|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Går det att sänka 50mm utan att byta dämpare? _________ 328 cabbe |
|
|
Tjena jag ville bara ge dig min åsikt också, jag sänkte precis min 325a cab 40/40 och jag tyckte det blev stilrent faktiskt. du ska nog inte sänka den hur mycket som helst... för då blir det förmycket... Du ska ju kunna kör också, inte bara ha en snygg bil som är sänkt.... så hade jag varit dig hade jag kört på 40/40! Men smaken e ju som baken! (ibland äcklig) Jurgen. |
|
|
50mm utan att inte byta dämpare är INTE att rekomendera, min kompis har en 328 cab med M-sänkning,och så som jag sänkte min blir det exakt samma som M-sänkt, fast ca 10mm lägre fram. |
|
|
Jurgen: Min behöver inte bli mycket lägre bak. Men fram däremot... Räcker det kanske med 40/15 då? _________ 328 cabbe |
|
|
hmm min bil märktes det nästan ingen skillnad på att jag sänkte den bak, det beror ju helt & hållet på hur pass din bil är sliten, fjädrar m.m. jag var också orolig för att min bil skulle bli jättelåg där bak men det blev den inte, så ok om du vill sänka 40/15 men i mitt tycke så kommer nog det att se förmycket ut, jag hade inte blivit nöjd med det om jag hade gjort de istället för 40/40. men gör som du vill du kanske blir nöjd med en 40/15 sänkning, jag bara gav dig ett tips eftersom jag sänkte min bil i förra veckan. LYCKA TILL! |
|
|
Jurgen: Har du nån bild på din? Min är extremt hög fram nu tycker jag...ser ut som den behöver sänkas 6-7cm egentligen. _________ 328 cabbe |
|
|
Tyvärr så har jag ingen bild på min men, jag förstår hur du menar, jag tyckte också att min var extremt hög fram, gemtemot bak, och när jag skulle sänka den 40/40 så tänkte jag att detta kommer och se förjävligt ut eftersom då kommer den att bli ännu lägre där bak. Jag frågade detta på verkstden som sänkte bilen (Atom Design) och dom sa: eftersom att fjädrarna är slitna så kommer sänkningen att märkas betydligt mer fram är bak, min bil var liksom redan HÖG fram och LÅG bak, så därför så märktes de knappt inte att bilen sänktes bak, men däremot fram blev de STOR skillnad. Jag tänkte också som du att , fan 40mm kommer inte att göra så stor skillnad men det gör de tro mig, som jag sa innan, min kompis har en e36 328cab, som är M-sänkt, den blev som hans fast 10-15mm lägre där fram. hade jag haft blid på min så hade jag gärna visat den, för att det blev bra faktiskt, först blev jag lite missnöjd för jag hade mina 15tum på , men i torsdags så fick jag på mina nya M-contur fälgar 17tum och det blev en helt annan bil. Tänk på saken och kom gärna med fler frågor! / Jurgen |
|
|
var finns det nån lämplig väghållningssats (fjädrar+dämpare) för bra pengar? _________ 328 cabbe |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.