|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har haft problem i ca 1 års tid nu med instrumenten. Symtomen är följande: Alla mätare slutar fungera, eller fungerar till och från med ca 1-2 sekunders mellanrum. Ibland är displayen (mätarställning etc) helt svart, ibland lyser displayens röda bakgrundsbelysning. Dock lyser alltid mätartavlernas bakgrundsbelysning. När detta lägger av så slutar även automatlådans växellådsindikator att fungera (blir helt svart). Den har ingenting med instrumenten att göra vad jag förstår, den har en egen kabelstam. Har bytt kretskortet i instrumenten, utan nån skillnad. Det måste vara glapp nånstans, men var? Det måste finnas nån annan som haft ungefär samma bekymmer? Vet inte vad jag ska göra, BMW verkstaden har också gett upp. MVH Daniel | |
|
hmm...förutom glapp så tänker jag på dåligt batteri/generator..fast om det hade varit fallet borde du väl ha märkt det på annat sätt.. "Vill du bli respekterad av din avbild, får du visa din avbild respekt" - Björn Afzelius (1947-1999) Jag räds inte långmilare ! Länk |
|
| Hmmm jobbigt med såna fel på en annars så trevlig bil. Det låter sannolikt som ett jordfel. Jag är absolut ingen expert, men jordfel brukar bete sig på sättet du beskriver. Du kan ju kolla jordflätor från motor till kaross och sådana bitar. Mät upp generator och batteri, gör rent batteripolerna och batterikablarna och smörj in dem med polfett. Kolla huvudsäkringen. Men det kanske de redan har gjort på BMW? Fast lita inte alltför mycket på dem... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.