|
|
|
|---|---|
|
Tjena grabbs... har ett dilemma här.. mitt problem vet ni ju redan om.. M5 3,6 är inte intressant.. Disskussionen gäller som sakt storleksskiftningar på 3,8:an.. då tänker jag mest på skivdiameter samt skivbredd.. Att -95:an ska ha störst bromsar har jag hört det mumlats om förr men får inga klara besked.. Skulle vara tacksam om ngn kunde hjälpa mig att re ut det här.. Har nämligen i åtanke att bulta på smaskigt stora M5:ok på min 525iM, som jag har planer för att dopa på div sätt! =) // Arrow | |
|
Enligt våra kataloger gäller följande: M5 ->94 315x28mm M5 -95 345x32mm Tänk dock på att storleken inte är allt vad gäller bromsprestandan och om du är ute efter sport-belägg/skivor så existerar i stort sett inga andra delar än original till '95-modellen'. MVH Per www.peansweden.com |
|
|
M5'an hade skivdiameter 315/28mm enkolvsok fram 300/22mm enkolvsok bak till 94, Men 95 ändrades frambromsarna till 345/32(28)mm med fyrkolvsok med ///M loggan. MVH Andreas |
|
|
Får tacka så mycket! fann här under dagen en kille som sålde 95:ans bromsar(komplett fram/bak) så det kommer nog bli roligt! =) // Arrow |
|
|
Intressant, någon som vet när ///M loggan kom på E36 M3 oken?? /K |
|
|
Fyrkolvsoken? passar dem rakt av (fäste och så) på den tidigare modellen som har enkolvsok som standard? MVH: Zander |
|
|
zander>> Vad jag har förstått så är det bara att bulta över.. OK, okhållare samt skiva (och bromssköld om man nu vill ha ngn sådan..).. men nackdelen hänger på priset vad jag har förstått.. Killen jag pratade med sa att en skiva (345mm) kostade 3800!! Vet inte om det stämmer men det är mycket möjligt!! det kostar att vara tuff! ;) // Arrow |
|
| ///M loggan har väl alltid funnits på e36 M3:s bromsOK? | |
|
Arrow--> Skivan kankse kostar så mycket men det är en rejäl skillnad om man jämför med 3.6:ans som kostar ca 1200:- st fram. Jag har för mig att 3.8:an har slitsade skivor fram?. Oken till 3.8 skall man inte snacka om...ca 8500:-/st fram. Priserna är från BMW org. |
|
|
Zander>> Blodigt värre! Har tydligen kommit över grejer för ett extremt bra pris då! =) // Arrow |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.