|
|
|
|---|---|
| Jag har råkat ut för mystisk elstolpe. Ibland när jag kommer ner till bilen på morgonen i hopp om att sätta mig i en uppvärmd bil så visar det sig att säkringen har slagit av under natten. funkar 3 av 4 nätter utan prblem och sedan slår den till när man minst förväntar sig det. Jag har alltså coupevärmaren på hela natten och har ingen timer på varken stolpen eller värmaren. Säkringen är automatisk, den är på 4A. | |
|
Skulle gissa att 4A är på gränsen vad som räcker till en kupévärmare. Är troligen dimensionerad för en motorvärmare som har lägre watt-tal. Det finns en annan tråd här på forumet om detta, prova att Söka rätt på den. Och du, i dessa energisparider, varför inte en timer? ______________________________ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Jag hade timern i E39an ( sån som man programerar tiden på/av genom stereo) och då var det alltid så att man kom på att man ska ut och köra under sån tid då timern var avslagen...På så sätt hade man inte så mycket nytta av den... Tror du att om jag ökar till 10 amp så kan det bli farligt? Det är 1500W jag har på värmaren |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
4Amp=920Watt 6Amp=1320Watt 10A=2300Watt Inte konstigt att proppen går. Det brukar var minst 6 ampere på motorvärmaruttag. Ditt uttag är nog bara avsett för motorvärmare utan kupevärmare.Det är inte farligt att höja ampertalet om anläggningen i övrigt är anpassad till det. MVH Hasso Länk |
| Tack Hasso! Du är en klippa som vanligt ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.