|
|
|
|---|---|
risanboy |
vart kan man lämna in sin bmw 318i på trimmning?? jag vill ha ca 30 hästar till i min bil har Ca 108 nu.. ?? någon som vet? bmw 318i-87 |
| Om du ska lämmna in din 318 på en trimmningsfirma för att få 30hk extra kommer de bli lika dyrt som att köpa en större modell...asså en 320 lr 325 | |
|
Byt motor istället. Billigare och Bättre! Micke |
|
|
va typ de ja mena också... satsa på en 325 motor då!! är de samma storlek i motorrummet på en 318 som i en 325? |
|
|
Det är samma storlek på motorrum, men med allt krångel för att få det o funka (El, SBP, Arbete) så är det nog enklast att sälja och köpa en ny bil... _______________________ Önskar köpa 535 E28/E34 |
|
| Köp ett turboagregat du kännar hk på det o du får sång i bilen... | |
| turbo skapar också en massa problem å jobb...om man ínte kan de till 100% ska man absoult inte ge sig på ett turbobygge!! | |
| var? hemma... ;) | |
|
Det ska mycket till för att få igenom bilen på bilprovningen om du byter motor. |
|
|
Köp dig en 2.0 eller 2.2liter M10motor med en trimkam, sedan är det bara att fixa ett sportsystem och en mappning/chippning så har du inte 30hk extra, men du kommer att ha en mycket piggare bil! _____________________________________ När det gäller körglädje så är svaret E21! Länk |
|
|
byt bil i stället ;)))) |
|
|
Håller med ovantående , men man blir ju som kär i sin bil , för jag hade ju 518i förr som bruksbil och den ville jag ju trimma men köpa en 535i istället som nu är bruksbil , känndes rätt så mycke billigare också ! _____________ Länk |
|
| Hmm roliga killar det var ju inte det han frågade..låt honom avgöra vad det är värt eller inte kan ni inte svara ge fan i och skriv.... | |
|
Vi ger ju bara tips och råd ! för det är ju smartare att byta till en motorstarkare modell om det är mycke effekt du är ute efter annars så kan jag ge några andra tips ! * Kamaxel (284 grades) tex. (3000-4000:-) * Extraktorgrenrör (3000-4000:-) * Sportavgassystem (2000-5000:-) * Chip (1500-3000:-) * Sportluftfilter (400-1000:-) Då kommer den garanterat att röra på sig ! dom flesta grejorna borde du hitta på t. ex Länk Priserna är ungefärliga kommer inte ihåg vad allt kostar ! det billigaste chipet du kan kan köpa är nog Qvarnis chip för 1500:- finns att inhandla på www.itsfun.nu /Mvh Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.