|
|
|
|---|---|
|
Har en slags svart box till vänster i skufferten... Den siiter på samma plats där en säkrings box brukar sitta om man har drag tll släp! Den hade några flänsar längs uppe, liknar som man har på slutsteg. Den är svart, rätt lätt ca 20*25*7 cm, detgår in en jäkla massa kablar in i boxen från kupen. Sen står det text på Tyska Även engelska o spanska? tror jag. Men det står inte vad det är för nåt om man läser det på nån av språken (en liten varnings text). Sen står det "Made in Japan", "Alpine elektronic", "Bmw orginal Teile". Det har nog suttit telefon innan kan ha med denna boxen att göra???? Några förslag?? MvH Bmw 4-ever | |
JH |
Det är orginalslutsteget till stereopaketet med åtta högtalare. |
JH |
Det är orginalslutsteget till stereopaketet med åtta högtalare. |
|
jag har stora ljudpaket på min med 8 högtalare så då är detta förstärkare till detta...tyckte att ljudet är bra i bilen...men är du säker på detta JH?? Eftersom det stog Bmw orginal Teile! MvH Bmw 4-ever |
|
|
Teile betyder del = BMW Orginal del Mvh |
|
|
hur funkar det nu då om jag ska byta stereo?? det sitter org.cd från Bmw...är det som vanligt med kablaget??? går högtalar kablar direkt till slutsteget o sen från den till högtalarna?? MvH Bmw 4-ever |
|
|
Janne har gjort denna manöver och lagt upp ett mektips på Länk Gäller i o f s en touring men kan vara till nytta ändå kanske Kabla på bara :-D |
|
|
Jag veta om slutsteget när radion dog. Visste inte om det så jag köpte bara en lite nyare radio med RDS (som suger), har nu köpt nytt orginal neggat för 500, men inte satt dit det än. Verkstaden som hittade felet kopplade sig bara rundt det trasiga steget. Iso adaptrar ska visst fungera bra på tidigare 90-talare om man vill ha ny radio. |
|
JH |
Om man kopplar in till de orginalkablar som finns"där framme" går man in på slutsteget. Om man själv vill ta in ett nytt får man "mecka" om kablar m.m JH |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.