker Saab är bra bilar och att Porsche är minst lika bra som BMW, vad är det för fel med det? Jag tycker det finns många bra bilar utöver BMW och tycker det är helt normalt att tycka så. |
|
|
Var menar du att inlägget är skadande för vår klubb? Som vi i styrelsen har sagt tidigare och kommer säga igen, vi är inte intresserade av icke-entusiaster i en entusiastklubb. Jag tror det skadar mer om moderator och admin går in och censurerar stenhårt hela tiden. Vi håller alltid trådarna öppna så länge det bara går så folk får ventilera sig. Tycker vi klarar oss rätt så bra med tanke på hur många medlemmar vi är kontra antalet sålda Honda-bilar. Räknar man på det viset är vi överlägset störst med våra 420+ medlemmar. Folk verkar vilja vara med oss även om du tror att vi är någon form av sekt. Glöm inte att hela tiden se kostnaden kontra prestandan i våra bilar, det är det som genererar medlemmar. Den enorma kunskapen inom klubben lockar många också. Martin Scotte |
|
|
Provade en NSX för några år sedan, fy fan vilken skit...... Hellre åker jag en M3 E30 MVH Ingenjören |
|
|
Tillägg till föregående inlägg: Vi hatar inte på något vis andra bilmärken. Skule vi hata andra bilmärken skulle det i princip vara omöjligt att ordna banträffar med de andra japanska klubbarna. Vi slutar denna diskussion i vänlig ton. Alla besökare på Bmwpower är hjärtligt välkomna att besöka vår sida www.hondaklubben.com när som helst. Gör gärna som Bengan här i från som lade ett väldigt vettigt/objektivt inlägg på vårt forum. |
|
|
M Scotte, Du behöver inte försvara dig för att du tycker Honda är bra, det tycker jag också. Däremot tycker jag det är väldigt märkligt att du inte verkar tolerera att man tycker att även andra bilar kan vara bra, kanske tom med bättre. Tycker det är en trist inställning och den gynnar inte Hondaklubben på ngt sätt. Tvärtom, den inställningen avskräcker. Tyvärr har ni tagit bort tråden (eller gömt den) så jag kan inte citera vare sig dig eller ngn annan som skrev i den aktuella tråden. Men som du kanske märkte var det även en del medlemmar som tycke det var en konstig inställning, du beöver inte lyssna på mig men på dem borde du iaf lyssna. |
|
|
Honda mäniskor: Varför togs tråden bort om ni nu är så stolta över den? Som Johan säger, de är skillnad på att stötta sitt märke och tycka att de är en bra bil man kör, de är en annan sak att naivt tro att man är snabbast på jorden för att man köpt en crx. Kul att du har den prestandan i din bil, 6.86 har du kört det mer än 1 gång någonsin i ditt liv? en 0-100 repa borde mätas i ett snitt av körnignar. Min bil gör 7.0 orginal från 0-100 men det känns som de kvittar, de finns så många andra aspekter som spelar in såsom helheten väghållnings osv osv. Johans bil gör 0-100 5.2 orginal, men han går ändock inte runt och hävdar att han är snabbast på planeten, utav en orsak verklighetsförankring. Många av oss härinne tycker att Porsche är en bil som är bättre än bmw ur många aspekter så även jag. Så kontentan är, gilla gärna ert bilmärke men var inte så naiva att ni tror att någon annan kan göra något bätte. Den som har flest BMW när han dör vinner! Länk |
|
| Ingenjören: Du tycker väl att dom flesta bilar är skit ändå så det var ju ingen nyhet förutom din egen bil då. ;) | |
Gustav2 |
jimus, på så sätt var det ju kul faktiskt. Med tanke på att nissen i crx:en som drog med 150meter troligtvis tror på sig själv. Han saknar nog lite självdistans.. |
|
Menar ni på fullt allvar att en person som äger en 2.8 Z3 men egentligen vill köra en NSX eller S200 finner en anledning att gå med i BMW sportclub? När denna person öppet, på alla banträffar, deklarerar att Honda egentligen är mkt grymmare än BMW så blir han en hjälte i klubben? Knappast! Denna person kommer motarbetas tills han lämnar klubben. Beträffande blind fanatism så finns den överallt. Inte minst i BMW-lägret, men när den blinda fanatismen återfinns på sällan skådat plats: bland Honda-entusiaster, börjar folket ana oråd. Vad gör fanatism bland Honda-entusiaster mer farligt än hos BMW-entusiaster? Blind BMW-fanatism har trots allt funnits i Sverige en lång tid. Detta är ingen BMW-klubb. Därför kan ni ej, på ett trovärdigt sätt, kritisera varken en klubbs medlemmar eller dess ordförandes grad på entusiasm för märket. |
|
| Gravedigger jag vet , men var tvungen så underhållande läsning. | |
|
Fattar inte att folk orkar bemöda sig och skriva överhuvudtaget. Vem f-n bryr sig vad hondamupparna sysslar med egentligen? Tycker många sjunker till deras snoppmätar-nivå genom sina inlägg här. Att ens jämföra Honda med Bmw, bah, så oerhört infantilt. |
|
| Ehm... 6 år gammal tråd? | |
| Haha, såg det nu också. | |
| Återvinning! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.