|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min servo vid låg fart/stillastående. Den väser och i intervaller snarare tjuter den. Det tilltar när jag vrider ratten (naturligtvis). Jag har fyllt på med olja och försökt lufta den såsom man föreslagit i gamla trådar. Den var riktig före mitt motorbyte lustigt nog. Hade bara loss den från sina fästen men sedan dess har den väsnats. Det verkar ha blivit något lite bättre efterhand. Vad kan jag göra? | |
|
Tjena Patrik.. Är remmen spänd?? För att lufta den ordentligt måste man vrida ett antal gånger fulla rattutslag höger och vänster, och sedan fylla på olja till ett par centimeter under locket. Förresten, nog måste det spöka i din bil... Hur har det gått med motorinställningen?? mvh Johan |
|
|
Det spökar garanterat. Jag är ju arbetsökande efter typ en evighet som student så det är väl meningen att man skall hållas sysselsatt och skuldsatt. Nåväl. Motorn går fortfarande inte jämnt vid mindre än nästan fullgas och drar hiskeligt med bensin. Jag skall byta till min gamla tomgångsmotor/bränsletrycksregulator/spridare i helgen samt mäta lite. Tips? Jag skall då också göra om luftningen med bättre fylld behållare,jag tömde lite i tron att det blev övertrycvk i behållaren tidigare. Det finns hopp, men fler tänkbara orsaker att kolla upp vore inte fel. Patrik, som fick ringa starthjälp a´200kr idag efter att ha slagit halvt ihjäl sig i snön i hopp om rullstart (glömde innerbelysningen...) |
|
|
Vid byte av regulatorn.Ska man byta bara själva regulatorn eller med hela hållaren?? Har bytt 2st men får inte tätt.Det kommer upp lite bränsle hela tiden. KickDown |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.