|
|
|
|---|---|
jeppe_L |
tänkte såga två hål grnom hatthylan(för basrören till en bandpasslåda).. Försvagar man nån bärande del, elelr går det utan problem??? vill väldigt gärna få ett korekt svar! |
| Jag antar att du menar -om du sågar upp plåten- Det kan väl vara en ide att iakta lite försiktighet, men med lite måtta lär ju bilen knappast trilla ihop direkt. | |
ant |
ta upp runda fina hål utan skarpa jack. då ska det nog inte bli några problem. bilen blir ju lättare.. =) men det ska du ju tydligen kompensera.. =) ===== Länk |
jeppe_L |
jspp...något lättare blir den inte!!!:) |
|
jag klippte hål imitten för minbandpass låda, borde in påverka hållbarheten i övriga bilen, det sitter rätt kraftiga balkar där men det är ett jäkla pill att klippa där i hatthyllan. mk |
|
jeppe_L |
borde väll gå rätt fint med en hålsåg(som man sätter i borrmaskinen) som tål metal???????????? |
|
Jag fick kapa bort en hel del för att få ner mina 8" högtalare. Det är inte lätt att komma åt och få det bra om man inte har lämpliga verktyg. Jag hade inte lämpliga verktyg... En plåtsax... Blev fult som fan, men det syns ju inte. Fick kapa bort fästena för själva hatthyllan och göra nya för att få plats med högtalarna. Den där plåten kan väl inte ha något med hålfastheten att göra. Isf minimalt. Den är ju inte direkt tjock och formad på ett sådant sätt att den kan stå emot någon last. Min skrothög: Länk |
|
jeppe_L |
vet ej hur den ser ut på e30 men på e36 så e den bockade lite för att göra bakänden lite styvar...men som balkarna tänker jag inte såga i...baar i den tunna plåten runt om.. |
jeppe_L |
nån som vet vad den bygeln (en liten grej med några hål i) som sitter mitt nder hatthylan har för funktion??????(E36) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.