AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
406

varför inte sätta ut priset i säljesannonser

Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Har länge funderat på varför vissa inte sätter ut priset i sina annonser, men lägger ned en massa energi på att beskriva objektet. Utan priset blir annonsen totalt ointressant eftersom det speglar den övriga beskrivningen. Om tanken är att bara verkligt intresserade ringer då så tror jag effekten blir den totalt motsatta. Vill de skapa någon sorts mystik runt sin vagn? Någon som vet varför? Någon som håller med om att det är knäppt att inte sätta ut priset? Någon som inte håller med om att det är knäppt?

Copy
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Gör som jag!
Ignorera alla annonser utan pris. Hade de haft ett rimligt pris på sin vagn hade de nog satt ut det.

Automat är bekvämt
Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Samma här, tycker det är så irriterande med annonser utan pris så jag ringer aldrig på de annonserna!

Mvh Abbe
Länk
Dom annonsörerna har väl nån våt dröm om att ngn tokstolle skall säga "du får 450 000:- för E30n"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Om man ska ringa på en annons utan pris så ska det vara för att man letar efter något riktigt speciellt.

Själv har jag letat E39-touring de senaste månaderna och då utbudet är stort så skippar man helt enkelt de utan angivna mil eller utan pris. Även de som lägger upp annonser på nätet och inte kan ordna fram en bild på hoppas också ofta över.

Om man som säljare vill ha iväg sin bil så det finnas så mycket info som möjligt i annonsen. Mil + pris. Flera foton. Både e-mail och telefon. Vissa spekulanter föredrar att skriva och andra att prata och man vill ju fånga alla!
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
Jag ringer inte heller på annonser utan pris. Ingen regel utan undantag dock.
Jag kan inte förstå, för om man sätter ut pris så ringer bara dom som är genuint intresserade. Det är vad jag tror.

Länk
Är det jobbigt att ringa eller maila och fråga vad det är för pris? Jag gör ialla fall det om objektet är intressant, för det kan ju också vara så att säljaren vill slippa lägga en massa tid och energi på "däcksparkare" och istället vänta på den som är intresserad.

Om ni får får välja mellan en bil i skapligt skick med prislapp eller en bil i bra skick och med prislapp, då skulle ni alltså köpa den i skapligt skick och totalt ignorera den andra som skulle kunna varit det bättre köpet.......idioti......

Värt en titt?!?
Länk
Visa användare
4.611
christer silvén
330E -20 G20
520D -17 G30
420D cab -17 F33
Jag sätter alltid ut priset när jag säljer en bil, då slipper man en massa onödiga samtal.

CHS
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Jensclaudius.

Det handlade inte om att välja mellan bilar med bra eller sämre skick, utan om varför vissa inte sätter ut priset i annonsen. För jobbigt att ringa eller maila, nej, men är det för jobbigt att sätta ut priset?

En av de främsta kriterierna är ju faktiskt priset, i paritet med skicket.

Värd att kolla på, verkar vara ett o.k pris;)

Copy
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
dom skäms nog för att den e värd så lite :))

no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Ringer heller aldrig på bilar där inget pris anges.

Dessutom har jag ovanan att inte kolla på annonser utan bild....inte så bra då jag ibland missar tänkbara objekt. Jobbar på en bättring :)

Med vänlig hälsning
//Kalle H, BMW CS #5120
Jag kan faktiskt erkänna att jag priotriterar efter mailadress då jag oftast vill sköta första kontakten via mail då man kan ta det när man har en lugn stund istället för att få samtal när man står i kö eller liknande. Saknar annonsen bild så tycker jag faktsikt det är mer minus än om priset saknas, men visst kan jag hålla med om att man borde sätta ett pris såväl som att skriva lite mer om bilen än enbart utrustning.

Värt en titt?!?
Länk
Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
Inget pris, inga mil och ingen bild = inget telefonsamtal eller e-post.

//Erik

Ancilla, face mea laganum!
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Säger samma sak som många andra här:
Inget pris, inga mil, ingen bild och ingen e-mail..
då skummar jag över annonsen som hastigast.
Sen finns det ju dårar som skriver ut e-mail men i texten poängterar att e-mail besvaras absolut inte om man skickar ett mail.
Jag föredrar att skicka ett mail för de första trevande kontakterna på ett objekt. Men det är jag det :-)

Mvh
Patrik

*min signatur står här*
JPM
Helt meningslöst att inte sätta ut priset...jag blir i.a.f väldigt misstänksam...o skiter helt enkelt i den bilen.

Juan Pablo Montoya For President
Ma
1.041
Magnus18
E39 528iAT -98
E34 518i -94 (sambons)
Patrik_N: Jag håller med dig, de första kontakterna sker bäst via e-mail.

Mvh Magnus

Finns det andra bilar än BMW!?
Att strunta i att sätta ut priset är ungefär lika begåvat som att annonsera så här:

Bil med 4 hjul säljes, pris 134.214:-

-DIESELN SKALL MAN HA PÅ SJÖN-

Stefan
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Såg faktiskt en annons i SVD Magasinet för ngn månad sedan: Säljes: Peugeot 159.900kr och sen tel nr.
Troligt att han fick många svar....
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
annons utan priser ignorerar jag, är inte intressanta,
om man är sugen på att köpa bil så vill man gärna jämföra med andra annonser eller..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.